Alpina B5 Bi-Turbo na rok 2016 | Okrągłe 600 KM

Alpina zaprezentowała właśnie odświeżony model B5 Bi-Turbo na przyszły rok. Co zmieniło się w podrasowanej, luksusowej "piątce" BMW?
BMW M2   BMW M2 | Nareszcie coś fajnego

W edycji 2016 Alpina skupiła się przede wszystkim na dopracowaniu silnika. Pod maską wciąż pracuje 4,4-litrowa "V-ósemka" Biturbo, ale generuje ona teraz równe 600 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Interesujący się poczynaniami niemieckiej marki mogą skądś kojarzyć te liczby - identycznie zestrojony silnik pracował w specjalnej wersji B5 Bi-Turbo Edition 50, którą stworzono z okazji 50-lecia Alpiny.

Jak z osiągami? Alpina B5 Bi-Turbo osiąga pierwszą "setkę" w 4,2 sekundy i bez problemu rozpędza się do 328 km/h. Niemcy zapewniają, że podczas normalnej jazdy spalanie będzie oscylować wokół 9,5 litra na 100 km.

Używane BMW serii 5 - sprawdź ogłoszenia

Z innych zmian Alpina poprawiła sportowe zawieszenie, we wnętrzu pojawiła się skórzana tapicerka Merino i wykończenie błyszczącą czernią piano black. Z nowości w opcjach znajdziemy układ wydechowy firmy Akrapovic, wykonany z tytanu jest o całe 17 kg lżejszy od standardowego montowanego przez Alpinę. Do B5 Bi-Turbo można także zamówić wyczynowe hamulce. Wersja 2016 to wzmocniony silnik, lekko odświeżone wnętrze i parę technicznych elementów, wygląd Alpiny B5 Bi-Turbo czeka na facelifting z prawdziwego zdarzenia.

A jak wyglądają ceny odświeżonej Alpiny? Nie jest tanio... Na sedana trzeba przyszykować 108 600 euro, czyli 460 tysięcy złotych. Kombi jest trochę droższe i ceny startują z poziomu 111 900 euro, co przy dzisiejszym kursie daje około 475 tysięcy złotych.

ZOBACZ TAKŻE:

ALPINA | HISTORIA, OFERTA I CIEKAWOSTKI

Alpina B6 Biturbo

Zdjęcie MIO SPIRIT 6970 Europa Zdjęcie RIDER MM Europa Zdjęcie VORDON 7 Europa
MIO SPIRIT 6970 Europa RIDER MM Europa VORDON 7 Europa
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (32)
Alpina B5 Bi-Turbo na rok 2016 | Okrągłe 600 KM
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: wlascisiel

    Oceniono 51 razy 47

    9.5l na 100km??? chyba padne ze smiechu, moja F10 528i xdrive rzadko kiedy schodzi ponizej 13l bez wzgledu na tryb i sposob jazdy, w instrukcji oczywiscie pisza cos ze ma palic 7l. no i pali ale na 50km. ciakaw jestem kiedy w koncu ktos zabierze sie z jawne oszustwa jakie producenci podaja w certyfikatach spalania poszczegolnch modeli.

  • Gość: vito

    Oceniono 5 razy 5

    Po co wypisujecie takie idiotyzmy !!! Jak moze silnik 600 KM spalic 9,5 na 100 km.
    Ludzie ogarnijcie sie.
    Mam M3 i 635 i spalaja 2x tyle jak sie naprawde docisnie a nawet jeszcze wiecej

  • Gość: kris19c

    Oceniono 3 razy 3

    A w wersji mobilnej jestbtytuł NIESAMOWITE KOMBI i do tego zdjęcie SEDANA.
    Pan redaktor odróżnia te dwa nadwozia?

  • Gość: darek78

    Oceniono 7 razy 1

    NAJLEPSZE SĄ STARSZE TANIE I MOCNE MAM FORDA MON

  • Gość: Tom

    Oceniono 13 razy -5

    Po polsku pisze się "okrągłych 600 KM", a nie "okrągłe 600" KM. Dziennikarze, nauczcie się wreszcie takich rzeczy!!!

  • Gość: Wanda

    Oceniono 22 razy -14

    ALE QPA

  • Gość: olo

    Oceniono 40 razy -14

    Badziew: 600km u merca czy audi i czasy 3.7 do setki. No i naped na cztery kola, a nie gejowy na tyl jak w bmw

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX