Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Volkswagen tnie wydatki inwestycyjne
Volkswagen Beetle 2.0 TSI | Test | Retro sportowiec
Głośna afera z silnikami TDI uderzyła w Volkswagena nie tylko wizerunkowo. To także olbrzymie straty finansowe. Nic więc dziwnego, że koncern musiał rozpocząć drastyczne cięcie wydatków, aby wyjść na prostą i powalczyć o powrót do formy sprzed skandalu. Właśnie dowiedzieliśmy się, że wydatki inwestycyjne Volkswagena zostały zmniejszone o miliard euro. Wiemy, że priorytetem koncernu będzie szybki rozwój elektrycznych źródeł napędu w markach Volkswagen, Audi i Porsche. Mimo zmniejszenia inwestycji, Niemcy zamierzają wydać na alternatywne napędy 100 milionów euro więcej niż pierwotnie zakładano. To właśnie samochody elektryczne i hybrydowe mają wyciągnąć Volkswagena z kryzysu.
- Przechodzimy przez okres zmienności i niepewności, musimy się z tym zmierzyć - powiedział Matthias Müller, Prezes Zarządu Volkswagen AG. - Będziemy ustalać priorytety dla wszystkich planowanych inwestycji i wydatków. Co nie jest absolutnie konieczne, zostanie, zgodnie z zapowiedziami, skreślone lub zrealizowane później - dodał.
Prezes Zarządu podał także konkretne projekty, na których niemiecki koncern zamierza się skupić, oraz te, które zostają zawieszone lub anulowane. I tak większe środki zostaną przeznaczone na:
- rozwój pojazdów elektrycznych i cyfryzację,
- alternatywne napędy,
- dalszy rozwój konstrukcji modułowych,
- dopracowanie nowych samochodów (Muller wymienił tu Golfa i Audi Q5),
- fabrykę VW Craftera w Polsce,
- modułowe konstrukcje w obszarze aut elektrycznych (MEB).
Z kolei krzyżyk albo znak zapytania postawiono przy:
- planowanym centrum designu w Wolfsburgu,
- budowie lakierni w Meksyku,
- Volkswagenie Phaetonie, którego wejście do produkcji znowu zostało przesunięte "na później" (przypomnijmy, w planach Volkswagena znajduje się wypuszczenie w pełni elektrycznej limuzyny).
- W ciągu najbliższych tygodni rozważymy kolejne wydatki i jeśli będzie taka potrzeba zrezygnujemy z nich lub opóźnimy ich realizację, nie narażając jednak naszej przyszłej konkurencyjności. Wspólnie z przedstawicielami Rady Zakładowej nadal będziemy robić wszystko, by utrzymać stałą załogę - dodał Matthias Muller.
ZOBACZ TAKŻE:
CZAS NA ELEKTRYCZNE VOLKSWAGENY
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Autostrada A1 - węzeł Piotrków Trybunalski Południe od dziś zamknięty. Na kierowców czeka dziwne rondo
-
Zimowe mandaty. Nawet 500 zł za nieodśnieżenie auta i 300 zł, jeżeli będziesz odśnieżał z włączonym silnikiem
-
Prawie 50 km S6 między Koszalinem a Słupskiem coraz bliżej. Są umowy na projekt [MAPA]
-
Od 1 stycznia 2021 roku pieszy będzie miał pierwszeństwo przed samochodem jeszcze przed pasami? Projekt ustawy trafił do prac w komisji [AKTUALIZACJA]
- Dziś kolejna akcja SMOG. Do tej pory policja zatrzymała w nich tysiące dowodów rejestracyjnych
- Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?
- Studio Biznes, odc. 16. Jeździliśmy Kią XCeed
- Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
- To najlepszy moment na zakup Volkswagena! Trwa wyprzedaż rocznika 2019
Forum
- Quba u was chyba smogu nie ma? (20)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (29)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (116)
- OT - gala 100 lecia PZPN (43)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)
Gość: Piech
Oceniono 4 razy 0
Miejmy nadzieję, że VW już nigdy się nie podźwignie. Tak będzie lepiej dla zdrowia naszego i naszych dzieci. Chciwość nie jest dobra.