BMW Concept Compact Sedan | Zapowiedź małego sedana

BMW przymierza się do wprowadzenia do produkcji małego sedana, który dołączy do rodziny modeli serii 1 lub 2. Czy taka będzie konkurencja Mercedesa CLA i Audi A3 Limousine?
BMW M4 GTS  BMW M4 GTS | Wersja ekstremalna

W Europie przyglądamy się teraz uważnie Salonowi Samochodowemu w Los Angeles, ale mały, koncepcyjny sedan BMW nie pojawił się w Mieście Aniołów. Równolegle do amerykańskich targów, podobna impreza odbywa się w Chinach, w mieście Kanton. To właśnie tam pokazano sedana, który dołączy do serii 1 albo 2 (jeżeli będzie odmianą Gran Coupe). Miejsce prezentacji nie może dziwić - kiedy w Europie (zwłaszcza!) i Stanach sedany tracą udziały w rynku, to Chińczycy, wbrew zachodniej modzie, kupują je na potęgę. Nawet mały sedan daje poczucie luksusu i kojarzy się z limuzyną.

Koncept przyciąga wzrok błyszczącym i mieniącym się lakierem Liquid Metal Bronze, licznymi przetłoczeniami, dynamiczną sylwetką i 20-calowymi felgami. Stylistycznie mały sedan nie odbiega od pozostałych modeli marki z Bawarii i wygląda na samochód, któremu bardzo blisko do produkcji. Możemy się spodziewać, że do salonów zajedzie sedan niewiele różniący się od konceptu.

Wnętrze również nawiązuje do aktualnych modeli BMW, ale w koncepcie znalazło się parę elementów, które sprawiają, że środek prezentuje się bardzo nowocześnie. Futurystycznego charakteru nadają przede wszystkim pomarańczowe, lekko świecące motywy i listwy. Fotele i koło kierownicy pokryto jasną skórą Nappa, a w wykończeniu nie zabrakło drewna i aluminium. Centrum dowodzenia kierowcy i sercem systemu multimedialnego jest 8,8-calowy ekran dotykowy. Kierowca najważniejsze informacje będzie mógł odczytywać z wysuwanego nad kierownicą ekranu przeziernego.

Wiemy też, że w koncepcie tylna kanapa składa się z dwóch foteli, a dwójka pasażerów będzie miała do dyspozycji "swoją własną" klimatyzację.

BMW Concept Compact=

Używane BMW X3 już od...

"BMW Concept Compact Sedan pokazuje potencjał, jaki dostrzegamy w kompaktowych sedanach. - mówi Adrian van Hooydonk, szef stylistów w BMW - Sedany nie tylko dają kierowcy i pasażerom dużo miejsca w środku przy niewielkich rozmiarach, ale zapewniają sportowe wrażenia z jazdy, jakich oczekuje się od BMW oraz elegancję i luksus, jakie znamy z wyższych modeli naszej marki".

Głównym rynkiem zbytu dla nowego sedana będą Chiny i to tam najprawdopodobniej zadebiutuje produkcyjna wersja małego BMW. Myślicie, że w Europie sedan BMW ma szanse na sukces? Audi A3 Limousine i Mercedes CLA dobrze sobie radzą. Czas więc na BMW.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW M2 | NARESZCIE COŚ FAJNEGO!

BMW M2

Zdjęcie Bridgestone Blizzak LM25 225/45/R18 95V Zdjęcie Uniroyal SnowMax 2 205/65/R16 107/105T Zdjęcie Firestone Winterhawk 3 165/70/R14 81T
Bridgestone Blizzak LM25 22... Uniroyal SnowMax 2 205/65/R... Firestone Winterhawk 3 165/...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (36)
BMW Concept Compact Sedan | Zapowiedź małego sedana
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Real

    Oceniono 20 razy 20

    Widze z wypowiedzi na forum ze naped na przod budzi u niektorych zdziwienie czy tez niesmak. Ale po pierwsze zadano uzytkownikom BMW pytanie czy wiedza na ktore kola naped ma ich samochod? 70 czy 80% nie wiedzialo co oznacza ze jest to nieistotne. Po drugie samochod ma dobrze sie prowadzic a to akurat w przypadku BMW jest pewne ( z nielicznymi wyjatkami np ostatnia wersja X1 ktora doprawdy jak na standarty firmy byla badziewem - wiem bo niestety posiadalem/. Jezdzilem tez nowym Mini i 2 tourer i mysle ze nie ma na co narzekac . Po trzecie naped na przod pozwala na poprzeczne ustawienie silnika co umozliwia zwiekszenie wnetrza samichodu czyli poprawa komfortu dla uzytkownika . Po czwarte to jest dolna polka BMW czyli nastawiona na tych co nie bardzo moga sobie pozwolic na prawdziwe BMW albo potrzebuja malego samochodu ze znaczkiem . Patrzac na forumowe wypowiedzi to raczej chlopaki nie jestescie grupa docelowa czy targetem.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 13 razy 11

    opis samochodu : dotykowy ekran 50 calowy , 300 swiatelek led , skorka , lusterka , pomaranczowe motywy , aha ,ot caly samochod. technika drugoplanowa , no bo kto dzis jeszcze maske podnosi? , nie chce sie tego czytac.

  • Gość: kierownica

    Oceniono 9 razy 3

    Niech wprowadza jeszcze BMW serii 0.5, 0.75, 1.5, oczywiscie kazde w wersji compact, sedan, coupe, combii, SUV i cabrio

  • Gość: mck

    Oceniono 15 razy 3

    Zapewne to odpowiedź BMW na Mercedesa CLA i Audi A3 limousine. Podobno się sprzedają... zadziwia mnie jednak kto to kupuje. Sedan jest dużo mniej praktyczny niż hatchback. Uważa się, że sedan jest bardziej reprezentacyjny "limuzyna panie, prestiż"... tylko że to ma sens przy (pozostając już przy BMW) np. serii 3, 5, bo to ma już jakieś godne gabaryty i wygląda poważniej. Poza tym ten sedan, będzie jak z A3 limousine, czy CLA - praktycznie dwu osobowy, bo tylna kanapa w obu, z uwagi na małą ilość miejsca nad głową nadaje się dla dzieci albo dla azjatów. Niestety tego się nie przeskoczy - w hatchbacku dach może zacząć opadać później, przez co nad kanapą jest więcej miejsca, a tu samochód krótki, więc stylista musiał z dachem zjechać wcześniej. W serii 3 przez to że jest dłuższa, już tego problemu nie ma, bo inaczej dach schodzi. Jak to takie niepraktyczne, to pozostając przy tej marce, już lepiej wybrać 2 coupe- będzie równie niepraktyczne, ale przynajmniej będzie ładniejsze.
    Ciekawe na które koła będzie trafiał napęd w podstawowych wersjach tego sedana.

  • Gość: Dionizos

    Oceniono 1 raz 1

    Kiedyś szeroko zapowiadaną konkurencją dla VW golfa miała być BMW Seria 1. Później okazało się, że jest 50% i więcej droższa. Na tym skończyła się kariera BMW 1... Tutaj pewnie będzie podobnie.

  • dupajasi0

    Oceniono 1 raz 1

    Nie ma to jak mniejsza 3. ;-)

  • Gość: kik

    0

    Jaaa. Reportery z moto.pl są super. Mają zdjęcia auta, którego jeszcze nie zostało do końca zaprojektowane...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX