Salon Los Angeles 2015 | Porsche Cayman GT4 Clubsport | Tylko na tor

W Los Angeles Porsche zaprezentowało najmocniejszą, przeznaczoną na tory wersję Caymana. Cayman GT4 Clubsport to wymarzony samochód dla wszystkich amatorów wyścigów

Konfrontacja | Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS

Najnowszy Cayman powstał z myślą o rekreacyjnych i półprofesjonalnych wyścigach. I tylko podczas takich wyścigów się sprawdzi - auto nie posiada homologacji drogowej. Na kierowców, którzy chcą mieć w garażu uniwersalne, sportowe auto, którym można jednego dnia się pościgać, a drugiego spokojnie pojechać do pracy, w salonach Porsche czeka "uliczny rozrabiaka" (tak ochrzciliśmy go podczas naszego testu) Cayman GT4. Za to Cayman GT4 Clubsport, to już bezkompromisowa, rasowa wyścigówka, której środowiskiem naturalnym są tory.

Podobnie jak zwykły GT4, również Clubsport napędzany jest przez umieszczony centralnie, 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra o mocy 385 KM. W wyścigówce boxer współpracuje wyłącznie ze zmodyfikowaną, dwusprzęgłową przekładnią Porsche z manetkami zmiany biegów przy kierownicy. Małe, zwinne coupe waży jedynie 1 300 kg.

Ile trzeba zapłacić za używane Porsche?

Cayman GT4 Clubsport został wyposażony w mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału przeznaczoną specjalnie do wyścigów. Wiele elementów, które sprawiają, że Cayman stał się torową bestią zaczerpnięto ze starszego, wyścigowego brata - Porsche 911 GT3 Cup. To m.in. lekkie, kolumnowe przednie zawieszenie oraz tylne zawieszenie z wahaczami poprzecznymi. Inne modyfikacje to elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, jednoczęściowe, stałe, aluminiowe zaciski hamulców (z przodu sześciotłoczkowe, z tyłu czterotłoczkowe), ABS o 12 stopniach regulacji oraz ESP zmodyfikowane z myślą o slickach.

Porsche Cayman GT4 w standardzie dostarczany jest z klatką bezpieczeństwa, kubełkowym fotelem z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa i 90-litrowym zbiornikiem paliwa. W opcjach występują bezpieczne zbiorniki FT3 o pojemności 70 albo 100 litrów. Na 18-calowe felgi założono wyczynowe opony Michelin w rozmiarze 25/64-18 (przód) i 27/68-18 (tył).

W jakich zawodach będzie można się ścigać Caymanem GT4 Clubsport? Porsche już rozpoczęło starania o uzyskanie homologacji na przyszły sezon dla takich serii wyścigowych jak: Długodystansowe Mistrzostwa Nurburgring (VLN), SRO GT3, puchar Pirelli GT3 Cup Trophy w USA, kanadyjskie Ultra 94 GT3 Cup Challenge oraz wyścigi klubowe organizowane m.in. przez Porsche Club of America. Siedziba Porsche Motorsport w Weissach już czeka na zamówienia.

ZOBACZ TAKŻE:

PORSCHE CAYMAN GT4 | DROGOWY ROZRABIAKA

Porsche Cayman GT4Porsche Cayman GT4 fot. Michał Dek

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA