Salon Los Angeles 2015 | Zupełnie nowa Mazda CX-9

Na Salon Samochodowy w Los Angeles Mazda przywiozła zupełnie nowe CX-9. Ale to nie koniec nowości. Pod maskę SUV-a powędrował nieznany dotąd silnik
Mazda CX-3 | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażonaMazda CX-3 | Ceny w Polsce | Dobrze wyposażona

Dwie ważne premiery podczas jednych targów to oznaka, że Mazda wiąże ogromne nadzieje z nowym CX-9. Poprzednia generacja modelu była produkowana od końca 2006 roku, a dziewięć lat to w motoryzacji wieczność. Japoński SUV nie znajdował się w stałej ofercie polskich dilerów. Mazda sprowadzała go partiami. Każda z nich cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. I to pomimo tego, że w ofercie znajdował się tylko jeden silnik (3.7 V6, 277 KM, 367 Nm) napędzający wszystkie koła.

Nowa Mazda CX-9 trafi do amerykańskich salonów wiosną przyszłego roku. Od przedstawicieli polskiego oddziału marki dowiedzieliśmy się, że na razie nie wiadomo nic o tym, by auto miało trafić do stałej oferty europejskich dilerów. Sprzedaż w naszym kraju będzie wyglądała zatem jak dotychczas, choć polski oddział japońskiej marki ma nadzieję, że to się zmieni.

Nowy silnik

SKYACTIV-G 2.5T to zupełnie nowy silnik Mazdy, który został zaprezentowany w Los Angeles. W wersji na rynek północnoamerykański rozwija moc 250 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Nowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oparta na wolnossącym silniku SKYACTIV-G 2.5, oferowanym w modelach Mazda CX-5 i 6, jest pierwszym turbodoładowanym silnikiem z serii SYACTIV-G. Początkowo będzie oferowana tylko w CX-9. Sprzężono ją z 6-biegowym automatem.

Nowe CX-9

Nowy SUV Mazdy jest o 30 mm krótszy od poprzednika, ale ma o 55 mm dłuższy rozstaw osi. Jest też o 90 kg (FWD) lub 130 kg (AWD) lżejszy. Japończycy twierdzą, że - dzięki zastosowaniu nowych technologii - przy prędkości 100 km/h natężenie hałasu jest o 12 proc. mniejsze niż w poprzedniej generacji CX-9.

>> Używana Mazda CX-9 - ceny

We wnętrzu znalazło się miejsce dla trzech rzędów siedzeń. Japończycy twierdzą, że dostęp do ostatniego będzie "tak prosty, że nawet dzieci poradzą sobie z zajęciem miejsc". Oby nie okazało się, że dla dorosłych będzie to zadanie niewykonalne. Bez względu na wzrost i wiek, oczy pasażerów będzie cieszyło LED-owe oświetlenie, a o komfort podróży i łatwość obsługi multimediów zadbają 7- lub 8-calowy ekran dotykowy, cztery porty USB i system nagłośnienia Bose.

Nowe CX-9 będzie oferowane z felgami o rozmiarach od 18 do 20 cali. Do wyboru będzie 7 lakierów: szary Machine Grey, czerwony Soul Red, biały Snowflake White Pearl, srebrny Sonic Silver, niebieski Deep Crystal Blue, czarny Jet Black i Titanium Flash, będący mieszanką szarego ze złotym.

ZOBACZ TAKŻE:

Mazda MX-5 | Pierwsza jazda | Tak to się robi w Japonii

Mazda MX-5

Więcej o:
Komentarze (36)
Salon Los Angeles 2015 | Zupełnie nowa Mazda CX-9
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: art141

    Oceniono 39 razy 33

    Z wyglądu Super. Nareszcie sensowniejszy silnik. Jeśli utrzymają cenę poprzedniej wersji to będzie to fajna alternatywa dla Volvo XC90 czy nawet Bmw X5 i Audi Q7. Mam nadzieję że pojawi się na polskich drogach.

  • Gość: Misio

    Oceniono 27 razy 27

    No, zupełnie przyjemny samochód. Lubię Mazdy za spokojne wnętrza. Bez miliarda bezsensownych przycisków, pokręteł, dziwnych nawiewów itp.

  • Gość: HK

    Oceniono 23 razy 21

    Szkoda, że downsizing zatrzymał się w tym wypadku na 2.5 l, bo przy polskiej debilnej akcyzie za wszystko powyżej 2.0 i tak cena zostanie znacznie podbita. W takim przypadku wolałbym zwykły, niedoładowany, duży V6

  • sselrats

    Oceniono 19 razy 13

    A co zlego, ze miala tylko jeden silnik (3.7 V6, 277 KM, 367 Nm) napędzający wszystkie koła? Polak to zaraz ile silnikow musi miec w aucie? Dwa? Trzy?

  • Gość: wp

    Oceniono 6 razy 6

    Autko ładne ale brakuje podstawowej informacji: jakie spalanie? poprzednia CX-9 spalała realnie powyżej 15l/100 km. Jeżeli nowa jest lżejsza i nowocześniejsza to powinna palić mniej.

  • Radek Dobrzykowski

    Oceniono 4 razy 4

    10sekund do setki? To oczywiste ze nie jechales tym samochodem bo bys glupot nie pisal tak jak niktore polskie portale. producent podaje przyspieszenie 7,5s do 100km/h i to jest prawda. Spalanie owszem raczej nie da sie zejsc ponizej 15L ale kogo to obchodzi. Ma jechac i juz:)

  • Gość: Mobydick

    Oceniono 12 razy 4

    Ciekawe jak wyjdzie test zderzeniowy. Poprzedni model mial duzy problem podczas testu tzw. Small overlap w testach amerykanskich. Zastanawialem sie nad kupnem, ale jak zobaczylem ten test to skonczylo sie na xc90.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX