Salon Los Angeles 2015 | Ford Escape | Z myślą o smartfonie

Ford Escape to jeden z najpopularniejszych kompaktowych SUV-ów na rynku amerykańskim. W Los Angeles Ford zaprezentował jego kolejne wcielenie. Sprawdzamy czy zmieniło się dużo i czy Escape dużo różni się od swojego europejskiego brata bliźniaka, modelu Kuga

Amerykański twardziel | Super Duty

Ogólnie całe auto zostało lekko przemodelowane i odświeżone, ale zdecydowanie największe zmiany zaszły z przodu auta. Zupełnie nowy grill upodobnił Escape'a do większego fordowskiego SUV-a, modelu Edge. Reszta zewnętrznych zmian to kosmetyka: nowe wzory felg, trzy nowe lakiery (Canyon Ridge, White Gold oraz Lighting Blue) oraz LED-owe reflektory. W droższych wersjach wyposażenia SE oraz Titanium będzie można zamówić opcjonalny pakiet Sport Appearance Package, który nada Escape'owi bardziej drapieżnego charakteru.

Chyba ważniejsze zmiany zaszły w kabinie SUV-a. Amerykański brat bliźniak Kugi otrzymał zupełnie nową kierownicę i przeprojektowaną deskę rozdzielczą. Dzięki pozbyciu się hamulca ręcznego (zastąpiło go elektroniczne rozwiązanie) w panelu środkowym Ford wygospodarował miejsce na dwa uchwyty na kubki oraz znacząco poprawił podłokietnik.

W materiałach prasowych Amerykanie zwracają uwagę przede wszystkim na najnowszą odsłonę systemu multimedialnego SYNC z numerem 3. Gwoździem programu ma być smartfonowa aplikacja SYNC Connect, która pozwala zdalnie odpalić silnik, włączyć ogrzewanie/klimatyzację, otworzyć/zamknąć drzwi, czy sprawdzić stan paliwa w baku. Oczywiście na pokładzie nie zabrakło nowoczesnych systemów i elektronicznych asystentów kierowcy. Ford wymienia m.in. inteligentny tempomat, asystent parkowania, system ostrzegania o pojazdach w martwym polu, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, rozpoznawanie znaków, czy system pomagający w pokonaniu stromego wzniesienia. Przyjemną nowością jest opcja samoczynnego otwierania klapy bagażnika, kiedy mamy zajęte ręce.

Co pod maską? Pierwsze informacje mówią o dwóch nowoczesnych EcoBoostach. Nawet Amerykanów dopadł downsizing i podstawowym silnikiem ma być motor o pojemności 1,5 litra. Ford wycisnął z niego 180 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi mocniejszy EcoBoost to dwulitrowa jednostka o mocy 245 KM. Obydwa turbodoładowane silniki wyposażono w system StartStop.

Używany Ford Kuga już od...

Nowy Ford Escape zadebiutował właśnie w Los Angeles. Do sprzedaży ma trafić "w najbliższej przyszłości". Z okazji premiery Ford przyszykował też dwa filmy:

Zobacz wideo

I wnętrze:

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

FORD RANGER | PICKUP DLA EUROPY

Ford Ranger WildtrakFord Ranger Wildtrak fot. Ford

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA