Ford testuje samochody w "autonomicznym" miasteczku

Ford jako jeden z pierwszych producentów rozpoczął testy w specjalnym ośrodku dla autonomicznych samochodów w Ann Arbor. Do Michigan wysłano model Fusion Hybrid
Agata i Ford Fiesta Black EditionAgata i Ford Fiesta Black Edition

Specjalny ośrodek do testowania samochodów autonomicznych otworzono w Michigan w lipcu tego roku. Miasteczko zajmuje 32 akry i na jego terenie znajduje się tak naprawdę wszystko - zwykłe skrzyżowania, skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, rondo, tunel, most, parking, różne nawierzchnie, budynki, chodniki, przejścia dla pieszych, a także fragment czteropasmowej autostrady... Wybudowanie kompleksu kosztowało 6,5 miliona dolarów. W sfinansowanie projektu zaangażowało się wiele podmiotów: amerykański rząd, pobliska uczelnia w Michigan oraz producenci samochodów Ford, General Motors, Toyota, Nissan oraz Honda.

Pierwszą marką, która zdecydowała się na poważnie skorzystać z ośrodka testowego jest Ford. Do Michigan posłano prototypowego Forda Fusion Hybrid Autonomous Research Vehicle. Autonomiczny samochód na bazie hybrydowego Fusiona pojawił się pod koniec 2013 roku, ale Ford eksperymentuje z systemami autonomicznej jazdy już od ponad dekady. Fusion, jak przystało na auto tego typu, został wyposażony w całą masę przeróżnych, nowoczesnych kamer, czujników, sensorów i radarów. Ford potrafi na bieżąco generować mapę 3D otoczenia i błyskawicznie reagować na sytuację na drodze.

Używany Ford Mondeo - sprawdź ogłoszenia

Jak podkreślają Amerykanie, testy w Michigan to prawie ostatnia prosta projektu. System autonomicznej jazdy Forda jest już prawie gotowy i potrzebuje ostatnich szlifów zanim będzie mógł zostać zainstalowany w drogowych autach marki. Ford nie podaje żadnej konkretnej daty, ale możemy spodziewać się, że celuje w rok 2020. Kilku największych graczy, m.in Google i Volvo, podało "2020" jako orientacyjny rok wypuszczenia na drogi autonomicznych samochodów. Możemy być pewni, że Ford zrobi wszystko, żeby nie zostać w tyle.

A my się tylko zastanawiamy, czy motoryzacja naprawdę aż tak bardzo potrzebuje autonomicznych samochodów...

ZOBACZ TAKŻE:

MIASTECZKO DLA AUTONOMICZNYCH SAMOCHODÓW

Miasteczko dla autonomicznych samochodów

Zdjęcie Kumho KW27 I-ZEN 215/65/R15 96H Zdjęcie Kumho KW27 I Zen 235/45/R18 98V Zdjęcie Nankang Snow SL-6 215/75/R16 113/111R
Kumho KW27 I-ZEN 215/65/R15... Kumho KW27 I Zen 235/45/R18... Nankang Snow SL-6 215/75/R1...
Sprawdź ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (1)
Ford testuje samochody w "autonomicznym" miasteczku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 1 raz 1

    tak dlugo jak auto nie bedzie naprawde autonomiczne (czyli "kierowca" bedzie mogl isc spac po zaprogramowaniu punktu docelowego) takie auta sa bez sensu. Tesla ma autopilota ale nie pozwala on na przejecie przez auto pelnej odpowiedzialnosci za to sie dzieje wiec kierowca nadal musi go nadzorowac. Prawodawstwo tez w pelni nie przewiduje takiej sytuacji - co jesli w wypadku z autem autonomicznym beda ofiary? kogo prokurator pociagnie do odpowiedzialnosci? "pasazera" z przedniego siedzenia? czy producenta auta?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX