Hamilton rozbija Zondę w Monako, a Pagani bije rekord na Nurburgringu

Internet obiegły dwie informacje na temat supersamochodów Pagani. Jedna dobra, druga zła
Pagani Huayra | Prezent dla 15-latka Pagani Huayra | Prezent dla 15-latka

Zaczniemy od złej informacji. Swój piękny egzemplarz Pagani Zonda, we wtorkowy wieczór na ulicach Monako, rozbił świeżo upieczony Mistrz Świata Formuły 1 Lewis Hamilton. Kierowca fabrycznego zespołu Mercedesa wpadł w stojące na poboczu auto. Jak napisał na swoim instagramowym profilu, nikomu nic się nie stało, a on jedynie opóźnił swój wylot na Grand Prix Brazylii. Jak widać, błędy zdarzają się nawet najlepszym. Jego ciemnofioletową Zondę na pewno da się doprowadzić do idealnego stanu, ale szkoda było uszkodzić warte kilka milionów zł auto.

Dobra wiadomość dotyczy modelu Zonda Revolucion, czyli ostatniego wcielenia tego auta. Ten wyjątkowy samochód pokonał Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut i 30 sekund, czyli o 17 sekund szybciej od modelu, na bazie którego została zbudowana (Zondy R). To fantastyczny wynik, zważywszy na fakt, że do absolutnego rekordu toru ustanowionego przez Stefana Bellofa w wyścigowym Porsche 956 w 1983 roku zabrakło jedynie 19 sekund.

Zonda Revolucion ma monocoque wykonany z włókna węglowego i tytanu. Jak wszystkie inne Zondy napędzana jest silnikiem V12 produkcji AMG, który ma 6 litrów pojemności, 800 KM mocy i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Warto dodać, że Zonda waży jedyne 1070 kg. Sekwencyjna, 6-biegowa skrzynia biegów zmienia przełożenia w 20 milisekund. Kontrola trakcji opracowana wspólnie z firmą Bosch ma aż 12 różnych ustawień. Tylny spojler został wyposażony w system DRS (System Redukcji Siły Dociskowej Powietrza).

ZOBACZ TAKŻE:

Pagani Huayra kontra Ferrari F12 Berlinetta | Po tamtej stronie mocy

Pagani Huayra kontra Ferrari F12 Berlinetta | Po tamtej stronie mocy

Więcej o:
Komentarze (18)
Hamilton rozbija Zondę w Monako, a Pagani bije rekord na Nurburgringu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: amdr

    Oceniono 28 razy 16

    Taka technologia, carbon, silnik 800KM i nadal wolniej niż garbus z 83 roku? I jeszcze autor pisze że to rewelacyjny czas a to żenada jakaś!

  • Gość: nikt

    Oceniono 16 razy 8

    monocoque ?? a co to ? nie można było po polsku napisać ?

  • kesik001

    Oceniono 64 razy 8

    Widać gość ma ten sam kompleks co nasza gwiazdka rajdowa i patron bezpiecznej jazdy-Hołowczyc.
    Zapomina że wyścig się skończył i czas zwolnić.

  • Gość: mm

    Oceniono 16 razy 8

    spaliny skład analizuje Bosch

  • gzegosz70

    Oceniono 9 razy 5

    Dlaczego nie napisano czy kierowca był trzeźwy?
    Czy tylko dlatego że to nie był Polak???

  • Gość: rj

    Oceniono 4 razy 4

    to wehikuł nie samochód
    tak się nazywa pojazd z jednym siedzeniem kierownicą tabletem za nia i dwoma zegarami,
    mówmy szczerze .

  • Rad Gruchalski

    Oceniono 7 razy 3

    Niemozliwe. Limity predkosci zostana zniesione dopiero w przyszlym roku. Click bait.

  • Gość: gibon

    Oceniono 2 razy 2

    Fajtłapa, nie potrafi kierować Pagani Zondą. Wszyscy to potrafimy a On nie......

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX