Cadillac XT5 | Nowy amerykański crossover

Wielkimi krokami zbliża się premiera nowego crossovera Cadillaca. Po krótkich zapowiedziach i paru zdjęciach, Amerykanie wreszcie podzielili się z nami porządną paczką zdjęć i garścią informacji. Na drogach Cadillac XT5 powinien pojawić się już na wiosnę 2016

Cadillac ATS -V Coupe | Amerykańska rakieta

Cadillac uchylił wreszcie rąbka tajemnicy i postanowił zaprezentować model XT5 w pełnej krasie. W porównaniu z Cadillaciem SRX, którego ma zastąpić, nowy crossover jest wyraźnie nowocześniejszy. XT5 otrzymał zupełnie nowy grill, odświeżony znaczek marki, przemodelowany zderzak i światła z bardzo ciekawymi, bocznymi listwami LED. Do zdjęć crossover pozuje na 20-calowych felgach, w niższych wersjach wyposażenia będą to "osiemnastki". Cadillac XT5 ma stać się jednym z najważniejszych samochodów w ofercie marki. Zbudowano go na zupełnie nowej platformie C1XX i będzie pierwszym modelem nowej rodziny crossoverów i SUV-ów Cadillaca o nazwie XT.

Podstawową jednostką napędową będzie 3,6-litrowa "V-szóstka" o mocy 310 KM i 365 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W dzisiejszych czasach nawet Amerykanów dopadło obsesyjne dbanie o środowisko i wysokie ceny benzyny - właśnie dlatego silnik V6 został wyposażony w system start/stop i system dezaktywacji cylindrów, który odłącza dwa cylindry podczas spokojnej jazdy. Silnik będzie mógł współpracować z nowoczesnym ośmiobiegowym automatem z funkcją Electronic Precision Shift. Standardowo moc trafia na przednią oś, ale w ofercie nie zabraknie wersji z napędem 4x4. Na drugim najważniejszym dla Cadillaca rynku, w Chinach, pod maską XT5 będzie pracował 2-litrowy, turbodoładowany czterocylindrowiec.

Marka premium z USA na polskim rynku

Dokładnych osiągów nowego crossovera jeszcze nie poznaliśmy, ale można się spodziewać, że w amerykańskiej wersji będzie to bardzo żwawe auto. Cadillac na każdym kroku podkreśla, że rzastosowanie nowej platformy zaowocowało znacznym odchudzeniem konstrukcji. Podstawowy XT5 waży tylko 1 814 kg. W porównaniu z poprzednikiem, modelem SRX, crossover zrzucił 126 kg. Caddy ma być także lżejszy od bezpośrednich konkurentów z Niemiec, jak podaje General Motors, Audi Q5 jest cięższe o 45 kg, a Mercedes GLE aż o 295 kg.

Cadillac to rasowy przedstawiciel klasy premium, dlatego po kabinie crossovera możemy spodziewać się elegancji i luksusu. Do wykończenia wnętrza Amerykanie wykorzystali materiały najwyższej jakości. Według zapowiedzi twórców, nie zabraknie skóry, drewna i metalowych elementów. Jak przystało na nowoczesny samochód, centrum dowodzenia kierowcy to duży ekran dotykowy (obsługuje Apple CarPlay i Android Auto). Oczywiście znalazło się też miejsce dla całej armii elektronicznych, inteligentnych asystentów. Cadillac pomoże nam zmieścić się w ciasne miejsce parkingowe, pozwoli trochę odpocząć podczas jazdy z włączonym inteligentnym tempomatem, ostrzeże o niebezpieczeństwie (auto monitoruje całe otoczenie), a w razie potrzeby samodzielnie włączy procedurę awaryjnego hamowania.

Amerykanie chwalą się również bardzo przestronnym wnętrzem. Przykładowo, w porównaniu z SRX-em przestrzeń na nogi z tyłu wzrosła o 8,1 centymetra. Nie poznaliśmy jeszcze dokładnej pojemności bagażnika, ale na zdjęciach widać, że XT5 powinien sobie poradzić z czymś więcej niż jedną walizką i torbami z zakupami.

Cadillac XT5 (jako rocznik modelowy 2017) powinien pojawić się na rynku już w przyszłym roku. Lada chwila rusza produkcja w zakładach marki w Spring Hill w Tennessee. Ze względu na mocną pozycję Cadillaca w Państwie Środka, XT5 będzie również produkowany w tamtejszej fabryce. Trzeba przyznać, że marka premium koncernu GM przyszykowała naprawdę ciekawego crossovera. W Europie XT5 może mieć trudności w starciu z niemiecką Wielką Trójką, ale w USA i Chinach na pewno okaże się sprzedażowym hitem.

Nie wspomnieliśmy jeszcze o cenach z bardzo prostego powodu - Cadillac w tej kwestii konsekwentnie milczy. Jednak na amerykańskich portalach bardzo często przewija się kwota 38 000 dolarów, czyli około 150 tysięcy złotych. Nowy Cadillac z czterocylindrowym silnikiem ma zapewne spore szanse, żeby trafić także do Europy. Czy tak się stanie i ile dokładnie będzie kosztował przekonamy się zapewne w przyszłym roku.

ZOBACZ TAKŻE:

CADILLAC CTS-V | OFICJALNIE W EUROPIE

2016 Cadillac CTS-V2016 Cadillac CTS-V fot.GM

Więcej o:
Copyright © Agora SA