SEMA 2015 | Fiat 500X | Dwie zwariowane odsłony

Wielu miłośników Fiata oczekuje aż marka ogłosi w końcu oficjalnie Abartha 500X, ale Włosi wciąż odwlekają tę decyzję. Za to ostatnio w Las Vegas postanowili pokazać dwa koncepty

Wideo | Fiat 500X | Niebieska pigułka

Co Fiat przyszykował na słynne tuningowe SEMA 2015? Dwa nowe wcielenia crossovera 500X - Chicane i Mobe. Model 500X został bardzo ciepło przyjęty przez branżę i klientów. Czy oprócz spodziewanego Abartha (przypomnijmy słowa szefa nadwornego, fiatowskiego tunera: "500X Abarth to jedna z poważniejszych opcji, które bierzemy pod uwagę") Fiat zdecyduje się na wprowadzanie takich limitowanych edycji specjalnych? Na razie to koncepty.

Zacznijmy od 500X Chicane, który ma pokazać, jak crossover będzie wyglądał po wpadnięciu w łapy tunerów. Rzucający się w oczy niebieski lakier Competition Blue kontrastuje z czarnymi paskami. Fiat odrobinę przemodelował przód, podrasował wygląd 500X, postawił go na czarnych 20-calowych felgach i obniżył zawieszenie - ma być bardziej sportowo. W środku znajdziemy te same kolory. Nie zabrakło dobrze trzymających foteli, skórzanej tapicerki oraz aluminiowych nakładek na pedały.

Używany Fiat 500X - sprawdź ogłoszenia

Sercem 500X jest niedostępny w Polsce silnik benzynowy 2.4 litra Tigershark MultiAir2. Wiemy, że został wzmocniony, ale dokładnej liczby koni mechanicznych Włosi nie podali. W seryjnym 500X jego moc to 184 KM. O sportowy charakter konceptu dba również zupełnie nowy układ wydechowy, który ma oferować wspaniałe, przyprawiające o dreszcze brzmienie.

Przy opisie Chicane Fiat stawiał nacisk na słowa "ulica", "tuning" i "sport". W Mobe najważniejsze słówko to "przygoda". To koncept przyszykowany dla miłośników kitesurfingu. Pomalowano go na biały lakier Ivory Pearl, który uzupełniają brązowe akcenty Matte Bronze oraz niebieskie paski po bokach. Również na 18-calowych felgach znajdziemy niebieskie motywy. W środku oprócz nowej kolorystyki i kitesurfingowego akcentu na desce rozdzielczej, znajdziemy także nowe dywaniki (nie boją się wody i błota), apteczkę i bagażnik wyłożony specjalnym materiałem, z którego łatwo zmyć brud.

Również pod maską 500X Mobe pracuje 2,4- litrowy silnik Tigershark MultiAir2. Tutaj Fiat nie wspomina o zastrzyku mocy, ale nie zapomniał o nowym wydechu.

ZOBACZ TAKŻE:

FIAT 500X | PREZENTACJA MODELU

Fiat 500X Fiat 500X  fot. Michał Dek

Więcej o:
Copyright © Agora SA