Kłopoty Smarta | Maluchy znikną z USA?

Daimler nie ma powodów do zadowolenia. Mimo dużych nakładów na promocję, Smarty wyraźnie nie radzą sobie na amerykańskim rynku

Smart... samochód dla psiarzy

Malutkie miejskie autka koncernu Daimler okazały się dużym sukcesem na rynkach europejskich. Mimo wysokiej ceny w porównaniu z innymi maluchami, również na polskich ulicach widok Smarta jest dość powszechny. Europa z koszmarnie wysokimi cenami paliwa, ciasnymi, wiecznie zakorkowanymi ulicami w miastach i niewielką liczbą miejsc parkingowych, to środowisko naturalne dla samochodów pokroju Smarta.

A Stany Zjednoczone? Oczywiście rynek amerykański się zmienia i nie ogranicza się już tylko do stereotypowych pickupów, wielkich krążowników szos i olbrzymich silników - w USA sprzedaje się coraz więcej małych, oszczędnych samochodów. Jednak Amerykanie najwyraźniej nie mogą przekonać się do Smarta. Przez pierwsze 9 miesięcy 2015 r. Daimler sprzedał tylko 5 432 Smartów. To wynik gorszy od producenta drogich, luksusowych samochodów Maserati... Co więcej, w porównaniu z 2014 r., sprzedaż Smartów zanotowała drastyczny spadek aż o 32,8%.

Używany Smart - sprawdź ogłoszenia

Tak słabe wyniki sprzedaży mogą kazać Niemcom poważnie zastanowić się nad przyszłością marki na amerykańskiej ziemi. Wszystko wskazuje na to, że USA to rynek wyjątkowy trudny dla Smarta, a dalsze inwestowanie w agresywną promocję, może się skończyć spektakularną klapą. Wydaje się też, że ewentualna decyzja o wycofaniu się ze Stanów nie zaszkodzi Daimlerowi finansowo. Flagowa marka koncernu (Mercedes) każdego roku ustanawia nowe rekordy sprzedaży w USA.

ZOBACZ TAKŻE:

NOWY SMART | CENY W POLSCE

Smart Fortwo i ForfourSmart Fortwo i Forfour Smart

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA