Opel Astra GTC | Wideo | Jak jeżdżący koncept

Opel Astra GTC - mimo, że od czasu jego debiutu minęło już kilka ładnych lat, to auto nadal prezentuje się bardzo atrakcyjnie

Jak widać na zdjęciach i wideo, produkcyjna wersja trzydrzwiowej Astry wygląda niemal identycznie jak GTC Concept - bardzo ciepło przyjęty prototyp zaprezentowany podczas targów w Paryżu. Głębokie przetłoczenia w drzwiach i ostre krawędzie w tylnych nadkolach nadają niemieckiemu hatchbackowi zadziornego charakteru. Do tego ostro poprowadzone linie lamp i szczelnie wypełnione nadkola nawet 19-calowymi felgami tworzą bardzo ładną całość.

Opel odnowił niedawno rodzinę silników modelu Astra GTC. Szeroka gama składa się teraz z najsilniejszej jednostki w wersji OPC o mocy 206 kW/280 KM, bardzo silnego diesla 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, mocnego silnika 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 125 kW/170 KM i 147 kW/200 KM, a także supercichego silnika 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM.

W porównaniu z 5-drzwiową Astrą, wysokość jazdy GTC została obniżona o 10 do 15 mm, a rozstaw osi zwiększono do 10 mm, z 2 685 mm do 2 695 mm. Poszerzono także rozstaw kół - z przodu do 1 584 mm (+40 mm), a z tyłu do 1 588 mm (+30 mm).

W Astrze GTC pojawiła się także technologia zawieszenia HiPerStrut. Idealnie dostosowana do kompaktowego coupé, oś przednia HiPerStrut oferuje lepsze panowanie nad pojazdem i większą precyzję reakcji sterowania preferowaną przez kierowców samochodów sportowych. W oparciu o układ, który jest obecny w Insignii OPC, oś przednia HiPerStrut wykorzystuje obecne punkty przyłączenia Astry, ale zmniejsza kąt pochylenia sworznia zwrotnicy o 44% i skraca promień zataczania (offset sworznia zwrotnicy) o 46% w porównaniu do modeli wyposażonych w kolumnę MacPhersona.

W porównaniu z konkurentami Astra GTC nie idzie na kompromis w sprawie funkcjonalności, pomimo konstrukcji w stylu coupé. Potrafi nie tylko pomieścić pięć osób, ale jej elastyczny bagażnik zapewnia także od 370 do 1 235 litrów przestrzeni - o 200 litrów więcej niż konkurencja.

Astra GTC w swoim standardowym wyposażeniu oferuje: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, radio CD300-MP3, klimatyzację, ESP oraz 17 calowe felgi. Ceny Astry GTC, w Polsce zaczynają się od 76 800 PLN dla wersji Enjoy, natomiast przy wyborze wersji Sport jest to koszt 82 250 PLN.

Na bazie Astry GTC powstała wersja OPC, której test możecie przeczytać klikając w link poniżej wideo.

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

Więcej o:
Komentarze (3)
Opel Astra GTC | Wideo | Jak jeżdżący koncept
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: edmundo

    Oceniono 4 razy 4

    wyglada jak karakan w pozycji do srania

  • Gość: Gen

    Oceniono 3 razy 3

    Takie to wideo jak z koziej dupy trąba.

  • Gość: racing

    Oceniono 4 razy -2

    Miałam kiedyś opla, nie chce tej atrapy samochodu nigdy więcej, kompaktowe auta jakoś mnie nie porwały, nawet japońskie które cenię za niezawodność, najbardziej cenię Infiniti, nowa hybryda to po prostu kosmos.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX