Porsche 911 GT3 nie tylko z "automatem"

Motoryzacyjni puryści będą zadowoleni - nowe Porsche 911 GT3 otrzyma ręczną skrzynię biegów

Konfrontacja | Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS

Porsche 911 GT3 (i oczywiście jego podrasowana wersja RS) to najbardziej ekstremalna "cywilna wyścigówka", jaką można kupić w salonie Porsche, i szaleć nie tylko po torach, ale także wybrać się na przejażdżkę po zwykłych drogach. Przypomnijmy, w GT3 pracują potężne sześciocylindrowe silniki: w GT3 3.8 l - 475 KM, a w RS 4.0 l - 500 KM. Obydwa motory zestrojono z automatyczną, siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową PDK. Przekładnia manualna była niedostępna.

To nie do końca podobało się motoryzacyjnym purystom, ale Porsche przekonywało, że ich "automat" zapewnia wprost bajeczne osiągi (GT3 RS pierwszą "setkę" osiąga w 3,3 sekundy), a to powinno wynagrodzić brak klasycznego manuala. Jednak Porsche najwyraźniej zmieniło zdanie.

Używane Porsche? Sprawdź ogłoszenia

Andreas Preuninger (szef programu Porsche GT) w wywiadzie dla magazynu Car&Drive oficjalnie ogłosił, że na pokład nowej generacji GT3 trafi ręczna skrzynia. Będzie to tradycyjna sześciobiegowa konstrukcja, a nie nowoczesna ręczna skrzynia z podstawowej Carrery (7 biegów). Jak zaznaczył Preuninger, "GT3 było pełne wspaniałych rozwiązań, idealnych na tor, ale rzeczywiście niektórym mogło czegoś brakować".

Wilk syty i owca cała - w nowym GT3 będzie można wybrać między nowoczesną przekładnią PDK i klasyczną, sześciobiegową ręczną skrzynią.

ZOBACZ TAKŻE:

TAK SIĘ ROBI ELEKTRYKI | PORSCHE MISSION E

Porsche Mission EPorsche Mission E Porsche | Zielone światło dla pierwszego elektrycznego samochodu

Więcej o:
Copyright © Agora SA