Volvo serii 60 | Debiut nowego silnika

Na pokład Volvo z rodziny 60 (S,V,XC) trafia nowy, dwulitrowy silnik T6 o mocy 306 KM z napędem na cztery koła

Od 2020 nikt nie zginie w Volvo

Do tej pory najmocniejszy silnik benzynowy z rodziny Drive-E o oznaczeniu T6 (moc 306 KM) był dostępny tylko z napędem na przednią oś. Od teraz w polskich salonach można zamówić go także w wersji z napędem na wszystkie cztery koła (AWD). To nowoczesna lekka, oszczędna dwulitrowa jednostka wyposażona w kompresor i turbosprężarkę. W czasach maniakalnego dbania o środowisko nie mogło oczywiście zabraknąć systemu start/stop w standardzie.

Sedan z rodziny 60, Volvo S60 T6 AWD osiąga pierwszą setkę w 5,9 sekund. Odrobinę cięższy brat bliżniak-kombi, model V60 T6 AWD potrzebuje 0,1 sekundy więcej. Wersje z napędem na 4 koła są szybsze od tych, w których moc trafia tylko na przód - ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wzrosła z 230 do 250 km/h. Szwedzi zarzekają się, że 306-konny silnik zadowoli się 7 litrami benzyny na 100 km.

Używane Volvo S60 - sprawdź ogłoszenia

Najczęściej wybierane przez klientów silniki w Volvo XC60 to jednostki wysokoprężne. Jednak Volvo ma nadzieję, że debiut wersji T6 AWD przekona do benzyniaków nowych kierowców. Dwulitrowy silnik Drive-E ma kusić nie tylko mocą, ale także momentem obrotowym (400 Nm) i niskim spalaniem (około 7,7 litra na setkę). Osiągi? Pierwsza setka w 6,9 sekundy i 210 km/h prędkości maksymalnej. Silnik T6 AWD współpracuje tylko z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

ZOBACZ TAKŻE:

VOLVO S60 POLESTAR | CENY W POLSCE

Volvo S60 PolestarVolvo S60 Polestar Fot. Volvo

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.