Saab 9-3 | Nowe życie w Turcji

Saab 9-3 wraca po raz kolejny. Tym razem Szwed z klasy średniej ma odżyć w Turcji
Volvo XC90 Od 2020 nikt nie zginie w Volvo

Kolejny rozdział do niekończącej się historii Saaba 9-3 i jego powrotów z motoryzacyjnego cmentarzyska postanowił właśnie dopisać turecki rząd. Turcja podpisała umowę ze Szwedami na produkcję modelu 9-3.

Od razu trzeba zaznaczyć, że nie jest to pełnoprawny powrót Saaba. Jak wyjaśnia Fikri Isik, turecki minister odpowiedzialny za naukę, technologie i przemysł, Turcja kupiła prawa do modelu, ale nie do jego nazwy. 9-3 będzie sprzedawany pod jedną z lokalnych, tureckich marek (nie ujawniono jeszcze którą), a cała produkcja i rozwój konstrukcji ma mieć miejsce nad Bosforem. Ponad 85% wszystkich części będzie powstawać w Turcji. Od CEO Saaba Mattiasa Bergmana dowiedzieliśmy się też, że częścią umowy była pomoc Turkom w założeniu odpowiednich fabryk i wyszkolenie tamtejszych pracowników oraz inżynierów. Szkolenia prowadzone przez Szwedów dotyczyły także marketingu i promocji nowego modelu.

Używany Saab 9-3 - sprawdź ogłoszenia

Oprócz nowej nazwy, Saab 9-3 będzie też odrobinę inaczej wyglądał. Turcy zamierzają przeprojektować przód 9-3, a inspiracje czerpać z... Cadillaców. Samochód technicznie nie będzie różnił się od tego, co znamy. Czas pokaże, co wyjdzie ze wspólnego, szwedzko-tureckiego projektu.

ZOBACZ TAKŻE:

CZY JEST SZANSA NA POWRÓT SAABA?

Saab 9-3

Zdjęcie OMP Gałka dźwigni zmiany biegów Racing Zdjęcie Sparco Gałka dźwigni zmiany biegów SETTANTA - 03736AO Zdjęcie Sparco Gałka dźwigni zmiany biegów TECNO - 03747PTN
OMP Gałka dźwigni zmiany bi... Sparco Gałka dźwigni zmiany... Sparco Gałka dźwigni zmiany...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (15)
Saab 9-3 | Nowe życie w Turcji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pik

    0

    Zakończyła się era samochodów które oprócz silnika mają duszę. Dziś nie da się zakupić samochodu uniwersalnego za małe pieniądze. Szkoda saga.
    W

  • Gość: zsg

    0

    szkoda saaba (*)

  • Gość: mcguirre

    Oceniono 3 razy 3

    O matulu ! Turecki saab. Świat w ruine :)

  • antoniferdynand

    Oceniono 2 razy 2

    Kiedyś taki schemat z powodzeniem realizowało koreańskie Daewoo - korzystając z platform i nie tylko Opla Kadetta (Nexia) i Ascony (Espero). Rynkowo wyszło całkiem nieźle - stanowiło punkt wyjścia dla budowy kolejnych generacji - zaprojektowanych już samodzielnie. Co prawa padło kilka lat później, niemniej z całkowicie innych powodów....

  • Gość: szej

    Oceniono 6 razy 6

    Szykowałem się na nowy model 9-5 kombi, ale Saab zdechł zanim zdążył go wyprodukować. To chyba najsmutniejsza śmierć marki w europejskiej motoryzacji.
    Dobrze, że Volvo uciekło spod topora. Lepiej mieć radę nadzorczą w Szangchaju niż zamknięte fabryki w Szwecji.

  • kocurxtr

    Oceniono 13 razy -7

    obok passata, tochyba najnudniejszy z wyglądu samochód...

    nie neguję, technicznych osiągnięć itd... ale wygląd usypia...

  • Gość: mmm

    Oceniono 10 razy 8

    Poproszę o reaktywację 9-5.

  • Gość: saabs

    Oceniono 17 razy 3

    Po pierwsze Saab to klasa premium, nie srednia. Po drugie obecnym wlascicielem tego co zostalo po Saabie jest chinski NEVS, nie zadni Szwedzi. Po trzecie odsprzedali Turkom na 15to letnia platforme i podzespoly, ktore odkupili od General Motors po bankructwie Saaba, a ze oryginalnie byla to platforma jednego z Cadillacow, to stad analogia do przyszlego wygladu auta. Zreszta pokazano fotki tego tworu, to nie wiem po co tu fotki 9-3 zamiesciliscie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX