Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure | Test długodystansowy cz. III | W trasie

Gdy testowy Peugeot trafił do redakcji, trwały jeszcze wakacje, więc auto chętnie było wykorzystywane do dalszych wyjazdów

Popularnym kierunkiem było polskie morze. Teraz podróż nad Bałtyk z Warszawy jest bardzo komfortowa, szybka i bezpieczna. Autostradą A2 w stronę Łodzi do węzła Stryków i dalej A1 do samego Rusocina, gdzie wjeżdżamy na obwodnicę Trójmiasta. Cztery godziny (nawet niecałe przy sprawnej jeździe bez postojów) i jesteśmy w Gdańsku. Nasz długodystansowy Peugeot wiele razy musiał zmierzyć się z szybką trasą.

Samochód: Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
Aktualny przebieg: 2500 km
Problemy: brak
Powód testu: Sprawdzamy czy mały "lew" ma pazur

W dwie osoby w kabinie jest bardzo wygodnie. W czwórkę również powinno być całkiem przyjemnie, o ile pasażerowie z tyłu nie są zbyt wysocy (nie mają powyżej 185 cm), ponieważ wtedy brakuje im miejsca na nogi. Bagażnik o pojemności 285 litrów nie imponuje, ale konkurenci z segmentu B nie oferują pod tym katem więcej. Dodajmy, że w 208 mamy koło zapasowe, a nie zestaw naprawczy.

Benzynowy silnik 1.2 VTi PureTech w wyższej wersji to najmocniejszy silnik w gamie "208-ki", oczywiście z wyjątkiem sportowej odmiany GTI o mocy 208 KM. Moc 110 KM i 205 Nm momentu obrotowego, generowanego już od 1500 obr./min., robią swoje w aucie o masie własnej poniżej jednej tony. Mały Peugeot jest dynamiczny i nawet trasa z pełnym bagażnikiem nie jest mu straszna. 100 km/h jesteśmy w stanie uzyskać po 9,6 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Trzycylindrowa konstrukcja emituje groźny dźwięk (warkot), który jednak na dłuższą metę bywa być meczący. Można do tego przywyknąć, albo ustawić nieco głośniej radio.

Według producenta ta jednostka napędowa zużywa średnio 4,6 l/100 km, a w cyklu pozamiejskim zaledwie 3,9 litra. Rzeczywistość jak zawsze bywa okrutna. W testowanym 208 komputer pokładowy wskazuj 7 l/100 km w trybie mieszanym. W trasie, ale nie na autostradzie można "zejść" poniżej 6 litrów, ale jadąc przepisowo bez nagłych przyspieszeń. Na autostradzie mały silnik ma wiele pracy, więc spalanie przy jeździe z prędkością 140 km/h może wrosnąć do ponad 8 l/100 km, znacznie zmniejszając zasięg.

Przy wyższych prędkościach czuć niewielką masę. Auto jest "przestawiane" przez mocniejsze podmuchy wiatru czy zawirowania powietrza podczas wyprzedzania ciężarówek. To norma w małych samochodach, trzeba o tym pamiętać i dodatkowo uważać.

Dane techniczne znajdziecie w pierwszej części testu długodystansowego.

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 2008 1,2 Allure | Test | Tylko do miasta

Peugeot 2008 1,2 Allure

Więcej o:
Komentarze (7)
Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure | Test długodystansowy cz. III | W trasie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pk

    Oceniono 8 razy -6

    525d Srednio 7l na autostradzie przy 160 6l. Przy wykorzystywaniu potencjalu 10. Pozdrawiam fanow malych aut.

  • hiszpan25

    Oceniono 9 razy -1

    "Trzycylindrowa konstrukcja emituje groźny dźwięk " :D :D :D :D mozna sie posikac ze smiechu gdyby nie to:
    "Według producenta ta jednostka napędowa zużywa średnio 4,6 l/100 km, a w cyklu pozamiejskim zaledwie 3,9 litra. Rzeczywistość jak zawsze bywa okrutna. W testowanym 208 komputer pokładowy wskazuj 7 l/100 km w trybie mieszanym. W trasie, ale nie na autostradzie można "zejść" poniżej 6 litrów, ale jadąc przepisowo bez nagłych przyspieszeń. Na autostradzie mały silnik ma wiele pracy, więc spalanie przy jeździe z prędkością 140 km/h może wrosnąć do ponad 8 l/100 km, znacznie zmniejszając zasięg." - bo to humor psuje... Potencjalny kupiec odkrywa ze znowu zostal oszukany, wcisnieto mu pod maske silnik od kosiarki o apetycie smoka a przynajmniej normalnego 4 cylindrowego wolnossacego silnika nie brzmiacego jak mikser...

  • Gość: gosc

    Oceniono 9 razy -9

    kosiarka na asfalt.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX