Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure | Test długodystansowy cz. 1 | Witaj

Rozpoczęliśmy kolejny test długodystansowy. Tym razem postanowiliśmy lepiej poznać popularną "208-kę", czyli aktualnie najlepiej sprzedający się osobowy model Peugeota
Peugeot 308 GT Peugeot 308 1.6 e-THP GT | Test | Sport na co dzień

Dodatkowym bodźcem do rozpoczęcia trzymiesięcznego testu była modernizacja tego modelu. Peugeot 208 po liftingu trafił do polskich salonów w połowie tego roku. Zmiany nie są bardzo duże, ale zauważalne i istotne dla użytkownika. Będziemy mieć sporo czasu, żeby wszystkie odkryć i opisać.

Samochód: Peugeot 208 1.2 PureTech Allure
Aktualny przebieg: 140 km
Problemy: brak
Powód testu: Sprawdzamy czy mały "lew" ma pazur

Pod maską testowanego egzemplarza pracuje silnik 1.2 PureTech. Co to oznacza? Trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Downsizing w najczystszej postaci. Generuje on 110 KM mocy i 205 Nm momentu obrotowego. Jak na przedstawiciela segmentu B o masie własnej wynoszącej 960 kg, to całkiem sporo, więc auto powinno być dynamiczne. Sprawdzimy to, a także kulturę pracy trzycylindrowej jednostki napędowej oraz jej apetyt na paliwo. Według producenta "208-ka" w tej specyfikacji zadowala się w trybie mieszanym tylko 4,6 litra paliwa na 100 km. Wydaje się, ze tak dobry wynik będzie trudny do osiągnięcia, ale przekonamy się. Zobaczymy też jak szybko przyzwyczaimy się do nietypowego kokpitu małego Peugeota.

Peugeot 208 - sprawdź ogłoszenia sprzedaży aut używanych

Testowane przez nas 208 to praktyczniejszym wariant pięciodrzwiowy i bogato wyposażony - najwyższa wersja Allure. Nic dziwnego, Peugeot chciał się pochwalić wszystkimi opcjami, jakie oferuje dla tego modelu. Samochód ładnie wygląda, a dzięki pomarańczowemu lakierowi nadwozia w połączeniu z czarnymi lusterkami i felgami wyróżnia się na ulicy. Na pokładzie mamy m.in. automatyczną klimatyzację i system multimedialny z dużym ekranem dotykowym, a wnętrze rozjaśnia szklany dach, więc warunki podróżowania będą przyjemne.

Już wkrótce możecie spodziewać się pierwszych wrażeń z jazdy nową "208-ką".

Peugeot 1.2 PureTech 110 KM Allure | Kompendium

Nadwozie hatchback, 5d
Silnik
benzynowy, turbo, R3, 1199 cm3
Moc 110 KM przy 5500 obr./min.
Moment obr. 205 Nm przy 1500 obr./min.
Skrzynia biegów ręczna, 5-biegowa
Napęd na przednie koła
Wymiary 3975 x 1739 x 1460 mm
Rozstaw osi 2538 mm
Poj. bagażnika 285 / 1076 l
0-100 km/h 9,6 s
Śr. zużycie paliwa*
4,6 l/100 km
Prędkość maks. 190 km/h
Cena od 61 100 zł

*dane producenta

ZOBACZ TAKŻE:

Peugeot 208 FL | Bestseller po poprawkach

Peugeot 208 FL

Więcej o: