Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Ważne decyzje w Volkswagenie | Nowa strategia na przyszłość
VAG | Zmiany na samym szczycie
Po specjalnym posiedzeniu nowego zarządu marki Volkswagen, jego prezes dr Herbert Diess zdradził najnowsze ustalenia. Wiemy, że koncern zmniejszy roczne inwestycje o miliard euro w porównaniu z poprzednimi planami.
Z perspektywy afery, w której główną rolę odgrywały silniki TDI, najważniejsze są oczywiście decyzje dotyczące silników wysokoprężnych. Volkswagen postanowił jak najszybciej przejść na technologie SCR i AdBlue na rynkach europejskich i w Ameryce Północnej.
Ponadto Volkswagen zamierza postawić na samochody elektryczne i hybrydowe. Właśnie dlatego inżynierowie z Wolfsburga mają skupić się na dalszym rozwijaniu sprawdzonej modułowej platformy konstrukcyjnej MQB, aby dostosować ją do hybrydowych samochodów typu plug-in i w pełni elektrycznych konstrukcje. Wszystkie marki koncernu mają połączyć siły, żeby opracować zestaw do budowy elektrycznych aut klasy kompaktowej. Na ich bazie mają powstawać samochody różnej klasy (od osobówek do małych dostawczaków) o zasięgu od 250 do 500 km ma jednym ładowaniu.
Używany Volkswagen Golf już od...
Koncern zamierza też przyspieszyć wprowadzenie do produkcji kolejnej generacji Volkswagena Phaetona. Limuzyna może okazać się wielkim sukcesem w Chinach, gdzie już pierwszy Phaeton radził sobie nadspodziewanie dobrze. Nikogo chyba nie zdziwi, że Volkswagen zapowiedział, że w ofercie znajdzie się również w pełni elektryczna wersja największego sedana marki.
„Marka Volkswagen na nowo definiuje swoją strategię dotyczącą przyszłości. Będziemy wydajniejsi, stworzymy nową gamę produktów oraz kluczowych technologii, a dzięki przyspieszonej realizacji programu efektywności wdrożymy najnowocześniejsze rozwiązania” - podkreśla dr Herbert Diess.
Czas pokaże, czy nowe pomysły koncernu pozwolą powrócić do znakomitej formy sprzed afery.
ZOBACZ TAKŻE:
AFERA W VOLKSWAGENIE | WINNE SILNIKI TDI
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Komunizm (31)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (59)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (8)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (49)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
Jan Kowalski
Oceniono 10 razy 10
Zacznijcie te samochody robi mniej awaryjne,bo nie dość że są drogie to jeszcze nie można się cieszyć z użytkowania tego samochodu,jeżdżę tą marką 30 lat i takich kiepskich samochodów jak teraz to nie pamiętam.