Salon Tokio 2015 | Toyota | Wizja przyszłości

Targi samochodowe to idealny moment na pochwalenie się swoimi pomysłami. Toyota postanowiła przywieźć do Tokio trzy bardzo ciekawe koncepty

Nowa Toyota Prius

Już pod koniec października podczas Salonu Tokio 2015 Toyota pokaże trzy zupełnie nowe koncepty: S-FR, KIKAI oraz FCV Plus. Postanowiliśmy przedstawić je wspólnie, bo na razie Japończycy tylko je zapowiedzieli. Więcej szczegółów będziemy mieli już po oficjalnej prezentacji na targach.

Toyota S-FR

Zaczynamy od Toyoty S-FR, konceptu małego sportowego autka. Inżynierowie mieli jeden cel - stworzyć leciutki, świetnie prowadzący się samochód z niezbyt dużym silnikiem. Czteromiejscowy, wściekle żółty sportowiec mierzy 3 990 mm długości, 1 695 mm szerokości i 1 320 mm wysokości.

Wnętrze jest raczej proste i, podobnie jak cały koncept, utrzymane w żółto-czarnej kolorystyce.

Na razie nic nie wiemy o produkcyjnej wersji tego konceptu. W tej kwestii przedstawiciele Toyoty konsekwentnie milczą. Jednak koncept małego sportowego autka wpisuje się w niedawne plotki o planach stworzenia "mniejszej Toyoty GT86". Mówiono wtedy o autku z silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM, którego waga nie przekraczałaby 980 kg. Jeżeli rzeczywiście coś jest na rzeczy, to rynkowego debiutu moglibyśmy spodziewać się w 2018.

Toyota KIKAI

Drugi koncept to steam-punkowy dziwoląg, który jest połączeniem hot roda z buggy w stylu retro. Na pokładzie KIKAI mogą podróżować trzy osoby w układzie 1+2 - kierowca siedzi po środku. Wciąż nie wiemy, jaki motor jest sercem srebrnego potworka Toyoty.

Używana Toyota Yaris już od...

Toyota KIKAI to koncept zbudowany tylko dla zabawy. Wszystkich zainteresowanych musimy niestety zmartwić - Japończycy na 99% nie planują nawet małoseryjnej produkcji KIKAI-a.

Toyota FCV PLUS

Za sprawą Toyoty Mirai Toyota stała się jednym liderów segmentu samochodów z napędem FCV. Koncept FCV Plus udowadnia, że Mirai nie był jednorazowym wybrykiem, a marka planuje w przyszłości kolejne auta tego typu.

FCV Plus to malutkie autko o wymiarach: 3 800 mm długości, 1 750 mm szerokości, 1 540 mm wysokości. Zaskakujący może być rozstaw osi, który wynosi aż 3 000 mm.

Oczywiście FCV Plus to zbyt futurystyczny projekt, by w takim kształcie mógł wejść do produkcji, ale wykorzystane w nim technologie mają zagościć w przyszłym wodorowych samochodach Toyoty.

ZOBACZ TAKŻE:

TOYOTA MIRAI | WODOROWA REWOLUCJA?

Toyota MiraiToyota Mirai Fot. Toyota

Więcej o:
Copyright © Agora SA