Szef designu Citroena: SUV-y coupe są niebezpieczne

Frederic Duvernier, człowiek odpowiedzialny za wygląd nowych Citroenów, powiedział w wywiadzie dla CarAdvice, że SUV-y coupe stanowią poważne zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa
DS 1955 DS "1955" | Limitowana seria na 60-lecie Citroena DS

Duvernier w wywiadzie stwierdził, że stylistyka nowoczesnych, coraz popularniejszych SUV-ów coupe (w tym miejscu można wymienić choćby Mercedesa GLE Coupe czy BMW X4 i X6) jest po prostu niebezpieczna. Szefowi stylistów Citroena chodziło oczywiście o bardzo słabą widoczność kierowcy do tyłu.

Inną wadą agresywnie i dynamicznie ściętych z tyłu SUV-ów coupe jest też ich mniejsza praktyczność. Szybko opadający tył samochodu wpływa na niezbyt duże bagażniki i mało miejsca na głowę, na co narzekają pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie.

Frederic Duvenier nie przyszedł do CarAdvice tylko po to, by wbijać szpilki w konkurentów. Powodem rozmowy był oczywiście zupełnie nowy crossover Citroena, który do salonów trafi w przeciągu dwóch lat. Po tych słowach możemy się spodziewać, że na pewno nie będzie to SUV coupe... Wszystko wskazuje na to, że Citroen podąży ścieżką, którą dla marki przetarł Citroen C4 Cactus. Francuzi pragną stworzyć "coś zupełnie nowego" i przy projekcie nie patrzeć na konkurentów.

Używany Citroen C4 już od...

Zwiastunem nowego crossovera koncernu PSA jest koncept Citroen Aircross Concept z tegorocznego Salonu w Szanghaju. Stylistycznie auto nawiązuje do Cactusa, ale jest wyraźnie większe - jego nadwozie mierzy 4,58 m długości.

ZOBACZ TAKŻE:

CITROEN AIRCROSS | NOWY CROSSOVER

Citroen Aircross Concept

Więcej o:
Komentarze (36)
Szef designu Citroena: SUV-y coupe są niebezpieczne
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Hieraks

    Oceniono 112 razy 66

    Takich obrzydliwych tworów jak BMW X6 i Mercedes GLE coupé powinno się zakazać. Przede wszystkim z powodów estetycznych ;)

  • Gość: Q.

    Oceniono 60 razy 56

    Niemcy zawsze robili najlepszą broń pancerną. PO co w czołgu widok do tyłu? To ma sunąć szybko po autostradzie do przodu. Jeżeli ktoś chce sie po zakrętach ścigać to niech sobie Golfa kupi podwójnie doładowanego. Dostojne BMW potrzebuje kilka kilometrów prostej gdzie może przyspieszyć.
    Miejsce z tyłu? A dla kogo? Przecież takim pojazdem się jedzie pojedynczo, ewentualnie z panienką na przednim siedzeniu. Nie ma znaczenia że w środku ciasnawo jak segmencie D, bo liczy się imponujący rozmiar bryły zewnętrznej. To na zewnątrz auto ma dominować i onieśmielać.
    Wysokie zawieszenie potrzebne jest nie w trenie, ale do zdobycia krawężników oraz ewentualnie przełamania barier przy wjeździe na trawnik.

    Samochody te są więc świetnie skrojone do potrzeb odbiorców. Stworzono osobny segment i jeszcze ładnie się go czesze z kasy. Tylko podziwiać.

  • robal_pl

    Oceniono 24 razy 20

    Ale przecież każdy nowy model samochodu ma mniejsze okna niż poprzedni. I widoczność jest gorsza ! I stąd wciskanie ludziom za kasę systemów wspomagających parkowanie, lub parkujących za kierowcę. Bo kierowca ma tak grube słupki i tak małe okienka, że nie jest w stanie sam zaparkować tyłem.

  • antoniferdynand

    Oceniono 28 razy 16

    Nie wiem czy chodzi tylko o SUV coupe czy ogólnie o SUV. Przecież to w zakrętach, przy takiej samej prędkości jak limuzyna (tej samej marki i klasy - o ile SUV ma klasę) nie może dobrze trzymać się drogi. Wiem, wiem - tutaj będzie kubeł pomyj - niemniej żadne wspomagacze w krytycznej sytuacji nie są w stanie przeczyć fizyce - wysokość, masa, środek ciężkości jest nieubłagany.

  • Gość: mck

    Oceniono 17 razy 13

    W sumie gość ma rację. Kto choć raz siedział za kierownicą X6 to potwierdzi. Widoczność do tyłu jest fatalna - nisko schodząca krawędź dachu ogranicza widoczność od góry, od dołu ogranicza kanapa i plastik w dolnej części tylnej szyby. Nie miałem do czynienia z samochodem, w którym wyglądałoby to gorzej.
    Z drugiej strony - po drogach jeżdżą tysiące dostawczaków z pełnymi, blaszanymi tylnymi drzwiami.

  • Gość: m

    Oceniono 9 razy 5

    a w DS-ach widoczność jest także znakomita...

  • Gość: kolo

    Oceniono 15 razy 3

    suv jak suv,mam takie bmw x4 i jakoś problemu nie widzę.Gdy cofam wszystko widzę na obrazie z kamery na ekranie a z tyłu nigdy nie siadałem bo po pierwsze jest tam ciasno a po drugie jest to miejsce zarezerwowane dla mojego dziecka(jemu jest wygodnie).Nie rozumiem jeszcze dwóch rzeczy:dlaczego citroen tak twierdzi? i dlaczego x6 jest uważane za twór?czy każdy musi jeżdzić kombi w tdi?

  • Gość: krisxxl

    Oceniono 9 razy 3

    co za bzdury, to najnowszy tred. BMW wlasnie tworzy 2 osobowego pickupa bez miejsca na bagarz ....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX