Rennsport Reunion V | Relacja | Tego nie da się opisać słowami

Dojeżdżasz na miejsce, patrzysz i przez myśl przechodzi ci tylko jedno zdanie: to się nie dzieje naprawdę. Rennsport Reunion to impreza dla fanów Porsche, która jest jak podróż kajakiem przez ocean, lot w kosmos i dotarcie do jądra Ziemi w jednym
Porsche 918 Spyder | Pierwsza jazda | Arytmia i  motylePorsche 918 Spyder | Pierwsza jazda | Arytmia i motyle

Co w życiu kochacie najbardziej poza rodziną, ojczyzną i wszystkimi niematerialnymi wartościami? Są na świecie osoby, które na to pytanie odpowiedzą jednym wyrazem - Porsche. Właśnie oni stanowili trzon uczestników i publiczności, odbywającej się w poprzedni weekend imprezy na torze Mazda Raceway Laguna Seca w Kalifornii. To właśnie tam, już po raz piąty, odbyło się wielkie spotkanie miłośników marki Porsche pod nazwą Rennsport Reunion.

Co składa się na wręcz wybuchową miksturę jednej z najbardziej emocjonujących imprez motoryzacyjnych na świecie? W tym roku była to mieszanka prawie 350 legendarnych samochodów z Zuffenhausen, dziesiątek wybitnych kierowców, którzy tworzyli wyścigową legendę marki Porsche, oraz 50 000 widzów, z których spora część na pobliskim parkingu postawiła swoje własne auta kultowej marki. Patrząc z góry na pofałdowany tor i jego przyległości można było mieć wrażenie, że tak wygląda raj dla miłośników Porsche.

Na terenie imprezy można było zobaczyć zdecydowaną większość rzadkich, limitowanych i wyjątkowych aut. Od Porsche 356 po tegorocznego zwycięzcę 24h Le Mans, czyli 919 Hybrid. Ilość zabytkowych 356, Speedsterów, 911-tek, GT3, Carrera GT, a nawet 918 Spyder mogła przyprawić o zawroty i bóle głowy, a nawet w kalifornijskim słońcu doprowadzić do omdlenia. Listę wyjątkowych aut uzupełniały takie rodzynki, jak 718 W-RS, 550 Spyder, kilka legendarnych 917, 956 i 962 oraz uwierzcie mi, że jeszcze wiele innych samochodów.

Używane Porsche - sprawdź polskie oferty

Do tego trzeba dodać jeszcze jedno z największych w ostatnim czasie spotkań legendarnych kierowców i osób ze świata motoryzacji. Hans Hermann i Richard Attwood - pierwsza ekipa kierowców, która wygrała dla Porsche 24h Le Mans, Derek Bell i Jacky Ickx - rekordziści pod względem zwycięstw dla Porsche długodystansowych wyścigów, Vern Schuppan, Hans Joachim Stuck, Jurgen Barth, Mark Webber i jeszcze wielu wielu innych! Wszyscy w jednym miejscu i w jednym czasie cieszący razem z kibicami z udziału w tym motorsportowym spektaklu.

Co wyróżnia Rennsport Reunion na tle wielu innych imprez tego typu? To prawdziwa rywalizacja. Tor Laguna Seca to nie tylko miejsce parad i pokazów jakie można zobaczyć np. na Festiwalu Prędkości w Goodwood. To prawdziwe ściganie się autami, które swoje lata triumfów miały 30, 40 a nawet 60 lat temu! Trzeba mieć sporo odwagi, żeby wyjechać na tor w stawce innych zawodników za kierownicą 1100-konnego Porsche 917/30 i "złamać" się w dół na słynnym zakręcie znanym pod nazwą "korkociąg". Czterdzieści bardzo mocnych Porsche 911 RSR i K3 w ponad półgodzinnej rywalizacji? Prototypy znane z wyścigów w latach 80, 90 i z końca XX wieku toczące zacięty bój na torze? Trzy 917-tki w barwach Gulf w rywalizacji o pole position?

Takie rzeczy można zobaczyć tylko na Rennsport Reunion V! Oby za kilka lat odbyła się jego kolejna część. Zapraszamy Was do naszej pierwszej galerii zdjęć z Rennsport Reunion V.

Porsche Abarth 356B Carrera GTL

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche On Track | Auto 24 Ring | Granice wytrzymałości

Porsche On Track | Auto 24 Ring | Granice wytrzymałości

Zdjęcie MODECOM FREEWAY SX bez map Zdjęcie NAVROAD DRIVE Polska Zdjęcie VORDON 5'' Europa
MODECOM FREEWAY SX bez map NAVROAD DRIVE Polska VORDON 5'' Europa
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o: