Castrol EDGE dla supersamochodów

Szwedzka firma Koenigsegg Automotive AB podpisała trzyletni kontrakt z marką Castrol EDGE. Oznacza to, że Castrol będzie jedynym dostawcą oleju w projekcie Koenigsegg One:1 Megacar. Nowy olej wzmocniony tytanem będzie również stosowany w projekcie Bloodhound SSC. Prezentacja nowej technologii odbyła się w Millbrook w Wielkiej Brytanii

Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych. Firma dostarcza swoje produkty dostosowane niemal do każdego rodzaju pojazdu. Integralną częścią strategii biznesowej firmy jest partnerstwo z koncernami samochodowymi (m.in. VW, Toyota, BMW, DAF, Ford, Volvo czy MAN). Dzięki swoim osiągnięciom i 110-letniej praktyce w oferowaniu olejów najwyższej jakości, Castrol jest dzisiaj największym na świecie specjalistą w produkcji olejów, płynów technologicznych i eksploatacyjnych.

Jednym z elementów strategii budowania świadomości marki Castrol jest zaangażowanie w sport motorowy. Opracowując oleje, Castrol przyczynia się do poprawy osiągów pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych. Jako aktywny sponsor wydarzeń sportowych Castrol wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza świata wyścigów serii Formuły 1 i Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata.

Koenigsegg One:1Fot. Michał Dek

Koenigsegg od 20 lat dąży do osiągnięcia jednego celu - zaprojektowania i zbudowania auta, które będzie niedoścignione pod każdym względem. Koenigsegg One to One waży 1360 kg i osiąga moc 1360 KM - stąd nazwa - jeden do jednego. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 440 km/h. Jest to dziś oficjalnie najmocniejszy, najszybszy, najlepiej przyspieszający oraz najefektywniej hamujący samochód, jaki kiedykolwiek został dopuszczony do ruchu.

Przy konstruowaniu supersamochodu nie uznawaliśmy żadnych kompromisów. Tego samego oczekujemy od oleju silnikowego. Po serii wyczerpujących testów wiemy, że jedynym słusznym wyborem jest Castrol EDGE. Nasze samochody projektujemy po to, by przekraczały granice maksymalnych osiągów, a Castrol EDGE daje nam ekstremalną wytrzymałość, której potrzebujemy. Gdy myślisz o rekordzie prędkości, tarcie jest twoim największym wrogiem - mówi Koenigsegg. Technologia Titanium FST z metaloorganicznymi polimerami tytanu zmienia fizyczne właściwości oleju w warunkach ekstremalnego ciśnienia - tak świeżo nawiązaną współpracę komentuje Christian von Koenigsegg.

Koenigsegg One:1 napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 5 litrów rozwija moc 1360 KM i generuje moment obrotowy na poziomie 1371 Nm. Jest to zasługa specjalnie zaprojektowanych turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek, które potrafią „dmuchać” z siłą 1,8 bara. Współczynnik mocy do masy wynosi 1:1, ale tylko gdy zbiornik paliwa zatankowany jest do połowy. Maszyna przenosi moc na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.Osiągi także robią wrażenie. Koeniggseg przyspiesza do 400 km/h w ok. 20 sekund. To dokładnie taki czas, w jakim Porsche 918 rozpędza się do 300 km/h. One:1 może rozpędzić się do 440 km/h, bijąc tym samym rekord Bugatti Veyrona Super Sport - 431 km/h.

Andy Green - jeden z najszybszych ludzi na świecie ma zamiar stać się jeszcze szybszy. Uczestniczy w projekcie Bloodhound SSC, którego partnerem również jest firma Castrol. Celem projektu jest stworzenie samochodu, a właściwie rakiety z kołami, który pobić ma dotychczasowy lądowy rekord prędkości wynoszący 1228 km/h. Celem Greena jest magiczna granica 1000 mil czyli 1609 km/h. Pojazd, który budują mierzy 13 metrów, waży 7,5 tony, a jego moc to skromne 135 000 KM. Jedną z ciekawostek dotyczących Bloodhounda jest to, że zamontowano w nim silnik, który odnajdziemy np. w Jaguarze F-Type R. 550KM napędza...pompę paliwa. Próba bicia rekordu odbędzie się na pustyni Kalahari w Południowej Afryce w 2016 roku. Życzymy powodzenia

Podczas prezentacji zaproszeni dziennikarze oraz goście specjalni mogli zasiąść za kierownicą przeróżnych sportowych samochodów takich jak: Lamborghini Gallardo, Audi R8, Jaguar F-Type czy Aston Martin. Dla polskich dziennikarzy sporą ciekawostką była możliwość przeprowadzenia rozmowy z Robertem Serwańskim - Polakiem, który jest kierowcą testowym Koenigsegga.

ZOBACZ TAKŻE:

Ken Block | Wywiad | Szybko zbudowana legenda

Ken Block

Więcej o: