Afera z silnikami Diesla zatacza coraz szersze kręgi

Po spektakularnej wpadce Volkswagena producenci samochodów znaleźli się na cenzurowanym. Teraz podejrzenia padły na BMW
Nowe BMW X1 | SUV zamiast wysokiego kombiNowe BMW X1 | SUV zamiast wysokiego kombi

Zanim kolejny producent samochodów zostanie ukrzyżowany, od razu zaznaczmy, że w przypadku BMW chodzi tylko o emisję wyższą od rygorystycznych norm. Nie ma mowy o specjalnych systemach, które obniżają emisję podczas testów.

Wszystkiemu winne ma być BMW X3 xDrive 20d, które nie spełnia europejskich norm. Niemiecki "Auto Bild" podał, że emisja tlenków azotu może przekraczać normy nawet 11 razy.  Jednak sam magazyn przyznaje, że nie ma żadnych dowodów na oszukiwanie podczas testów.

Używane BMW X3 - sprawdź ogłoszenia

Mimo że nikt niczego BMW nie udowodnił i wszystko wskazuje na to, że o żadnym oszustwie po prostu nie ma mowy, akcje bawarskiego koncernu tylko w przeciągu jednego dnia zdążyły spaść o około 8%. Za sprawą afery z Volkswagenem i silnikami TDI w roli głównej nad motoryzacją zebrały się czarne chmury. Możemy się spodziewać, że lada chwila usłyszymy o kolejnych wpadkach innych producentów.

ZOBACZ TAKŻE:

AFERA W VOLKSWAGENIE | WINNE SILNIKI TDI

Volkswagen Jetta

Zdjęcie NAC Olej do odśnieżarek SAE 10W 1 L Zdjęcie Olej 0,6l Mobil Medic SAE 30 Zdjęcie Olej do smarowania łańcucha 1L Arborol BIO OREGON
NAC Olej do odśnieżarek SAE... Olej 0,6l Mobil Medic SAE 30 Olej do smarowania łańcucha...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (17)
Afera z silnikami Diesla zatacza coraz szersze kręgi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Zoom

    Oceniono 4 razy 2

    Nie rozumiem reakcji ludzi na tą sytuację. To durne przepisy emisji spalin, które nagle tak Wam się podobają doprowadziły do takich sytuacji. Jak chcieli wprowadzić zakaz wjazdu do miast dieslami to wszyscy płakali i narzekali na te normy, których teraz tak twardo bronią. Chcecie by w przyszłości robili coraz mniejsze silniczki z większą mocą, naszpikowane elektroniką i z coraz większą liczbą turbin. Dlaczego wolnossące V8 zastępuje się V6 biturbo, wonlossącą benzyne 2,0 silnikiem 1,0-1,2 turbo, VW i tak długo trzyma 2 litrowego diesla wielu producentów już do suvów wkłada 1,6-1,7. Potem wszyscy narzekają, że bierze olej, naciągają się lańcuszki itp.

  • Gość: SET

    Oceniono 10 razy 2

    z usa kupimy auta bez emisji taK SIE ROGRYWA KONKURECJE wkrotce tylko usa bedzie mialo prawo sprzedazy aut broni samolotow iTD

  • canadish

    Oceniono 15 razy 1

    Komus bardzo zalezy zeby wykonczyc niemiecki albo nawet europejski przemysl samochodowy. Emisja spalin to tylko zgrabna przykrywka.

  • Gość: Jkb

    Oceniono 17 razy 1

    Czy kur..a powie mi ktoś o co tu chodzi? Wszystkie nowe diesle mają mniejszą emisję niż turbobenzyny, palą mimo wszystko nadal w praktyce o 2-3 litrów mniej paliwa na 100 km, w silnikach o pojemności 3.0 i większych w porównaniu do benzyny nawet do 5 litrów mniej! I nie patrzę tu na wyniki laboratoryjne bo to dla debili. Pytam komu zależy ujebać diesle? Nie widzicie tu powiązań ? Tu nie chodzi o ekologię, jedna maszyna rolnicza czy budowlana wpuszcza w niebo tyle niby zanieczyszczeń co 1000 nowych diesli. Diesle za mało palą, zgadnijmy komu to nie na rękę

  • Gość: marcin

    0

    Wpisałem VIN Subaru na stronie VW i wyszło, że mój silnik ma trefne oprogramowanie. VW w automatycznie wyświetlonym komunikacie przeprosił mnie za to ;)

    Dział obsługi klienta VW polecił mi za to kontakt z serwisem Subaru.

  • Gość: NoComent

    Oceniono 18 razy 0

    Zamiast się czepiać i ustalać normy na nowe samochody powinni wprowadzić kasację wszystkich diesli powyżej 15 lat. O razu by było luźniej na drogach, czyściej jak by ten szrot zniknął albo ubezpieczenie bez zniżek razy 3.

  • Gość: forex

    Oceniono 4 razy -2

    całe szczęście afera nie dotyczy mojego Subaru Boxer Diesel, hehehehe

  • Gość: masakra

    Oceniono 5 razy -3

    przedszkolak pisał ten artykuł?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX