-
Jak zwykle są dwie strony tego medalu:
1. Jedna to taka, że przepisy ekoliczne i regulacje prawne są głupie.
2. VW jest firmą, która od wielu lat ma klientów głęboko w D
ad1. Wprowadza sie normy spalin, które nie są weryfikowane przez bezstronne ośrodki badań. Kuriozum dla mnie jest silnik Diesla w autach osobowych. To wytwór unijnej biurokracji i chorych stawek podatku od paliw. Diesel nie może być jednocześnie bardziej ekonomiczny (biorąc pod uwagę wszystkie koszty eksploatacji)i bardzej bezawaryjny niż silnik benzynowy. Takiego silnika diesla NIE DA się zrobić. Diesle nas trują, powodują raka a UE nic z tym nie robi, choć sama doprowadziła do tego.
ad2 VW wsławił się wieloma "sukcesami" na polu tehnoligii budowy silnikówTSI, TFSI,FSI, wszelkie TDI (poza 1.9 i to też nie wszystkimi wersjami). W każdym z tych przypadków użytkownik był testerem tych silników i ponosił koszty napraw. -
-
Ciekawe, że Niemcy stracili zdolność do konstruowania dobrych silników do popularnych pojazdów. 1,9 TDI to konstrukcja włoska wykupiona przez VAG. Dalsze, niemieckie modyfikacje tegoż to już dramat. TSI dramat w kwadracie. Niemiecki Ford w Dieslu wykorzystuje francuską jednostkę HDi. To samo BMW w serii 1 i 2 oraz Mini. Mercedes bez skrępowania sięga po francuskie dCi, za chwilę pewnie sięgną po benzynę bo 1,6/1,8 nie do końca się sprawdza. Nie wiem jak sytuacja ma się w Oplu ale też nie słyszałem aby ich jednostki powalały. W dużej mierze GM korzysta tu jeszcze z doświadczeń szwedzkiego SABA w zakresie technologii turbo.
Paradoksalnie wiec Niemcy mogą się uczyć od Francuzów (HDI, dCi) i Włochów (JTD, multijet) w kwestii solidnych motorów - spełniających normy. Tośmy dożyli czasów. -
-
-
-
-
Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Gość: men
Oceniono 51 razy 47
Chyba nie błędy, a raczej oszustwo !