Audi A3 Sportback e-tron | Pierwszy kontakt | Prekursor

Audi coraz mocniej stawia na hybrydy typu plug-in. Pierwszym modelem z tego typu napędem jest A3 Sportback e-tron. Przyjrzyjmy się bliżej nowej wersji popularnego kompaktu
Audi A1 1.4 TFSIAudi A1 Sportback 1.4 TFSI | Test | Mieszczuch idealny?

Według założeń A3 Sportback w wydaniu e-tron ma cechować się ponadprzeciętnymi osiągami i niskim zużyciem paliwa przy zachowaniu wysokiej funkcjonalności. Z wyjątkiem kilku zastrzeżeń, rzeczywiście tak jest. Ale po kolei.

Hybrydowy układ napędowy składa się z benzynowego silnika 1.4 TFSI, generującego 150 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego, który bezpośrednio współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM i momencie 330 Nm. Jednostka elektryczna ma kompaktowe wymiary i jest zintegrowana z innowacyjną, stworzoną na potrzeby właśnie tego modelu, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów e-S tronic. Oba źródła napędu uzupełniają się. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w przedziale od 1750 do 4000 obr./min. Audi A3 Sportback e-tron może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy. To bardzo dobry wynik.

Audi A3 - sprawdź ogłoszenia aut używanych

Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym lub też w trybie hybrydowym. Dynamicznie przyśpiesza korzystając jedynie z napędu elektrycznego, bez konieczności załączania napędu spalinowego. Wyłącznie na napędzie elektrycznym auto rozpędza się do prędkości 130 km/h, a jego maksymalny zasięg w tym trybie jazdy wynosi 50 km (w rzeczywistości akumulatory starczają na ok. 30 km). Kolejnych 890 km może przejechać napędzane silnikiem spalinowym. W teorii łączny zasięg samochodu to aż 940 km. Według producenta hybrydowy kompakt zużywa zaledwie 1,5 l paliwa na 100 km. W normalnych warunkach bez pomocy "elektryka"spalanie powinno być typowe dla jednostki 1.4 TSI (ok. 8 l/100 km).

Ponadto komplet baterii ograniczył pojemność bagażnika, która z 380 litrów zmalała do 280. Ich pełne ładowanie przy wykorzystaniu gniazda przemysłowego trwa nieco ponad dwie godziny. Natomiast ładowanie przy wykorzystaniu zwykłego gniazdka, dostępnego w każdym gospodarstwie domowym, trwa ok. trzech godzin i 45 minut.

Niestety Audi A3 Sportback e-tron, mówiąc delikatnie, nie jest tanie. Kosztuje od 172 300 zł. Wysokiej ceny broni po części bogate wyposażenie seryjne, obejmujące m.in.: automatyczną klimatyzację, sportową kierownicę wielofunkcyjną, system Audi drive select, diodowe światła dzienne i tylne oraz aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 17 cali. Nie zmienia to jednak faktu, że, przynajmniej na razie, wersja e-tron będzie raczej ciekawostką w gamie A3.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi A4 | Klasyka po raz dziewiąty

Audi A4 B9

Więcej o:
Komentarze (6)
Audi A3 Sportback e-tron | Pierwszy kontakt | Prekursor
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pawel

    Oceniono 1 raz 1

    Ale jaka jest różnica w cenie pomiędzy tak wyposażoną wersją benzyny (a choćby i 1,4 150KM) a hybrydą to już redachtór zapomniał napisać, bo i po co.

  • don_pedro_deszczowiec

    Oceniono 9 razy 1

    Już to pisałem komentując Golfa z tym napędem: silnik elektryczny w tym samochodzie jest po to by dojechał do serwisu jak rozrząd padnie w tej niedoróbce 1,4 TSI.

  • Gość: ,kmj

    Oceniono 2 razy 0

    Producent podaje średnie spalanie 1.5litra: 890km na spalinowym (przy spalaniu 8l/100km) i 50km na elektryku - jak nic "wychodzi" 1.5litra - jak można tak w żywe oczy oszukiwać potencjalnych klientów!!

  • Gość: f10

    Oceniono 6 razy 0

    Jak tam, komputer już ustawiony na oszukiwanie? :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX