Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio | Rekord na Nurburgringu

Alfa Romeo Giulia to jedna z najciekawszych premier tego roku. Sportowa wersja Quadrifoglio bardzo odważnie myśli o uderzeniu w niemiecką klasę premium. Giulia wykręciła właśnie świetny czas na Nurburgringu
Wideo | Alfa Romeo Giulia | Piękno w ruchu

Alfa Romeo Giulia zrobiła prawdziwą sensację swoim wyglądem. To naprawdę przepiękne auto, jedno z najładniejszych w swojej klasie. Wielu jednak powątpiewało, czy nowa Alfa, nawet w wersji Quadrifoglio Verde, będzie jeździć równie dobrze, jak wygląda. Włosi postanowili rozwiać wszelkiej wątpliwości i ujawnili czas, jaki Giulia QV wykręciła na Nurburgringu. Niemiecka konkurencja ma się czego obawiać.

Używana Alfa Romeo 159 - ogłoszenia

Alfa Romeo Giulia przejechała Północną Pętlę w 7 minut i 39 sekund. Tym czasem pobiła wręcz na głowę jednego z głównych konkurentów, BMW M4, które potrzebowało niemal 14 sekund więcej! Alfa Romeo sięgnęła dumnie po koronę najszybszego sedana na Ringu. Co więcej, to czas lepszy od Lamborghini Murcielago, porównywalny z Ferrari 430 Scuderia i tylko o sekundę gorszy od Lexusa LFA.

Za ten świetny wynik odpowiada najmocniejszy w gamie motor 3.0 Twin-Turbo z warsztatów Ferrari o mocy 510 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wiemy, że Giulia z tym silnikiem potrzebuje zaledwie 3,9 sekundy do pierwszej "setki".

Przy okazji przechwalania się znakomity wynikiem, Alfa Romeo ujawniła orientacyjną cenę Giuli QV. Na rynki włoskim wyceniono ją na 79 000 euro, w przeliczeniu około 332 tysięcy złotych. Jak to z autami klasy premium bywa, bardzo łatwo tę kwotę podbić. Alfa Romeo Giulia QV w topowej wersji wyposażenia (m.in z karbonowymi hamulcami i fotelami na pokładzie) to już wydatek rzędu 95 000 euro, czyli niemal 400 tysięcy złotych.

ZOBACZ TAKŻE:

ALFA ROMEO GIULIA | PIĘKNA WŁOSZKA

Alfa Romeo Giulia

Więcej o:
Komentarze (48)
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio | Rekord na Nurburgringu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • antoniferdynand

    Oceniono 41 razy 37

    Alfa to jedno z ostatnich seryjnych pojazdów, które z jednej strony dobrze wygląda, a z drugiej nie stanowi kalki innych pojazdów, które można ze sobą pomylić. Wiem, że wielu tu wskaże jakieś inspiracje BMW, KIA, Mercedesem, i Bóg wie czym innym niemniej w tym przypadku to wszystko jest jakieś wyważone. Nigdy nie miałem AF, ale zawsze mnie korci i myślę, że kiedyś się zdecyduję - głównie ze względu na stylistykę i to, że niezaprzeczalnie jest ona całkowicie inna od niemieckich i azjatyckich wzorców.
    Szkoda, że Alfa Giulia nie jest produkowana przez Fiata w fabrykach w Polsce, bo być może udało by się zmienić wizerunek marki w płaszczyźnie jakości. Z innej strony jestem ciekaw na ile rzeczywista awaryjność tej firmy jest większa w konfrontacji do realnych przypadków innych firm.

  • Gość: rollo

    Oceniono 25 razy 21

    germanofile szybko sie z tym nie pogodza

  • Gość: Zenon

    Oceniono 13 razy 11

    Alfa Romeo bije niemiecką konkurencję na Nürburgring w czasie okrążenia toru. Prawie, jak w 1935 roku, podczas GP Niemiec, Tazio Giorgio Nuvolari i jego Alfa Romeo Tipo B.

  • hiszpan25

    Oceniono 13 razy 9

    ladna, szybka wloszka :) podoba mi sie... chetnie bym taka ugoscil w garazu :)

  • Gość: BtL

    Oceniono 1 raz 1

    Porównywanie czasów na Północnej Pętli miałoby sens, gdyby za kierownicą każdej z maszyn siedział ten sam kierowca. Jest to oczywiście jakiś tam wyznacznik tego jak szybkie i sprawne jest dane auto, jednak podkreslanie tej jedno sekundowej różnicy pomiędzy Alfą a statkiem kosmicznym jakim jest LFA jest troszeczkę przesadzone.
    Nie mniej jednak auto wspaniałe, tyle się słyszało jak marnie Alfa przędzie a tu taki strzał z grubej rury. Oby nie był to łąbędzi śpiew, trzymam kciuki.

  • Gość: henryk

    0

    dlaczego vw nie witają sie na drodze? bo jedni rano widzieli sie na szrocie, a drudzy nie położyliby dłoni na kierownicy.

  • Gość: trynki

    0

    M4 to coupe......

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX