Nowa Honda Civic | Tylko dla Ameryki Północnej

Amerykański oddział Hondy zaprezentował nowego Civica. Według zapowiedzi dziesiąta generacja modelu ma być wyjątkowa. Sedan to dopiero początek
Honda Civic Concept Honda Civic Concept | Przedsmak

Honda Civic w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie znana jest głównie w nadwoziu sedan i coupe. Nowa gama modelowa wprowadzi wiele nowości, obejmując także pięciodrzwiowego hatchbacka (wróci do oferty), w tym sportowy wariant Type-R. Najmocniejsza wersja Civica to jednocześnie amerykański debiut turbodoładowanego silnika VTEC o pojemności 2 litrów i mocy ponad 300 KM.

Używana Honda Civic - sprawdź ogłoszenia

Skupmy się jednak na tym, co tu i teraz, czyli na sedanie. Nowy Civic upodobnił się do zmodernizowanego Accorda (również w wersji amerykańskiej), szczególnie z przodu. Dynamiczną stylizację otrzymała także tylna część pojazdu, która przypomina nadwozie typu fastback. Nie zabrakło oczywiście LED-owego oświetlenia, w tę technologię wyposażone są także światła mijania.

Sylwetka kompaktowej Hondy jest teraz bardziej przysadzista. Auto jest o prawie 51 mm szersze i 25 mm niższe od poprzednika, a rozstaw osi wzrósł o 30 mm. To zaowocowało większą ilością miejsca we wnętrzu i o 71 litrów większy bagażnikiem. Znacznie zmienił się projekt deski rozdzielczej i zestawu wskaźników, poprawiono też jakość wykończenia. Ponadto auto wyposażono w nowoczesne systemy rozrywki i bezpieczeństwa czynnego.

Wiele zmieniło się także pod maską. Civic sedan X generacji może być napędzany wolnossącym silnikiem 2.0 i-VTEC o mocy 158 KM lub 1.5 Turbo, generujący 173 KM (najmocniejszy wariant w USA z wyjątkiem wersji Si). Obie jednostki napędowe współpracują z przekładnią CVT, a pierwsza także z ręczną skrzynią biegów.

Nowa Honda Civic Sedan zadebiutuje na rynku pólnocnoamerykańskim jeszcze tej jesieni.

ZOBACZ TAKŻE:

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy | Porównanie

Honda Civic Type R vs. Renault Megane R.S. Trophy

Więcej o:
Komentarze (21)
Nowa Honda Civic | Tylko dla Ameryki Północnej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Szrociaki

    Oceniono 33 razy 25

    Nie dziwota. Europa jest kiepskim rynkiem. Siedzę właśnie w Stanach i widzę tu na ulicach masy nowych Hond, w tym modeli o których istnieniu nawet nie wiedziałem.

  • jakubwawaursynow

    Oceniono 14 razy 14

    Jak nie honda, świetna linia:) Szkoda, że to nie na europejski rynek. Wtedy teraz kupiony przez kogoś samochód odkupiłbym za 6 lat ;)

  • Gość: Bartek.

    Oceniono 2 razy 0

    Do Jan : całkowicie się z tobą zgadzam że nowa Honda Civic 2016 to za niskie przecież to żadne sportowe auto. Nowy Scion Mi też takie niziutkie jak dla dzieci albo dla meksykańskich karłów.

  • Gość: Chino

    Oceniono 2 razy 0

    czekamy na wersję EU, chociaż Honda po macoszemu traktuje ten rynek, mam nadzieję na fajną stylistykę Civica X hatchback + 1.5T, nieco niższą masę + oczywiście świetny jak zawsze manual i <8s do 100kmh i to będzie fajny wózek

  • antoniferdynand

    Oceniono 4 razy 0

    Cieszy, że w odróżnieniu od Accorda zredukowano ilość przycisków i ekranów - jakoś jest bardziej normalnie bez tych wodotrysków.

  • Gość: Jan.

    Oceniono 6 razy -2

    Nowa Honda Civic za niskie gó... to auto dla małolatów albo starszych dzieci.Ludzie szukają też wygody w miarę jakiegoś komfortu przecież Civic to nie sportowe auto.

  • Em Er

    Oceniono 10 razy -2

    W poprzednim modelu też pisano o poprawie jakości wykończenia. Czyli co? poprawiają i nic?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX