Salon Frankfurt | Audi S4 i S4 Avant | W 4,7 sekundy do "setki"

Po prezentacji zupełnie nowego modelu A4, ten krok był tylko kwestią czasu. We Frankfurcie Audi zaprezentowało wersje S4 oraz S4 Avant
2015 Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Audi Q7 e-tron | Oszczędny kolos

W przypadku takiego samochodu po prostu trzeba zacząć od jednostki napędowej. Sercem Audi S4 i S4 Avant jest turbodoładowana jednostka V6 TFSI. Inżynierowie Audi wycisnęli z trzech litrów pojemności aż 354 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie dość, że silnik jest mocniejszy od swojego poprzednika, to jeszcze waży mniej i cechuje się mniejszym apetytem na benzynę.

"V-szóstka" współpracuje z ośmiostopniowym automatem tiptronic, a moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Inteligentny system quattro podczas normalnej jazdy przerzuca 60% na tył, ale w razie potrzeby może skierować na przód nawet 70% mocy momentu obrotowego lub aż 85% na tylną oś. System błyskawicznie reaguje na zmiany na drodze.

Audi A4 na rynku wtórnym - sprawdź oferty

Osiągi? Wrażenie robi przede wszystkim pierwsza "setka", któa pojawia się na liczniku po 4,7 sekundy. Wszyscy maniacy prędkości mogą kręcić nosem na prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. S4 oczywiście mogłoby pojechać szybciej, ale twórcy ze względów bezpieczeństwa postanowili odrobinę okiełznać Audi S4.

Mamy ponad dwudziestoletnie doświadczenie w rozwijaniu koncepcji sportowych modeli S marki Audi. Formuła naszego sukcesu, to od początku kombinacja najwyższej wydajności napędu quattro, dyskretnej stylistyki i najnowszych rozwiązań technicznych z zakresu napędu, podwozia i systemu infotainment. Nowe Audi S4 i S4 Avant kontynuują tę sportową tradycję - zachwala nowe Audi Ulrich Hackenberg, członek zarządu marki.

Audi S4

Zgodnie z tymi słowami zmiany w wyglądzie nie są ostentacyjne. To m. in. bardziej wyraziste kontury zderzaków i wlotów powietrza, niektóre elementy karoserii pomalowane na matową szarość, chromowane dodatki, lśniące aluminium lusterka czy cztery końcówki rur wydechowych. Wersje S4 są niższe o 23 mm i standardowo stoją na 18-calowych felgach. Za dopłatą można przejść na dziewiętnastki.

Z kolei we wnętrzu nie mogło zabraknąć sportowych foteli (skóra Perlnappa oraz Alcantara), wirtualnego kokpitu (Audi virtual cockpit) i charakterystycznej dla modeli S czarnej tapicerki. Metalowe motywy to matowe, szczotkowane aluminium. Wersje S rozpoznamy też po podświetlanych listwach progowych, emblematach S4 oraz specjalnym ekranie startowym. I Audi S4, i Audi S4 Avant są bardzo bogato wyposażone, dlatego klienci nie muszą się martwić o obecność całego zestawu systemów wspomagających kierowcę i elementów wyposażenia z najwyższej półki.

Nie znamy jeszcze oficjalnych polskich cen sportowego wcielenia nowego Audi A4. Do salonów Audi S4 ma trafić z początkiem 2016 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

AUDI A4 | KLASYKA PO RAZ DZIEWIĄTY

Audi A4 B9

Więcej o:
Komentarze (14)
Salon Frankfurt | Audi S4 i S4 Avant | W 4,7 sekundy do "setki"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Darek

    Oceniono 15 razy 7

    nie mam nic do tego audi ale we Frankfurcie jest zaprezentowana nowa Alfa Romeo Giulia QV która ustanowiła nowy rekord na Nurburgringu pokonując Bmw M4, Audi RS4, Mercedesa SLR, Porsche 911 gt3, Lambo Murcielagio..... A redakcja pisze w pierwszej kolejności o audi S4 i zdumiewającym wynikiem 4.7s do setki.

  • hansman

    Oceniono 5 razy 3

    no tak, poprzednie V6 na kompresorze było jednym z najbardziej udanych silników w historii Audi, a skoro się coś nie psuje i nie ma potrzeby odwiedzać ASO czy kupować części to trzeba to jak najszybciej przestać produkować...

  • dmarek123

    Oceniono 7 razy 3

    jakieś dramatycznie nudne te auta się zrobiły. Myślałem że Toyota z nowym grillem zaliczyła wpadkę. Ale wszyscy w jakiejś niemocy twórczej tkwią. Jak zauważył ktoś w jednym z komentarzy na tym tle Giulia wypada bardzo fajnie.

  • fakit.pl

    Oceniono 7 razy 1

    Co mnie k*rwa interesuje jakieś abstrakcyjne 4.7 do setki?
    Jak ten parametr ma się do jakiejkolwiek wartości użytkowej, poza jej brakiem (wysokie spalanie). Żeby wyprzedzić tira albo matiza wystarczy mi 120KM w niezbyt ciężkim dieslu.

    A do lansowania się S4 to trochę mało - szejkowie mają złote rolsy i wejrony :P

  • Gość: Stary Qfwfq

    Oceniono 2 razy 0

    Fajne wnętrze - eleganckie, proste - mozna powiedziec ze skopiowane z Laguny 3. Powaznie.

    Z zewnatrz facelifting, jak co roku.

  • Gość: :)

    Oceniono 4 razy 0

    W porządku ale wnętrze jak zawsze takie smutne

  • Gość: Rowerzysta2x2

    Oceniono 4 razy 0

    Bardzo podoba mi się projekt kokpitu w nowym A4. Troche przypomina stare audi z lat 70-80 z tymi wlotami na całej długości i ażurową kierownicą. Dobra robota.

  • Gość: Dxx

    Oceniono 2 razy -2

    Az 350 koni haha ...mercedes z 2 litrow tyle wyciska ....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX