Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Salon Frankfurt 2015 | Mercedes-Benz Concept IAA | Niesamowita aerodynamika
Mercedes S Klasa Coupe
Obniżanie spalania i emisji CO2 to obecnie mania wszystkich producentów. Większość skupia się na bardziej ekologicznych silnikach i układach elektrycznych bądź hybrydowych. Mercedes swoim nowym autem chce pokazać, że w obniżaniu norm ogromne znaczenie ma aerodynamika.
Do tej pory najbardziej aerodynamicznym modelem producenta ze Stuttgartu była klasa CLA, której współczynnik oporu powietrza cd wynosił 0,22. Concept IAA pokazał, że nawet w przypadku auta czterodrzwiowego można go jeszcze poprawić. Przedstawione auto osiągnęło wynik 0,19.
Udało się to osiągnąć dzięki fantastycznemu rozwiązaniu ruchomych elementów zderzaków, które przestawiają się w bardziej aerodynamiczną pozycję automatycznie po osiągnięciu prędkości 80 km/h lub po naciśnięciu przycisku. Zmienia to nie tylko opory powietrza, ale także wygląd całego auta, które dodatkowo ulega m.in. wydłużeniu o 39 cm. To jednak nie wszystko. Koncepcyjnego Mercedesa wyposażono także w aktywne felgi, które również dostosowują się do prędkości.
We wnętrzu widać stylistykę znaną z obecnych modeli Mercedesa, którą wzbogacono jednak futurystycznymi liniami i dodatkami, jak fotele, ekrany i oświetlenie. Nowością jest system OFN (Opical Finger Navigation), który pozwala na łatwe poruszanie się po menu komputera pokładowego.
Pod maską, a w zasadzie całym nadwoziem znalazł się układ hybrydowy, którego łączna moc wynosi 279 KM. Zasięg jazdy na bateriach elektrycznych wynosi 62 km, a przy użyciu bardziej aerodynamicznego nadwozia, 66 km. Concept IAA to oczywiście wizja, ale już można się spodziewać, że przyszłe modele klasy S lub CLS mogą wykorzystywać doświadczenie płynące z prac nad tym autem.
ZOBACZ TAKŻE:
Mercedes-Maybach S 600 | Test | Możesz więcej?
![]() |
![]() |
![]() |
Jazda za kierownicą Audi R8... | Jazda za kierownicą Lamborg... | Jazda za kierownicą Lamborg... |
Sprawdź ceny | Sprawdź ceny | Sprawdź ceny |
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Quba u was chyba smogu nie ma? (10)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (15)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (27)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (132)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (109)
- OT - gala 100 lecia PZPN (39)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (12)
Gość: new. joiner
Oceniono 22 razy 20
Brakuje jeszcze tylko opcji pionowego startu i tankowania w ruchu.