Mitsubishi Outlander FL | Pierwsza jazda | Zmiany na lepsze

Trzecia generacja Outlandera od 2012 znalazła W Europie niemal 100 tysięcy nabywców, co stanowi 1/3 światowego popytu. Obok ASX-a, to bezsprzeczny trzon sprzedaży japońskiego producenta. Aby wzmocnić konkurencyjność modelu w coraz silniejszym segmencie SUV-ów, konstruktorzy zdecydowali się wprowadzić szereg zmian nie tylko wizualnych, lecz również mechanicznych. Mitsubishi dostępne będzie na polskim rynku od początku października z trzema silnikami, napędem na obie osie, a także z wnętrzem mieszczącym 7 osób
Najpopularniejsze SUV-y | Bestsellery na największym rynku EuropyNajpopularniejsze SUV-y | Bestsellery na największym rynku Europy

W ciągu trzech lat obecności na krajowym podwórku, Outlander zdobył przychylność poprzez rozsądnie skalkulowaną cenę i stosunkowo bogate wyposażenie w bazowych specyfikacjach. Kontrowersje wzbudzała natomiast karoseria, której daleko było do tytułu Miss Universum. I to właśnie jeden z powodów tak zaawansowanego liftingu. Auto otrzymało gruntownie zmodernizowany front z wydatnym zderzakiem, ksenonowymi światłami, i detalami utrzymanymi w srebrnej, bądź czarnej tonacji. Konfigurator wzbogacono kilkoma wzorami aluminiowych obręczy w rozmiarze od 16 do 18 cali, a także opcją przyciemnienia szyb bocznych. Sporo też zmieniło się z tyłu, gdzie klosze umieszczono poprzecznie, a nad emblematem producenta umiejscowiono dekoracyjną listwę. Patrząc z tej perspektywy na Mitsubishi, nie da się nie skojarzyć Japończyka z Jeepem Grand Cherokee. Cóż, zawsze warto przyglądać się poczynaniom innych.

Względem poprzednika, postawiono też spory nacisk na poprawę materiałów wykończeniowych, którymi japoński SUV nie nadążał za konkurencją.

Wnętrze Outlandera w standardzie zostało przewidziane dla pięciu pasażerów, jednak możemy zdecydować się również na wariant 7-osobowy. Wówczas w trzecim rzędzie znajdziemy dwa niewielkie fotele chowane w podłodze bagażnika i mieszczące osoby o wzroście do 170 centymetrów. Dostęp do nich nie należy do najłatwiejszych, a służyć one powinny jedynie a awaryjnych sytuacjach. Znacznie lepiej przedstawia się sytuacja z przodu i na kanapie. Tutaj podróżowanie w komplecie nie stanowi większych przeszkód. Względem poprzednika, postawiono też spory nacisk na poprawę materiałów wykończeniowych, którymi japoński SUV nie nadążał za konkurencją. Lepiej wypadała w tej kwestii Kia Sorento. Inżynierowie zastosowali więcej miękkich tworzyw, a całość solidnie spasowali. Pojawiły się też nowe elementy dekoracyjne, przeprojektowana wielofunkcyjna kierownica, a także zmodyfikowany system multimedialny. Nie jest jednak tak dobry, jak ten stosowany chociażby w najnowszych Volkswagenach. Ustępuje szatą graficzną i zbyt skomplikowanym menu. Możemy go za to połączyć z zewnętrznymi nośnikami pamięci i wydajnym audio sygnowanym przez Rockford&Fosgate. Na co dzień docenimy natomiast zbudowane od podstaw fotele. Są znacznie wygodniejsze, nieco mocniej wyprofilowane i zapewniają optymalny komfort podczas długich podróży.

Mitsubishi Outlander - Ogłoszenia

Dzięki zastosowaniu stali o wyraźnie zwiększonej wytrzymałości (z 440 do 980 MPa), Outlander zyskał na sztywności, a także stracił na wadze. Otrzymał też bardziej precyzyjny układ kierowniczy i zmodernizowane zawieszenie przekładające się na lepsze właściwości jezdne. Wśród jednostek napędowych znajdziemy trzy propozycje. Wszystkie spełniają normy emisji spalin Euro 6 i mogą współpracować z napędem na cztery koła. Przy okazji liftingu, wprowadzono istotną zmianę w postaci systemu S-AWC rozdzielającego moment obrotowy nie tylko na obie osie, lecz również na poszczególne koła. Tym samym, niemal w każdych warunkach możemy liczyć na efektywny kontakt opon z podłożem, ale warto też przy tym pamiętać, że Mitsubishi nie jest autem terenowym. Pokonywanie bardziej wymagających przeszkód off-roadowych może skończyć się uszkodzeniem samochodu, a w najlepszym wypadku wezwaniem auta z wyciągarką.

Mitsubishi Outlander FLfot. Moto.pl

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, silniki do wyboru są trzy. Dwulitrowy motor benzynowy generuje 150 KM i 195 Nm, przyspiesza do setki w 10,6 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 190 km/h. To najtańsza i jednocześnie najbardziej paliwożerna opcja. W cyklu średnim potrzebuje około 8 litrów paliwa. O dwa mniej zużyje turbodoładowany diesel o pojemności 2,2 litra. Ma 150 koni mechanicznych i 380 niutonów dostępnych przy 1750 obr./min. Setkę osiąga w 10,2 sekundy i mknie maksymalnie z szybkością 200 km/h. Jest bardzo elastyczny i nieźle wyciszony. W połączeniu z przekładnią automatyczną będzie najwygodniejszym wariantem na co dzień. Co ważne, rocznik modelowy 2016 otrzymał poprawione wyciszenie wnętrza wyraźnie redukujące hałas w kabinie przy wyższych prędkościach. Outlanderem postanowiliśmy też zjechać z asfaltu i nie rozczarowaliśmy się. Na piaszczystych i szutrowych drogach zachowywał się stabilnie, a sterowany elektronicznie napęd na cztery koła sprawnie reagował na zmianę struktury nawierzchni. Nieco gorzej auto wypadło podczas jazdy po krętych, asfaltowych drogach. Mimo licznych mechanicznych ingerencji, SUV-owi przydałoby się więcej precyzji w układzie kierowniczym i zawieszeniu, które nastawiono przede wszystkim na wysoki komfort jazdy po nierównościach.

 

Summa Summarum

Cennik nowego Outlandera poznamy na początku października i wtedy też auto oficjalnie pojawi się w polskich salonach sprzedaży. Przy okazji liftingu, japońska konstrukcja stała się dojrzalsza, lepiej się prowadzi, a przestronnym i nieźle wykonanym wnętrzem zachęca do długich podróży po autostradach. Jeśli Mitsubishi zostanie rozsądnie wycenione, ma szansę na rynkowy sukces.

Mitsubishi Outlander 2,2 DID | Kompendium

Nadwozie SUV, 5d
Silnik
R4, Diesel, turbo, 2268 ccm      
Moc 150 KM przy 3250 obr./min
Moment obr. 380 Nm przy 1750-2500 obr./min
Skrzynia biegów 6 biegowa, automatyczna
Napęd na cztery koła
Wymiary 4695 x 1810 x 1680 cm
Rozstaw osi 2670 mm
Poj. bagażnika 477-913 l
Śr. zużycie paliwa* 5,3 l/100 km
0-100 km/h
10,2 s
Prędkość maks. 200 km/h
Cena

.b.d

ZOBACZ TAKŻE:

Mitsubishi | 4 premiery w 2015 roku

Mitsubishi | 4 premiery w 2015 roku

Zdjęcie Michelin AGILIS ALPIN 225/65/R16 112R Zdjęcie NEXEN WINGUARD SUV 235/75/R15 109T Zdjęcie Pirelli Winter 210 SottoZero II 205/60/R16 96H
Michelin AGILIS ALPIN 225/6... NEXEN WINGUARD SUV 235/75/R... Pirelli Winter 210 SottoZer...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (9)
Mitsubishi Outlander FL | Pierwsza jazda | Zmiany na lepsze
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 20 razy 10

    nawet po liftingu nadal wg mnie daleko Outlanderowi do samochodow ladnych. jak dla mnie jest nadal brzydki i nieproporcjonalny. przedni nawis (strasznie wielki) powoduje, ze auto ma zupelnie maciupki kat natarcia. Dziwi mnie ze Japonczycy projektuja ostatnio same potworki jak z mangi... OK sa przez to inne ale wg mnie negatywnie inne. Rozsadnie podeszli do tematu w KIA. Europejski dzial projektowy znacznie lepiej trafia w moj gust. Taka moja subiektywna opinia...

  • Gość: popo

    Oceniono 9 razy 5

    Ma jedną zaletę której inni nie mają - spokojna głowa że nikt go nie ukradnie

  • viggen

    Oceniono 3 razy 3

    Podpowiedź dla Japończyków: dodajcie mu czarne obwódki nadkoli. Buda będzie wtedy nieco lżejsza optycznie, a i obtarcia nie będą takie groźne.

  • Gość: gość

    Oceniono 3 razy 3

    tylko, że zdjęcia dotyczą wersji hybrydowej PHEV

  • antoniferdynand

    Oceniono 8 razy 0

    dramat jak zawsze!

  • Gość: taka prawda

    Oceniono 12 razy 0

    "Piękne" jak każdy japoński pojaździk.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX