Opel Astra V | Pierwszy kontakt | Lżejsza, lepsza i nowocześniejsza

Dzisiaj w Warszawie została zaprezentowana nowa generacja Opla Astry. To już piąte wcielenie kompaktu z Rüsselsheim i kolejne, które wyjedzie z fabryki w Gliwicach
Opel Astra | Pierwsze zdjęcia nowego kompaktu z Polski

Lżejszy, oszczędniejszy i zwrotniejszy, a przy tym jeszcze bardziej komfortowy - takie były założenia projektantów przy tworzeniu nowej Astry. W zależności od wersji wyposażenia będzie ona nawet o 200 kilogramów lżejsza od poprzedniczki (co najmniej o 120 kilogramów). Zasadniczą rolę w zmniejszeniu masy odegrała nowa architektura pojazdu. Każdy element został sprawdzony pod kątem kompaktowej konstrukcji i lekkości materiałów. Masę samego nadwozia obniżono o 20 procent, z 357 do 280 kilogramów. Rozwiązania zastosowane w podwoziu pozwoliły na zmniejszenie masy o dalsze 50 kilogramów. W tym celu zastosowano wytrzymałe, a jednocześnie lekkie gatunki stali, kompaktowe ramy pomocnicze oraz lżejsze konstrukcje przedniej i tylnej osi.

Małe, ale mocne silniki

Pod maską nowej Astry będą montowane jednostki napędowe z zupełnie nowej gamy, rozwijające moc od 95 KM do 200 KM. Wszystkie silniki wysokoprężne i benzynowe mają pojemność nieprzekraczającą 1,6 litra. Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki 1.6 CDTI w kilku wersjach różniących się mocą (począwszy od 95 KM), natomiast podstawową jednostką benzynową jest silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 105 KM.

Na szczególną uwagę wśród silników Astry zasługuje jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, czyli czterocylindrowy przedstawiciel tej samej rodziny, co mniejszy, ale wciąż mocny silnik trzycylindrowy o pojemności 1 litra. Wykonany w całości z aluminium silnik zadebiutuje w wersji o mocy 145 KM. Imponuje on dynamiką i elastycznością oraz wysokimi osiągami przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 250 Nm. Moc maksymalna jest dostępna w przedziale 1800-4000 obr./min. Konstrukcja silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo przyczynia się też do zmniejszenia masy całego samochodu. Sam aluminiowy blok jest o 10 kilogramów lżejszy od bloku obecnie stosowanego silnika 1.4 Turbo.

Opel Astra piątej generacjifot. Opel

Mniej, ale więcej

Mimo rozstawu osi skróconego o 2 centymetry, ilość przestrzeni wewnątrz wzrosła. Dzięki nowo zaprojektowanym fotelom pasażerowie z tyłu zyskali dodatkowe 35 milimetrów miejsca na nogi. Zwiększyła się też odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami, co poprawia komfort podróżowania. Kokpit wysokiej jakości oraz zestaw wskaźników stanowią płynną kontynuację estetyki nadwozia, dzięki czemu zmiana generacji modelu jest doskonale zauważalna również we wnętrzu nowej Astry. Dominującą cechą jest przejrzystość wynikająca z ograniczenia liczby przełączników i przycisków oraz umieszczenia kolorowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej.

Nowe technologie

Astra nowej generacji jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym opiekunem kierowcy Opel OnStar od początku obecności na rynku. Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. To tylko jedna z zalet nowego osobistego opiekuna kierowcy. Kierowca i pasażerowie mogą nawiązywać łączność przez OnStar całodobowo, przez 365 dni w roku. Ponadto system OnStar zamienia nową Astrę w mobilny punkt dostępowy do Internetu Wi-Fi LTE 4G. Do systemu można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.

Ceny

W atrakcyjnej cenie od 59 900 zł będzie można kupić wersję z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 100 KM, współpracującym z pięciostopniową skrzynią biegów. Już w tym podstawowym wariancie, klienci otrzymują bogate wyposażenie standardowe, m.in. manualną klimatyzację, radio CD 300 z łączem Bluetooth i portalami USB i AUX-in, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia oraz centralny zamek.

Opel Astra - Ogłoszenia

Wersja Enjoy dostępna w cenie od 63 000 zł wyposażona została dodatkowo m.in. w system multimedialny IntelliLink z kolorowym dotykowym wyświetlaczem, tempomat z ogranicznikiem prędkości (pilnujący aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości), komputer pokładowy oraz pokrytą skórą kierownicę z przyciskami sterowania radiem i tempomatem.

Z Polski

Premiera nowego Opla Astra odbyła się jeszcze przed Frankfurckim debiutem, który będzie miał miejsce we wrześniu na targach IAA. Wszystko dlatego, że Astra powstaje w polskiej fabryce Opla w Gliwicach. To właśnie ze Śląska nowoy komakt trafi na wszystkie rynki Europy.

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Astra OPC | Test | Nie samym GTI człowiek żyje

Zdjęcie SMARTGPS SG720 Polska Zdjęcie VORDON 7 Europa Zdjęcie Goodyear Ultra Grip Performance 215/55/R16 97V
SMARTGPS SG720 Polska VORDON 7 Europa Goodyear Ultra Grip Perform...
Sprawdź ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (54)
Opel Astra V | Pierwszy kontakt | Lżejsza, lepsza i nowocześniejsza
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: mike

    Oceniono 21 razy 19

    Bazowy silnik benzynowy to 1.0 turbo 105KM, a ceny sie zaczynają od 59k za 1.4 100KM? To który jest bazowy?:)

  • Gość: qwerty

    Oceniono 12 razy 12

    Uważam, że Astra J czyli tzw. czwóreczka jest ładnym, finezyjnym autkiem. Nie jest również awaryjnym samochodem. A wady? Jest ciężka, a jak wiadomo masa ma wpływ na spalanie :(
    Astra K jest ładna. Jest lżejsza, więc powinna zużywać mniej paliwa w stosunku do "J"

  • Gość: igik1234

    Oceniono 9 razy 9

    Nie wiem czy to jest moda czy jak, ale czemu producenci stosują tą paskudną szybkę łączącą tylną szybę i tylne drzwi? W innych kolorach niż czarny wygląda to, że tak powiem, beznadziejnie.

  • junk92508

    Oceniono 8 razy 6

    Ilu tu krytykantów Opla - tymczasem Astra to nie to samo co kilkanaście lat temu.

    Zobaczcie sobie jakieś rzetelne rankingi awaryjności.

    Chłopaki w Gliwicach odwalili kawał dobrej roboty i IV to jedno z najmniej awaryjnych aut w swojej klasie - zostawia w tyle auta VW - w stosunku do Octavii ma 2x mniej awarii.

    A kosztuje tyle co 2x bardziej awaryjne niż Skoda Francuzy.

    Do tego tanie części no i robiona u nas.

    A jeszcze Opel co jakiś czas ma świetne promocje przy zmianie roczników.
    Pewnie w marcu będzie można kupić tegoroczną za 49900 a może 54900.

    Z powyższych powodów przy zakupie prawie zawsze Astra jest u mnie jednym z 3 rozważanych modeli.

  • Gość: Insignia

    Oceniono 30 razy 4

    Obozy były niemieckie, ale fabryki opla już polskie.
    Ciekawa logika.

  • jpm9

    Oceniono 11 razy 3

    Tak generalnie to frajerami są ci co myślą, ze stare modele są lepsze od nowych, że wolnossący silnik jest lepszy od turbodoładowanego. Jak ktoś potrafi jeździć i ocenić to nigdy nie będzie wolał powolnego, głośnego przy dynamicznym rozpędzaniu na wysokich obrotach bo inaczej nie będzie dynamiczny silniki wolnossącego. Takie pisanie typu stać mnie na stare gó... to to jeżdżące gó... jest najlepsze i ten co kupuje dużo lepszy ,bezpieczniejszy, dynamiczniejszy samochód jest frajerem. To się nazywa zazdrość, jak ktoś nie umie zapracować na nowe auto to tak sobie tłumaczy rzeczywistość motoryzacyjną. stare lepsze od nowego, uśmiałem się. Starych konstrukcyjnie aut jest jeszcze trochę na rynku, jakoś sukcesu sprzedażowego w Europie nie odnoszą.

  • owadd83

    Oceniono 1 raz 1

    Silnik 1.4 100km ten sam co w poprzedniej generacji powinien się teraz lepiej spisywać ze względu na niższą o 130kg masę. Choć i tak to trochę za mało, Szkoda że wycieli silnik 1.6 115km - na pewno nie jest tak fajny jak 1.4turbo ale i tak byłby w sam raz do tej masy i nie sprawiałby problemów przez wiele lat eksploatacji.

  • Gość: gościu

    0

    patrzę, a tu jakby Lancia Delta.

  • 4zero

    Oceniono 20 razy -2

    zastanawiam się dlaczego nowe generacja samochodów są brzydsze od starych... kiedyś tak nie bylo... według mnie ta astra jest na to dowodem ale sa tez inne - honda civic, toyota auris, audi Q7, vw passat, volvo S60 i wiele wiele innych

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX