Salon Frankfurt 2015 | Nowy DS 4 i DS 4 Crossback

Na targach we Frankfurcie marka DS zaprezentuje swoje dwa nowe modele - zmodernizowane DS 4 i DS 4 Crossback. Francuzi są gotowi do mocnego wejścia na rynek

DS | Nowa marka koncernu PSA w Europie

Citroen DS4 wszedł do produkcji w 2011 roku i wywołał niemałe zamieszanie. Auto zgarnęło parę branżowych nagród, głownie za ciekawą stylistykę i piękny wygląd. Po 4 latach Francuzi postanowili zaprezentować odświeżonego DS 4. Przypominamy, że nie jest to już Citroen, a przedstawiciel nowej marki premium koncernu PSA, DS.

Nowy DS 4 zadebiutuje we Frankfurcie w dwóch postaciach. DS 4 to klasyczny, dobrze nam znany hatchback. Z kolei DS 4 Crossback ma lekkie offroadowe ambicje - jest wyższy o 30 mm, wyposażono go w czarne felgi i czarne elementy przy błotnikach, siedzi się w nim wyżej i dostał parę dodatków charakterystycznych dla aut tego typu. Ma to być samochód, który nie będzie się obawiał zjechania na chwilę z wygładzonych, asfaltowych dróg. Francuzi opisując Crossbacka bardzo często używają słowa "przygoda".

Nowy wygląd podkreśla, że nie mamy już do czynienia z Citroenem. Tył i bok to wciąż te same, lekko odświeżone, eleganckie i dynamiczne linie, ale największe zmiany to zdecydowanie przód auta. DS 4 otrzymał zupełnie nowy grill w stylu nowo powstałej marki. Teraz nikt nie będzie miał wątpliwości, że ma do czynienia z samochodem marki premium. Nowe DS-y mają swój własny, unikalny styl, który łączy nowoczesność z kultowym modelem Citroena sprzed 60 lat.

W środku elegancja i dopracowanie w najmniejszym szczególe. Do wykończenia wnętrza DS 4 wykorzystano materiały z wyższej półki - skórę i aluminium. Nikt nie powinien narzekać na słabej jakości plastiki czy złe spasowanie elementów. Koncern PSA wiąże z nową marką wielkie nadzieje, dlatego wszystko po prostu musi być jak najlepsze.

Na pokładzie oczywiście nie mogło zabraknąć nowoczesnych technologii pokroju dotykowego 7-calowego ekranu na konsoli środkowej, możliwość podłączenia do samochodu smartfona, wbudowanej nawigacji oraz całego zestawu wspomagających kierowcę systemów.

Co pod maską? Koncern PSA przyszykował sześć silników. Podstawową jednostką będzie trzycylindrowy benzyniak PureTech o mocy 131 KM i 230 Nm momentu. Więcej mocy dostarczą dwa silniki THP - słabszy (165 KM i 240 Nm) i najmocniejszy w gamie (210 KM i 285 Nm). Miłośnicy silników Diesla znajdą w ofercie trzy jednostki - BlueHDi 120, BlueHDi 150 i BlueHDi 180. Francuzi są najbardziej dumni z momentu obrotowego w BlueHDi 180, to aż 400 Nm, co jest najlepszym wynikiem w klasie. Jednostki mogą współpracować z sześciobiegową ręczną skrzynią albo automatem o tej samej liczbie przełożeń.

Więcej zdjęć nowego DS 4 możemy spodziewać się już we Frankfurcie, gdzie auto oficjalnie zadebiutuje. Jako że planowane wejście do sprzedaży to już październik tego roku, w najbliższym czasie powinien pojawić się polski cennik tego modelu.

ZOBACZ TAKŻE:

CITROEN DS | TO JUŻ 60 LAT LEGENDY

DS 1955DS 1955 Fot. Citroen

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA