Salon Frankfurt 2015 | Nowy DS 4 i DS 4 Crossback

Na targach we Frankfurcie marka DS zaprezentuje swoje dwa nowe modele - zmodernizowane DS 4 i DS 4 Crossback. Francuzi są gotowi do mocnego wejścia na rynek
Znaczek DS DS | Nowa marka koncernu PSA w Europie

Citroen DS4 wszedł do produkcji w 2011 roku i wywołał niemałe zamieszanie. Auto zgarnęło parę branżowych nagród, głownie za ciekawą stylistykę i piękny wygląd. Po 4 latach Francuzi postanowili zaprezentować odświeżonego DS 4. Przypominamy, że nie jest to już Citroen, a przedstawiciel nowej marki premium koncernu PSA, DS.

Nowy DS 4 zadebiutuje we Frankfurcie w dwóch postaciach. DS 4 to klasyczny, dobrze nam znany hatchback. Z kolei DS 4 Crossback ma lekkie offroadowe ambicje - jest wyższy o 30 mm, wyposażono go w czarne felgi i czarne elementy przy błotnikach, siedzi się w nim wyżej i dostał parę dodatków charakterystycznych dla aut tego typu. Ma to być samochód, który nie będzie się obawiał zjechania na chwilę z wygładzonych, asfaltowych dróg. Francuzi opisując Crossbacka bardzo często używają słowa "przygoda".

Nowy DS 4

Nowy wygląd podkreśla, że nie mamy już do czynienia z Citroenem. Tył i bok to wciąż te same, lekko odświeżone, eleganckie i dynamiczne linie, ale największe zmiany to zdecydowanie przód auta. DS 4 otrzymał zupełnie nowy grill w stylu nowo powstałej marki. Teraz nikt nie będzie miał wątpliwości, że ma do czynienia z samochodem marki premium. Nowe DS-y mają swój własny, unikalny styl, który łączy nowoczesność z kultowym modelem Citroena sprzed 60 lat.

W środku elegancja i dopracowanie w najmniejszym szczególe. Do wykończenia wnętrza DS 4 wykorzystano materiały z wyższej półki - skórę i aluminium. Nikt nie powinien narzekać na słabej jakości plastiki czy złe spasowanie elementów. Koncern PSA wiąże z nową marką wielkie nadzieje, dlatego wszystko po prostu musi być jak najlepsze.

Na pokładzie oczywiście nie mogło zabraknąć nowoczesnych technologii pokroju dotykowego 7-calowego ekranu na konsoli środkowej, możliwość podłączenia do samochodu smartfona, wbudowanej nawigacji oraz całego zestawu wspomagających kierowcę systemów.

Nowy DS 4

Co pod maską? Koncern PSA przyszykował sześć silników. Podstawową jednostką będzie trzycylindrowy benzyniak PureTech o mocy 131 KM i 230 Nm momentu. Więcej mocy dostarczą dwa silniki THP - słabszy (165 KM i 240 Nm) i najmocniejszy w gamie (210 KM i 285 Nm). Miłośnicy silników Diesla znajdą w ofercie trzy jednostki - BlueHDi 120, BlueHDi 150 i BlueHDi 180. Francuzi są najbardziej dumni z momentu obrotowego w BlueHDi 180, to aż 400 Nm, co jest najlepszym wynikiem w klasie. Jednostki mogą współpracować z sześciobiegową ręczną skrzynią albo automatem o tej samej liczbie przełożeń.

Więcej zdjęć nowego DS 4 możemy spodziewać się już we Frankfurcie, gdzie auto oficjalnie zadebiutuje. Jako że planowane wejście do sprzedaży to już październik tego roku, w najbliższym czasie powinien pojawić się polski cennik tego modelu.

ZOBACZ TAKŻE:

CITROEN DS | TO JUŻ 60 LAT LEGENDY

DS 1955

Zdjęcie Bottari Wycieraczki samochodowe standardowe grafitowane 510mm 2szt Zdjęcie Formula 1 Carpet cleaner płyn do czyszczenia tapicerki 592ml DF744 Zdjęcie OZ MSW 24 8x18 5x120 ET29
Bottari Wycieraczki samocho... Formula 1 Carpet cleaner pł... OZ MSW 24 8x18 5x120 ET29
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (11)
Salon Frankfurt 2015 | Nowy DS 4 i DS 4 Crossback
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szkoda

    Oceniono 27 razy 15

    jestem fanem citroean i francuskiej motoryzacji, ale jak widzę co robi Citroen to nie wiem czy się śmiać czy płakać.

    1. Powolne i ciche wycofanie się z segmentu D. Brak następcy C5, jeden (JEDEN!) silnik w ofercie (i narzekanie, że sprzedaż nie idzie)

    2. Powołanie pseudo marki DS, aby ratować wizerunek i sprzedaż. OK, ale HALO, z czego słynie Citroen? Z komfortu i hydro-zawieszenia. A co mamy w linii DS? Brak hydro i twarde zawieszenie (które ze sportem tez za bardzo nie ma nic wspólnego)

    Pomijam już design, bo francuskiego polotu tu nie widzę. Widzę jakiś projekt koreańsko-chiński, który się zestarzeje za 5 lat.

    Ja tego nie kupuje :(

  • Gość: ken

    Oceniono 3 razy 1

    wygląda, jak kot na sedesie

  • c64

    0

    Czy w tylnych drzwiach nadal nie ma możliwości opuszczenia szyby? Brak słupka dzielącego szybę sugeruje, że nadal nie z tym nie zrobili. Osoby siedzące z tyłu nie mają możliwości sterowania nawiewem ani klimatyzacją, więc zastosowane tu rozwiązanie "w imię designu" jest idiotyczne.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX