W dzisiejszych czasach segment SUV-ów i crossoverów to jeden z ważniejszych filarów każdej liczącej się na rynku marki. Nie inaczej jest w przypadku Kii. Sportage to najlepiej sprzedający się model koreańskiej marki w Europie, odpowiadający za przeszło jedną czwartą europejskiej sprzedaży koncernu. We Frankfurcie zobaczyliśmy nową generację modelu Sportage (bliźniaczy Hyundai Tucson jest już na rynku).
Kia Sportage na rynku wtórnym już od...
Zdecydowanie największą zmianą jest nowy, wyraźnie "napompowany", masywny przód SUV-a. Centralną pozycję zajmuje charakterystyczny dla marki grill (zwany przez Koreańczyków "tygrysim nosem"). W porównaniu z poprzednią generacją został poszerzony i osadzony niżej. Nowe światła Kii Sportage nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy. W całym samochodzie w oczy rzucają się wyraźnie zarysowane linie i ostre przetłoczenia. W wydatnych nadkolach umieszczono naprawdę wielkie koła.
Tył powinien wzbudzić mniejsze kontrowersje. Jest klasycznie i spokojnie. Poziome elementy stylistyczne i przetłoczenia w zamiarze projektantów mają podkreślać szerokość i stabilność nowego Sportage. Tylne, smukłe lampy połączono ciekawie wyglądającą srebrną listwą. Kierunkowskazy i światła cofania trafiły na dół i zostały wbudowane w zderzak. Po raz pierwszy dla modelu Sportage dostępny będzie usportowiona wersja "GT Line".
Wnętrze samochodu niczym nie zaskakuje, ale jest dowodem na to, że Koreańczycy cały czas zmierzają ku poprawie wyglądu, funkcjonalności i jakości swoich aut. Spłaszczona od dołu kierownica, duże ekran nawigacji i duży lewarek zmiany biegów to najbardziej charakterystyczne elementy środka.
Oferta jednostek napędowych składa się z dwóch silników benzynowych (1.6/132 KM i 1.6 Turbo/177 KM) oraz dwóch wysokoprężnych (1.7 CRDi/136 KM i 2.0 CRDi/184 KM). Do wyboru będzie też ręczna lub dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Wkrótce poznamy więcej szczegółów.
Nowa Kia Sportage trafi do sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale 2016 roku.
ZOBACZ TAKŻE:
Nowa Kia Optima fot. Kia