Salon Frankfurt 2015 | Nowa Kia Sportage | Kolejny hit?

Kia zaprezentowała czwartą generację modelu Sportage. Zupełnie nowa odsłona popularnego SUV-a ma być pod każdym względem lepsza od poprzednika. Czy powtórzy jego sukces rynkowy?
2015 Kia Picanto FL Kia Picanto po liftingu | Ceny w Polsce

W dzisiejszych czasach segment SUV-ów i crossoverów to jeden z ważniejszych filarów każdej liczącej się na rynku marki. Nie inaczej jest w przypadku Kii. Sportage to najlepiej sprzedający się model koreańskiej marki w Europie, odpowiadający za przeszło jedną czwartą europejskiej sprzedaży koncernu. We Frankfurcie zobaczyliśmy nową generację modelu Sportage (bliźniaczy Hyundai Tucson jest już na rynku).

Kia Sportage na rynku wtórnym już od...

Zdecydowanie największą zmianą jest nowy, wyraźnie "napompowany", masywny przód SUV-a. Centralną pozycję zajmuje charakterystyczny dla marki grill (zwany przez Koreańczyków "tygrysim nosem"). W porównaniu z poprzednią generacją został poszerzony i osadzony niżej. Nowe światła Kii Sportage nie są już zintegrowane z atrapą chłodnicy. W całym samochodzie w oczy rzucają się wyraźnie zarysowane linie i ostre przetłoczenia. W wydatnych nadkolach umieszczono naprawdę wielkie koła.

Tył powinien wzbudzić mniejsze kontrowersje. Jest klasycznie i spokojnie. Poziome elementy stylistyczne i przetłoczenia w zamiarze projektantów mają podkreślać szerokość i stabilność nowego Sportage. Tylne, smukłe lampy połączono ciekawie wyglądającą srebrną listwą. Kierunkowskazy i światła cofania trafiły na dół i zostały wbudowane w zderzak. Po raz pierwszy dla modelu Sportage dostępny będzie usportowiona wersja „GT Line”.

Wnętrze samochodu niczym nie zaskakuje, ale jest dowodem na to, że Koreańczycy cały czas zmierzają ku poprawie wyglądu, funkcjonalności i jakości swoich aut. Spłaszczona od dołu kierownica, duże ekran nawigacji i duży lewarek zmiany biegów to najbardziej charakterystyczne elementy środka.

Oferta jednostek napędowych składa się z dwóch silników benzynowych (1.6/132 KM i 1.6 Turbo/177 KM) oraz dwóch wysokoprężnych (1.7 CRDi/136 KM i 2.0 CRDi/184 KM). Do wyboru będzie też ręczna lub dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Wkrótce poznamy więcej szczegółów.

Nowa Kia Sportage trafi do sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale 2016 roku.

 

ZOBACZ TAKŻE:

NOWA KIA OPTIMA W EUROPIE

Nowa Kia Optima

Więcej o:
Komentarze (39)
Salon Frankfurt 2015 | Nowa Kia Sportage | Kolejny hit?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Black Swan

    Oceniono 70 razy 22

    nie rozumiem tego waszego jarania się wyglądem auta... Przecież wy siedzicie chyba w środku, co? To jakość użytych do wykończenia materiałów jest ważna, ergonomia, fotele a przede wszystkim właściwości jezdne a nie ilość ledów zewnętrznych...

    Chyba, że kupujcie auta tylko po to by sąsiadowi humor zepsuć to wtedy nie tylko rozumiem wasz punkt widzenia ale i trochę was podziwiam bo mnie byłoby szkoda mojej kasy wydawać tylko po to by sąsiad się wcurwił...

  • Gość: pp

    Oceniono 20 razy 14

    Przód przeładowany podobnie jak w nowym Tucsonie,przenieśli światła prawie
    na maskę i nie bardzo wiedzieli jak zagospodarować cały przód stąd np wielkie
    dziury na 4 halogeny całość za,, ciężka" do takiego samochodu,tył jak tribeca nawet ładny

  • maxthebrindle

    Oceniono 37 razy 13

    @iluminateur, @gość:pp i inni
    Gd tak was czytam z tymi waszymi fchowymi ocenami stylistyki, osiągów, konstrukcji silników, decyzji marketingowych, strategii promocyjnych to naprawde się dziwię, że mając takich fachowców Polska nie ma czterech - pięciu własnych marek motoryzacyjnych, z powodzeniem konkurujacych na swiatowych rynkach :-)
    Prawda zaś jest taka, że to, co nie podoba sie krytykom motoryzacyjnym z forum Gazety, jeżdżącym mało bitymi volkswagenami w tedeiku od pierwszego właściciela, może bardzo przypaść do gustu mającym pieniądze Brytyjczykom, Niemcom, Koreanczykom czy Holendrom. Osobiście gdy wyprowadziłem sie z Polski z niejakim zdumieniem odkryłem, że te wzystkie nasze krajowe mądrości odnoścnie marek aut i poszczegolnych modeli, ich zalet, wad i stereotypów o nich powielanych nie mają jakiegokolwiek odniesienia do rzeczywistości kilka tysięcy km od Polski - tytaj miejscowe mędrki wygłaszają zgoła odmienne opinie i ukladaja zgoła odmienne porzekadła o autach i ich trwałości.

  • bmiara

    Oceniono 47 razy 13

    Obecny model - znacznie ładniejszy. Nowy jest kompletnie bezpłciowy, zwłaszcza przód.

  • klaun.szyderca

    Oceniono 19 razy 11

    Coś się w KIA popsuło. Pomiędzy II a III generacją to był skok, z brzydala w naprawdę ładne auto. Tutaj zmiany są niewielkie, raczej wyglądają na lift, niż nową generację.

    Szkoda, bo Sportage III generacji było naprawdę powiewem świeżości i autem które kupuje się oczami.

  • Gość: mck

    Oceniono 28 razy 10

    Stylistom Kii idzie coraz gorzej. Chyba się wypalili. Przy naprawdę zgrabnej obecnej generacji, ta to ociężałą pokraka. Hipopotam na kołach. Wyłupiaste reflektory i paszcza jak u hipopotama, z tyłu też wygląda ciężko jak tyłek hipoptama.
    Chyba pora na zmiany wśród stylistów Kii. Zgrabną Optimę przy okazji ostatniego liftingu też zepsuli. Dobra passa ich stylistów nie potrwała długo.

  • Gość: WNR

    Oceniono 17 razy 9

    bardzo nisko osadzony zderzak przedni - jedno wjechanie w zaspę - urwanie zderzaka odpada cały przód bo nie ma atrapy przedniej tylko wszystko jedna płachta plastiku - przyklejenie w aso - bo czujniki, chłodnica, reflektory 3 tys zł - I O TO CHODZI !!!

  • Gość: sdf

    Oceniono 30 razy 8

    koszmarna , ciężka stylistyka, przód jak mordka żaby, posiadam obecny model i mimo, ze bezawaryjny to tej pokraki w przyszłości nie kupie

  • illuminateur

    Oceniono 26 razy 8

    Trzeba poczekać jak to będzie wyglądało na żywo.
    Na zdjęciach faktycznie przód nieszczególny, kojarzy mi się trochę z Subaru Tribeca, które jak wiemy było rynkową porażką.
    Stary Sportage, mimo, że ciągle ładny, ma swoje lata i trzeba go było wymienić.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX