Salon Frankfurt 2015 | Renault Talisman Kombi | Wersja rodzinna

Renault Talisman, czyli następca popularnej Laguny, będzie jedną z ciekawszych premier zbliżających się targów we Frankfurcie nad Menem. Okazuje się jednak, że zobaczymy tam nie tylko sedana, ale również kombi
Renault Talisman Renault Talisman | Prezentacja modelu

Francuski producent postanowił przeprowadzić mocne uderzenie w segment D. Nowa nazwa modelu ma oznaczać nowy rozdział, ale do sukcesu potrzebny jest też wariant kombi, na który w tej klasie w Europie decyduje się 54% klientów. Talisman Kombi ma cechować się elegancką stylistyką (według nas w niemieckim stylu) w połączeniu z większą praktycznością.

Używane Renault Laguna - ogłoszenia

Talisman Kombi ma dokładnie takie same wymiary, co wariant czterodrzwiowy. Mierzy 4,86 m długości, 1,87 me szerokości i 1,46 m wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,81 m. Pojemność bagażnika to 572 litry - dużo, ale sedan ma większy, 608-litrowy "kufer". Jednak w kombi do przestrzeni bagażowej jest łatwiej się dostać. Po złożeniu siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1 700 litrów.

Gama jednostek będzie się składać z tych samych silników, które przewidziano do napędu sedana. Do wyboru będą dwie wersje benzynowe (1.6 TCe o mocy 150 lub 200 KM) i trzy wysokoprężne (1.6 dCi o mocy 110, 130 i 160 KM. Najsłabsze silniki Diesla będą mogły współpracować z ręczną skrzynią biegów, pozostałe będą dostępne tylko z dwusprzęgłową, sześciostopniową przekładnią EDC.

Kombi również będzie można wyposażyć w system czterech kół skrętnych 4Control, poprawiający zwrotność samochodu na parkingu i zapewniający pewniejsze pokonywanie zakrętów. Do prędkości 60 km/h tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym do przednich, a powyżej tej prędkości w tym samym. Nie zabraknie też system Electronic Damper Control, czyli amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia.

Wewnątrz znajdziemy takie udogodnienia, jak system multimedialny R-Link 2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala, który Talisman odziedziczy od nowej generacji modelu Espace. W wyższych wersjach wyposażenia na pokładzie znajdzie się także: wyświetlacz przezierny HUD, system nagłośnienia Bose, fotele z funkcją masażu, czy reflektory full-LED. Na szczycie gamy znajdzie się wersja Initiale Paris.

Renault Talisman Kombi trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2016 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Talisman | Na szczęście

Salon Frankfurt 2015 | Renault Talisman

Zdjęcie CASTROL EDGE TD 5W40 1 L Zdjęcie CASTROL Castrol Magnatec 15W40 5L Zdjęcie Castrol Olej power 1 racing 4t 10w/40 4L 1249
CASTROL EDGE TD 5W40 1 L CASTROL Castrol Magnatec 15... Castrol Olej power 1 racing...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (80)
Salon Frankfurt 2015 | Renault Talisman Kombi | Wersja rodzinna
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: jad

    Oceniono 22 razy 16

    w kombi liczy się pojemność do linii okien i mimo 608 l sedana to kombi ma wiele większy bagażnik - możemy wyładować po sufit - szanowny redaktorze :)

  • Gość: Rowerzysta2x2

    Oceniono 16 razy 10

    Na zewnątrz bardzo przypomina nowego passata. Ujdzie. Ale w środku jakoś tak biednie i bez polotu. Mało atutów, ale i tak dobrze, że jakaś firma w ogóle jeszcze wypuszcza nowe auto klasy średniej. Bo z tym coraz gorzej - tylko lifting Avensisa, brak nowego Accorda, może też nie będzie C5 i Peugeota. Tylko same SUV-y, błlee

  • Gość: DD

    Oceniono 28 razy 8

    Wygląda jak typowe niemieckie nudne auto. A powinien być zrobiony z francuską fantazją, jak nowe clio.

  • Gość: BTL

    Oceniono 7 razy 3

    Mnie tam dalej jakoś kuje w oczy taka pojemność w takim aucie. Jeszcze nie tak dawno Renault miało bardzo przyzwoite dwu litrowe wolnossące silniki benzynowe z których luzem wyciągali 200 km, bez żadnych turbin i masy innego osprzętu, który prędzej czy później się przecież zużyje i będzie nakręcał koszty eksploatacyjne. A ten 160 konny diesel (jedyny który się wydaje mieć jakikolwiek sens przy tak dużym aucie, wyobrażam sobie te 110 koni w mieście) to nie jest przypadkiem twinturbo? Dziwne rzeczy dzieją się w motoryzacji i jakoś nie chce mi się wierzyć że to wszystko wina "ekologów". Coś mi się wydaje że to księgowi a nie ekolodzy wymyślają kolejne sztuczne normy według których konstruktorzy produkują coraz droższe, skomplikowane i bardziej kosztowne w eksploatacji silniki. Szkoda bo auto bardzo mi się podoba

  • Gość: autosik

    Oceniono 2 razy 2

    Zacznie się era aut futurystycznych, ale czy tylko wygląd miałby o tym świadczyć czy to co ma wewnątrz też ?

  • Gość: Arman271

    Oceniono 1 raz 1

    Wszystko super, tylko dlaczego zrezygnowali z 2.0 Dci. Silnik zbiera same pochwały od wielu lat, nie wysilona, dynamiczna a zarazem ekonomiczna jednostka. Mam w Lagunie III ten silnik 130 koni, przejechane 370000 km i zero awarii.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX