Volkswagen Phaeton | Ciągle w planach, ale później

Volkswagen Phaeton to jedna z niewielu porażek Ferdinanda Piecha, legendarnego szefa koncernu VAG. Volkswagen planuje jeszcze raz uderzyć w segment limuzyn, ale jeszcze nie teraz. Niemcy postanowili przesunąć premierę
2014 Audi S8 Audi S8 | polskie ceny

Założenia, jakie przyświecały Phaetonowi były bardzo ambitne - miał być lepszy od konkurentów pod każdym względem i zbliżyć się do najdroższych limuzyn na rynku. Po części wszystkie założenia spełniono. Volkswagen Phaeton był świetną limuzyną i na swojej półce cenowej nie miał nikogo, kto mógłby równać się z jego jakością wykonania i nowoczesnymi technologiami.

Jednak brak prestiżu i wizerunek Volkswagena daleki od marki premium nie pozwolił odnieść mu sukcesu. Phaeton poniósł porażkę i w Europie, i Stanach Zjednoczonych. Jedynie rynek chiński przyjął Phaetona dość ciepło. Mimo sromotnej porażki i niedawnej dymisji Ferdinanda Piecha, Volkswagen raz za razem zapowiada, że prace nad drugą generacją idą pełną parą.

Ostatnio znowu Volkswagen potwierdził, że Phaeton powróci. Co więcej, podobno cały projekt jest już na ukończeniu i w każdej chwili może wejść do produkcji. Volkswagen jednak zwleka z tą decyzją, ponieważ chce dopracować swoją limuzynę w najdrobniejszym szczególe i jak najbardziej obniżyć koszty produkcji. Niemcy czekają też na odpowiedni moment. Myślicie, że drugie podejście do Phaetona okaże się sukcesem?

ZOBACZ TAKŻE:

CO ZAWDZIĘCZAMY FERDINANDOWI PIECHOWI?

Bugatti Veyron 8.0 Litre W16 Super Sport

Zdjęcie Jazda Subaru Impreza - Łódź Zdjęcie Jazda za kierownicą Ferrari F430 - Tor Poznań Zdjęcie Jazda za kierownicą Ferrari F458 Italia – Tor Poznań
Jazda Subaru Impreza - Łódź Jazda za kierownicą Ferrari... Jazda za kierownicą Ferrari...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (61)
Volkswagen Phaeton | Ciągle w planach, ale później
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ZoomZoom

    Oceniono 92 razy 70

    Dla biskupów i księży dobry luksus będzie a parafianie się nie skapną i nie będą gadać ze kupił tak drogi samochód.

  • marych

    Oceniono 59 razy 45

    świetny samochód dla milionerów mie chcących rzucać się w oczy.
    zwykły Janusz nie odróżni go od passata.

  • antoniferdynand

    Oceniono 55 razy 43

    Nie do końca to rozumiem. Jeżeli z powodzeniem można to ustawić w budzie Audi to po co eksperymentować w VW? Idąc tą drogą można jeszcze zrobić superluksuowego Seata i Skodę bod ekonomiczna marką - pytanie tylko po co i dla kogo?

  • Gość: ASD

    Oceniono 50 razy 38

    Mogą już dzisiaj dać sobie spokój - w końcu Passat kombi w dieslu to najlepsze auto na świecie - powiedział typowy Mirek wsiadając do swojego golfa.

  • blue911

    Oceniono 39 razy 25

    VW powinien zalozyc marke premium I przestac sie wyglupiac. Np. Horch albo Ambassador lub Kanzler itd. Obok Audi - Audi to sport,a jesli chce brylowac u boku Merca to musi sie inaczej nazywac! Czy to kiedys dotrze do kapuscianych glow z Wolfsburga? Nie mozna robic tortow czekoladowych I szampana o nazwie Mc Donald's I liczyc na nabywcow z kregu Chanel I Gucci !!!! Placic $ 90,000 I uzywac przyciskow od Golfa.

  • Gość: escape

    Oceniono 19 razy 17

    Phaeton - porażka? Zależy jak się na to spojrzy. Phaeton był mułem testowym dla Bentley Continental GT. VAG chciał, żeby spółka córka (Bentley) wyglądała dobrze na papierze, więc nie mógł jej przytłoczyć ogromnym kosztem R&D. Więc zamiast tego koszty większości R&D poniósł sam VW finansując projekt "Phaeton," rezultaty którego dostał Bentley do wyprodukowania Continental GT. Badge engineering.

  • Gość: jkb

    Oceniono 21 razy 11

    Sprzeda się jak zmienią znaczek, mogliby np sprzedawać go pod marką horch

  • Gość: Piotrekkrakoff

    Oceniono 27 razy 9

    Volkswagen to w wolnym tłumaczeniu autolud. Nazwa zaprzecza luksusowi

  • Gość: przegość

    Oceniono 16 razy 6

    Czyżby się okazało że silniki TSI po 30tyś gubią rozrząd, a TDI wypluwa tłoki prze maskę?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX