Salon Frankfurt 2015 | Nowa Kia Optima | Europejska premiera

W kwietniu Kia zaprezentowała nową Optimę w amerykańskiej specyfikacji, teraz auto wjeżdża do Europy
2015 Kia Picanto FL Kia Picanto po liftingu | Ceny w Polsce

To jeden z najważniejszych modeli w ofercie koreańskiej marki. Właśnie dzięki Optimie, Kia umocniła swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych - to jeden z tamtejszych bestsellerów w klasie średniej. Również na Starym Kontynencie Optima została bardzo ciepło przyjęta przez kierowców. Nową wersję modelu zaprezentowano w kwietniu tego roku w Nowym Jorku. W Europie po raz pierwszy oficjalnie zobaczymy ją we wrześniu we Frankfurcie, ale Kia ujawniła już praktycznie wszystkie szczegóły nowego modelu. W salonach (również w Polsce) Optima pojawi się pod koniec 2015 roku.

Założeniem głównego projektanta, Petera Schreyera, było stworzenie funkcjonalnego samochodu o sportowym charakterze. I trzeba przyznać, że z zewnątrz Kia prezentuje się naprawdę świetnie. W porównaniu z poprzednikiem auto urosło. Rozstaw osi to teraz 2805 mm (+10 mm), nadwozie poszerzono do 1860 (+25 mm) i wydłużono do 4885 mm. Większe wymiary to przestronniejsza i wygodniejsza kabina, a także pojemniejszy bagażnik (510 l).

Nowa Kia Optima

Wnętrze raczej niczym nie zaskakuje. Jest nowoczesne, stonowane i bardzo dobrze rozplanowane. Przy projektowaniu konsoli centralnej, styliści Kii zapatrzyli się chyba na najnowsze BMW. W środku nie podoba nam się tylko kierownica, która wyraźnie odstaje od całej reszty, ale z ostateczną opinią wstrzymujemy się do czasu, aż Kia udostępni kolejne zdjęcia.

Kia Optima na rynku wtórnym | Zobacz oferty

Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć najnowszych technologii: monitorowania otoczenia 360 stopni, inteligentnego tempomatu, inteligentnych asystentów kierowcy, systemów bezpieczeństwa, dobrej nawigacji z dużym ekranem czy indukcyjnej ładowarki telefonu. Nikt nie powinien narzekać na wyposażenie i mnogość opcji.

Nowa Kia Optimafot. Kia

Do Europy Kia Optima wchodzi z dwoma silnikami - benzyniakiem i Dieslem. Motor wysokoprężny to 1.7 CRDi o mocy 141 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Diesel może współpracować z 6-biegową manualną skrzynią  i 7-stopniowym automatem DCT. Silnik benzynowy 2.0 CVVL oferuje kierowcy 163 KM i 196 Nm. Z benzynowym motorem można wybrać skrzynię ręczną albo 6-biegową automatyczną.

Podawane przez producenta spalanie z silnikiem 2.0 CVVL oscyluje około 7,5 litra na 100 km. Znacznie mniejszym apetytem na paliwo cechuje się wysokoprężna jednostka 1.7 CRDi - to około 4,5 litra. Poza warunkami laboratoryjnymi te wartości na pewno lekko podskoczą, ale to i tak bardzo dobre wyniki, jak na duże auto z segmentu D.

Wciąż nie znamy cen nowej Optimy. Jednak to kwestia najbliższych tygodni. Więcej o Kii Optimie dowiemy się już w połowie września podczas targów we Frankfurcie, będziemy trzymać rękę na pulsie.

ZOBACZ TAKŻE:

NOWA KIA CEE'D | CENY W POLSCE

Kia cee'd FL

Więcej o:
Komentarze (24)
Salon Frankfurt 2015 | Nowa Kia Optima | Europejska premiera
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Kia

    0

    Zapatrzony w BMW jak projektował ją ten sam facetco kiedys projektował BMW tak dziadowski samochód. Silnik wytrzymuje duzo wiecej niz gów.. wieśwagena/ Niemcy jak nie dadza w łape to nic nie mogą osiągnąć, Nie korzystne wypowiedzi serwis wieśwagena siedzi po godzinach

  • drkoby

    0

    Mialem bardzo pozytywne odczucia do obu aut marki Hyundai kupionych w rodzinie. Oba kupione tanio do jazdy firmowej, oba bardzo dobrze sie sprawowalypod wzgledem mechanicznym, lepiej niz dwa VW i dwa BMW.

  • Gość: gościu

    Oceniono 1 raz 1

    Brak informacji o masie własnej. To powinna być, zaraz po silnikach - obowiązkowa informacja.

  • kleha

    Oceniono 9 razy -7

    Całkiem ładne auto. Jeśli cena będzie na poziomie Fiata Punto albo Renault Clio to kto wie, może spotkać się z przychylnością klientów.

  • wespazjan300

    Oceniono 10 razy -6

    Ciekawie jak tam ślizgające się sprzęgła i padające po kilkudziesięciu tyś. km łożyska oporowe w wersjach z silnikiem benzynowym? Design jest naprawdę okay, jednak jakość użytych materiałów bardzo kiepska. Miałem, jeździłem ... nigdy więcej!

  • super_smaczny

    Oceniono 20 razy -8

    Kompakt to max marek typu Kia czy Hultaj ... szybka kasa, tanie auto, duza utrata wartosci takie sa realia ... wyzej to juz margines, cena prawie jak u markowej konkurencji wiec argumentow brak ... szalu nie ma, slabizna

  • Gość: Jkb

    Oceniono 30 razy -18

    Ładne i pewnie dobre auto, jest problem jak ktoś zapyta w towarzystwie , czym jeździsz?

  • sterlecki

    Oceniono 21 razy -5

    Ładne autko, ale z uwagi na klimatyzację z drogim i niebezpiecznym czynnikiem i tak zapewne jej nie kupię, nawet jeśli środki finansowe pozwolą na zakup nowego auta w tym segmencie.

  • holtzwagen

    Oceniono 48 razy -4

    DWA SILNIKI - oto powód dla którego nikt w Europie nie kupuje tego auta. Żenująca oferta silnikowa. Ani jedna, ani druga jednostka nie dorastają do pięt europejskim konkurentom.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX