Salon Frankfurt 2015 | Nowa Kia Optima | Europejska premiera

W kwietniu Kia zaprezentowała nową Optimę w amerykańskiej specyfikacji, teraz auto wjeżdża do Europy

Kia Picanto po liftingu | Ceny w Polsce

To jeden z najważniejszych modeli w ofercie koreańskiej marki. Właśnie dzięki Optimie, Kia umocniła swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych - to jeden z tamtejszych bestsellerów w klasie średniej. Również na Starym Kontynencie Optima została bardzo ciepło przyjęta przez kierowców. Nową wersję modelu zaprezentowano w kwietniu tego roku w Nowym Jorku. W Europie po raz pierwszy oficjalnie zobaczymy ją we wrześniu we Frankfurcie, ale Kia ujawniła już praktycznie wszystkie szczegóły nowego modelu. W salonach (również w Polsce) Optima pojawi się pod koniec 2015 roku.

Założeniem głównego projektanta, Petera Schreyera, było stworzenie funkcjonalnego samochodu o sportowym charakterze. I trzeba przyznać, że z zewnątrz Kia prezentuje się naprawdę świetnie. W porównaniu z poprzednikiem auto urosło. Rozstaw osi to teraz 2805 mm (+10 mm), nadwozie poszerzono do 1860 (+25 mm) i wydłużono do 4885 mm. Większe wymiary to przestronniejsza i wygodniejsza kabina, a także pojemniejszy bagażnik (510 l).

Wnętrze raczej niczym nie zaskakuje. Jest nowoczesne, stonowane i bardzo dobrze rozplanowane. Przy projektowaniu konsoli centralnej, styliści Kii zapatrzyli się chyba na najnowsze BMW. W środku nie podoba nam się tylko kierownica, która wyraźnie odstaje od całej reszty, ale z ostateczną opinią wstrzymujemy się do czasu, aż Kia udostępni kolejne zdjęcia.

Kia Optima na rynku wtórnym | Zobacz oferty

Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć najnowszych technologii: monitorowania otoczenia 360 stopni, inteligentnego tempomatu, inteligentnych asystentów kierowcy, systemów bezpieczeństwa, dobrej nawigacji z dużym ekranem czy indukcyjnej ładowarki telefonu. Nikt nie powinien narzekać na wyposażenie i mnogość opcji.

fot. Kia

Do Europy Kia Optima wchodzi z dwoma silnikami - benzyniakiem i Dieslem. Motor wysokoprężny to 1.7 CRDi o mocy 141 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Diesel może współpracować z 6-biegową manualną skrzynią  i 7-stopniowym automatem DCT. Silnik benzynowy 2.0 CVVL oferuje kierowcy 163 KM i 196 Nm. Z benzynowym motorem można wybrać skrzynię ręczną albo 6-biegową automatyczną.

Podawane przez producenta spalanie z silnikiem 2.0 CVVL oscyluje około 7,5 litra na 100 km. Znacznie mniejszym apetytem na paliwo cechuje się wysokoprężna jednostka 1.7 CRDi - to około 4,5 litra. Poza warunkami laboratoryjnymi te wartości na pewno lekko podskoczą, ale to i tak bardzo dobre wyniki, jak na duże auto z segmentu D.

Wciąż nie znamy cen nowej Optimy. Jednak to kwestia najbliższych tygodni. Więcej o Kii Optimie dowiemy się już w połowie września podczas targów we Frankfurcie, będziemy trzymać rękę na pulsie.

ZOBACZ TAKŻE:

NOWA KIA CEE'D | CENY W POLSCE

Kia cee'd FLKia cee'd FL Fot. Kia

Więcej o:
Copyright © Agora SA