Salon Frankfurt 2015 | Nowa Kia Optima | Europejska premiera

W kwietniu Kia zaprezentowała nową Optimę w amerykańskiej specyfikacji, teraz auto wjeżdża do Europy
2015 Kia Picanto FL Kia Picanto po liftingu | Ceny w Polsce

To jeden z najważniejszych modeli w ofercie koreańskiej marki. Właśnie dzięki Optimie, Kia umocniła swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych - to jeden z tamtejszych bestsellerów w klasie średniej. Również na Starym Kontynencie Optima została bardzo ciepło przyjęta przez kierowców. Nową wersję modelu zaprezentowano w kwietniu tego roku w Nowym Jorku. W Europie po raz pierwszy oficjalnie zobaczymy ją we wrześniu we Frankfurcie, ale Kia ujawniła już praktycznie wszystkie szczegóły nowego modelu. W salonach (również w Polsce) Optima pojawi się pod koniec 2015 roku.

Założeniem głównego projektanta, Petera Schreyera, było stworzenie funkcjonalnego samochodu o sportowym charakterze. I trzeba przyznać, że z zewnątrz Kia prezentuje się naprawdę świetnie. W porównaniu z poprzednikiem auto urosło. Rozstaw osi to teraz 2805 mm (+10 mm), nadwozie poszerzono do 1860 (+25 mm) i wydłużono do 4885 mm. Większe wymiary to przestronniejsza i wygodniejsza kabina, a także pojemniejszy bagażnik (510 l).

Nowa Kia Optima

Wnętrze raczej niczym nie zaskakuje. Jest nowoczesne, stonowane i bardzo dobrze rozplanowane. Przy projektowaniu konsoli centralnej, styliści Kii zapatrzyli się chyba na najnowsze BMW. W środku nie podoba nam się tylko kierownica, która wyraźnie odstaje od całej reszty, ale z ostateczną opinią wstrzymujemy się do czasu, aż Kia udostępni kolejne zdjęcia.

Kia Optima na rynku wtórnym | Zobacz oferty

Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć najnowszych technologii: monitorowania otoczenia 360 stopni, inteligentnego tempomatu, inteligentnych asystentów kierowcy, systemów bezpieczeństwa, dobrej nawigacji z dużym ekranem czy indukcyjnej ładowarki telefonu. Nikt nie powinien narzekać na wyposażenie i mnogość opcji.

Nowa Kia Optimafot. Kia

Do Europy Kia Optima wchodzi z dwoma silnikami - benzyniakiem i Dieslem. Motor wysokoprężny to 1.7 CRDi o mocy 141 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Diesel może współpracować z 6-biegową manualną skrzynią  i 7-stopniowym automatem DCT. Silnik benzynowy 2.0 CVVL oferuje kierowcy 163 KM i 196 Nm. Z benzynowym motorem można wybrać skrzynię ręczną albo 6-biegową automatyczną.

Podawane przez producenta spalanie z silnikiem 2.0 CVVL oscyluje około 7,5 litra na 100 km. Znacznie mniejszym apetytem na paliwo cechuje się wysokoprężna jednostka 1.7 CRDi - to około 4,5 litra. Poza warunkami laboratoryjnymi te wartości na pewno lekko podskoczą, ale to i tak bardzo dobre wyniki, jak na duże auto z segmentu D.

Wciąż nie znamy cen nowej Optimy. Jednak to kwestia najbliższych tygodni. Więcej o Kii Optimie dowiemy się już w połowie września podczas targów we Frankfurcie, będziemy trzymać rękę na pulsie.

ZOBACZ TAKŻE:

NOWA KIA CEE'D | CENY W POLSCE

Kia cee'd FL

Więcej o:
Komentarze (24)
Salon Frankfurt 2015 | Nowa Kia Optima | Europejska premiera
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: taka prawda

    Oceniono 24 razy 10

    Czekam na ujadaczy którzy zawsze szczekają jak to NIEMIECKIE nowe samochody wyglądają tak samo jak poprzednia generacja. Ta KIA jest dokładnie takim samym modelem po lekkim faceliftingu.

  • Gość: gościu

    Oceniono 1 raz 1

    Brak informacji o masie własnej. To powinna być, zaraz po silnikach - obowiązkowa informacja.

  • Gość: Kia

    0

    Zapatrzony w BMW jak projektował ją ten sam facetco kiedys projektował BMW tak dziadowski samochód. Silnik wytrzymuje duzo wiecej niz gów.. wieśwagena/ Niemcy jak nie dadza w łape to nic nie mogą osiągnąć, Nie korzystne wypowiedzi serwis wieśwagena siedzi po godzinach

  • drkoby

    0

    Mialem bardzo pozytywne odczucia do obu aut marki Hyundai kupionych w rodzinie. Oba kupione tanio do jazdy firmowej, oba bardzo dobrze sie sprawowalypod wzgledem mechanicznym, lepiej niz dwa VW i dwa BMW.

  • holtzwagen

    Oceniono 48 razy -4

    DWA SILNIKI - oto powód dla którego nikt w Europie nie kupuje tego auta. Żenująca oferta silnikowa. Ani jedna, ani druga jednostka nie dorastają do pięt europejskim konkurentom.

  • sterlecki

    Oceniono 21 razy -5

    Ładne autko, ale z uwagi na klimatyzację z drogim i niebezpiecznym czynnikiem i tak zapewne jej nie kupię, nawet jeśli środki finansowe pozwolą na zakup nowego auta w tym segmencie.

  • wespazjan300

    Oceniono 10 razy -6

    Ciekawie jak tam ślizgające się sprzęgła i padające po kilkudziesięciu tyś. km łożyska oporowe w wersjach z silnikiem benzynowym? Design jest naprawdę okay, jednak jakość użytych materiałów bardzo kiepska. Miałem, jeździłem ... nigdy więcej!

  • kleha

    Oceniono 9 razy -7

    Całkiem ładne auto. Jeśli cena będzie na poziomie Fiata Punto albo Renault Clio to kto wie, może spotkać się z przychylnością klientów.

  • super_smaczny

    Oceniono 20 razy -8

    Kompakt to max marek typu Kia czy Hultaj ... szybka kasa, tanie auto, duza utrata wartosci takie sa realia ... wyzej to juz margines, cena prawie jak u markowej konkurencji wiec argumentow brak ... szalu nie ma, slabizna

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX