Komentarze (370)
Policjanci z Łodzi wypowiadają wojnę drogowym szeryfom
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • Gość: gg

    Oceniono 7 razy 7

    Jezu, a ja zawsze krzycze : jefz do konca tym cholernym pasem. Najgorsi sa ci ktorzy wlaczaja sie wczesniej, to onipowoduja korki i agresje. Jakby bylo jeden na jeden to jakos by szly oba pasy, a jak nazjezdzaja wczesniej to prawy pas stoi i stoi.

  • Gość: Majonez

    Oceniono 11 razy 7

    To jest zadziwiające kiedy lewy pas jest albo pusty albo zablokowany przez "szeryfa". Tak na pierwotną logikę drodzy Polacy to po co drogowcy zostawiają ten pas wolny dla ruchu? Ja zawsze jak jest to możliwe to jadę lewym pasem i włączam się płynnie do ruchu tuż przed samym zwężeniem. Nie uważam tego za cwaniactwo tylko prawidłową jazdę i popieram wszystkich trzeźwo myślących, którzy tak robią. Na zachodzie już dawno odkryli że jazda 2 pasami szybciej rozładuje korek. No ale my musimy znowu zmieniać pokolenia aby coś task prostego zrozumieć.

  • usmiech_nocy

    Oceniono 8 razy 6

    Ludzie, kto wam każe jechać na suwak zderzak w zderzak? To prawie jak stawanie na światłach, żeby płynnie ruszyć trzeba mieć odstęp - na zachodzie uczą - widzieć koła samochodu przed sobą. Jak się komuś siedzi na zderzaku, to owszem - wtedy się wstaje.
    Większość czytających to albo trolle, albo niedzielni kierowcy, albo buce ;)
    Normalnie nie wierze

  • 0y0

    Oceniono 14 razy 6

    Mentalnosc niewolnika polega na tym ze woli miec przerabane jesli wszyscy po rowno maja ZLE. Niewolnik nie godzi sie na maly zysk wiedzac, ze inny moze zyskac wiecej niz on sam. Ogol traci, ale ma byc "SPRAWIEDLIWIE"! Niewolnicy, ktorym brakuje kultury, moralnosci i rozumu musza miec bat, zakazy, nakazy, "prawo" i "sprawiedliwosc" ;)

  • Gość: nightingale

    Oceniono 6 razy 6

    @arkadiuszzet
    Szkoda tylko, że w Polsce "na zamek" niektórzy geniusze próbują jeździć nawet jak ich pas się nie kończy, tylko jedzie w innym kierunku. Czy jeżeli nie wpuszczę na prawy, skręcający pas cwaniaka, który chce się wcisnąć z lewego, jadącego prosto, to on blokuje pas czy ja?

  • Gość: WeR

    Oceniono 9 razy 5

    Jak widać w komentach masa debili dalej nie jest w stanie pojąć jazdy na suwak. Za trudne dla przygłupów. Ja teraz wszystkie przypadki tego typu z przyjemnością nagrywam. Kilka stów i kilka punktów karnych ot co, domorośli szeryfowie.

  • stachud

    Oceniono 7 razy 5

    Polacy nie mają pojęcia o jeździe na suwak. Zamiast jechać do końca wciskają się od razu na pas. Ja takich nie wpuszczam. Tylko na końcu pasa żeby było 1 do 1 bo inaczej to jest bez sensu.

  • miroo

    Oceniono 9 razy 5

    w Poznaniu na rondzie rataje zjeżdżając z ronda na katowicką co chwila część ronda jest blokowana, bo debile którzy nie wiedzą co to jazda na suwak nie dojeżdżają do końca zwężenia tylko za wszelką cenę pchają się za wcześnie do zmiany pasa...
    skutek: samochody, które zmieściłyby się za rondem przed zwężeniem nie mogą zjechać z ronda... debile i krety

  • Gość: PolicyjneAlfaRomeo

    Oceniono 4 razy 4

    jedynym rozwiązaniem w Polsce jest aby na takich zwężkach stali sobie panowie z drogówki i "nagradzali" debili
    ponadto nie kumam ludzi jeżdżących po drogach kategorii S i A. Jadę prawym pasem, mam kilometry przed sobą wolnego pasa i dojeżdżam do samotnie poruszającego się mondzioła jadącego lewym pasem. Jak go wyprzedzić? Przecież ta pała nie wie po co ma lusterka. Mrugając światłami nic nie daje, kończy się na trąbieniu. Idiota zjeżdża na prawy pas, wyprzedam.... idiota wraca na lewy pas. Nosz k|_|rwa tak tylko w Polsce!

  • mar.ooo

    Oceniono 6 razy 4

    @starzec63
    Niestety po forum widac, ze poziom intelektualny kierowcow jest nadal zenujacy wiec szeryfowie nie znikna. Ja myslalem ze to wina znajomosci przepisow, ale jezeli pod artykulem gdzie jasna mowia ze na suwak jest szybciej i bezpieczniej, nawet za to mandat daja wie, a jest tu wielu ktorzy mowia nadal ze to jest cwaniactwo bo oni wiedza lepiej to juz chyba nic nie pomoze.

    Ja mam taka droge osiedlowa bez znakow i mam dojazdowke z prawej, normalny asfalt i nikt mnie nie puszcza bo "przeciez moja druga jest prosta" "moja jest szersza" albo "pan jest z mojej prawej to ja mam pierszenstwo". Uczylem kierowcow i co z tego jak Ci sami mi nadal przejezdzaja bo oni wiedza lepiej. Czekam teraz az bede mial ten bok do robienia i pokaze im na przykladzie jak maja racje;)

  • kociadupa

    Oceniono 6 razy 4

    na wszystkich drogach 2 pasmowych ciężarówki powinny mieć zakaz jazdy lewym pasem. to co ci debile robią i jak naruszają bezpieczeństwo ruchu na autostradach i drogach ekspresowych powinno być karane. nagminne są przypadki kiedy zupełnie nie patrząc na to co sie dzieje na drodze kierowcy ciężarówek rozpoczynają "wpyprzedzanie" innej ciezarówki które trwa zwykle ok 10 minut. blokując cały ruch na lewym pasie...

  • sselrats

    Oceniono 6 razy 4

    A teraz wyobrazcie sobie, ze sa kraje gdzie maja drogi zwezajace sie z dwoch pasow do jednego i w ogole nie ma takich dyskucji ani tabliczek przy drodze zachecajych do wpuszczania innych. Po prostu problem nie istnieje. Nie do wyobrazenia w chamskowatej Polsce, co?

  • Gość: gość

    Oceniono 4 razy 4

    Jestem na TAK

  • Gość: Kamil

    Oceniono 10 razy 4

    No w koncu!!!

  • Oceniono 5 razy 3

    Zrozumcie jedną rzecz obrońcy szeryfów, (szczególnie tych działających w miastach): załóżmy, że na końcu pewnej dwupasmówki, która ma 150 metrów jest zwężenie. W momencie gdy kierowcy korzystają z obu pasów, poruszają się dwóch rzędach stumetrowych. Kiedy jednak "grzecznie" stoją na tym jednym właściwym pasie, to zajmują 200 metrów. Przypominam: odcinek ma metrów 150... Skutek? Zablokowany zjazd z poprzedzającego zwężenie skrzyżowania! Rozumiecie, czy naprawdę trzeba narysować? Idealny przykład to teraz w Olsztynie ulica Kętrzyńskiego. Ciule jadące w stronę Placu Bema, gdy zjeżdżają z Ronda przy Europa Center od razu pakują się lewy pas (prawy za około 700!!! metrów się zwęża) mimo, że ten prawy stoi niemal całkiem (!!!) pusty. Skutkiem tego często już nie ma zjazdu z ronda. Gdyby choć 1/3 z nich pojechała lewym pasem do zwężenia. To na rondzie nie było by kłopotu. Podobna sytuacja była gdy, zwężenie było w drugą stronę. Tu przed rondem przy Europa Center. Gamonie stali jak kury w sznurku na prawym pasie (lewy pusty) a z tyłu na Rondzie Bema sceny dantejskie!!!

  • cezaris

    Oceniono 3 razy 3

    Ci sami wiejscy kierowcy co ustawiają się w rządku na jednym pasie, nie wiedzą że należy sygnalizować zjazd z ronda.

  • dziadwawelski

    Oceniono 3 razy 3

    Niech gliny ruszą dupę i niech ściągają z lewego pasa każdego gnoja, który nim jedzie mimo wolnego pasa/ów po prawej. Zacznijmy od podstaw...

  • pboecker

    Oceniono 3 razy 3

    W Niemczech prawo drogowe zobowiazuje kierowce jadacego lewym pasem do jazdy na tzw. suwak . Dlaczego Polska nie miala by przejac taki paragraf od sasiadow z owiele wiekszym doswiadczeniem jesli chodzi o ruch drogowy ?

  • dezyderymarchewka

    Oceniono 5 razy 3

    tu nawet nie chodzi o jazdę na suwak - spróbuj w centrum Warszawy włączyć kierunkowskaz sygnalizując chęć zmiany pasa ruchu, a na sąsiednim pasie ruchu w jakiś magiczny sposób, niemal zawsze, auta zaczynają sobie siedzieć na zderzaku, byleby tylko dla ciebie miejsca nie było. Wyjściem jest oczywiście chamskie wciskanie się z kierunkowskazem włączanym jednocześnie z manewrem i wielu kierowców tak jeździ, ale to nie o to przecież chodzi.
    Ludzie, więcej współpracy na drodze, mniej agresji i najważniejsze - odwzajemniajmy uśmiech. Polska to przecież Europa, a nie jakaś wschodnia dzicz.

  • Gość: jeżdżę_po_A4

    Oceniono 5 razy 3

    za takie blokowanie powinno odbierać się prawko kierowcom zawodowym i kierowanie na psychotesty.
    wyszło by im to na gorsze niż mandat - bo mandat odrobią z tzw. "oszczędności"
    niestety polski kierowca TIRa kojarzy mi się z:
    - brudem,
    - skarpetami w klapkach,
    - sikaniem na koło mimo,że jest obok toaleta
    - głupotą
    - blokowaniem lewego pasa
    - głupotą i lenistwem - ile razy słyszę od tych tempaków pytanie "panie? a gdzie to jest? a jak tam dojechać?" (miejsce docelowe przy jednej z najbardziej znanych ulic, a taki debil nie może zainwestować w gps) - oczywiście wziąłem się na sposób i odpowiadam, że nie jestem jego gpsem, że nie stać go na moje doradztwo i że teraz jestem w pracy, a nie jest to moim obowiązkiem.
    - i jeszcze mnie wk\_\rwia to, że te kootasy w utrudnionych warunkach kiedy muszę zwolnić i zjechać na prawy pas (miałem takie przypadki przy urwaniu chmury kiedy widoczność pojawiała się przy 60km/h), jadą swoje 90km/h na tempomacie i mają w dupie względy bezpieczeństwa.
    Sprawdzcie tylko ilu kierowców z TIRów i BMW spowodowało na zwężce na A4 wypadki ze skutkiem śmiertelnym lub z rannymi.

  • kat.2

    Oceniono 3 razy 3

    na kursach zamiast uczyć bzdur, powinni uczyć zachowania na drogach. Zaobserwowałem że są rejony kraju gdzie kierowcy są bardziej uprzejmi i wyrozumiali, w innych natłok chamstwa jest większy. Najlepiej jeżdzi mi się po szerokim rozumianym Śląsku i .... Warszawie. Nieżle po Poznaniu i Trójmieście. Osobną grupę kierowców to kierowcy z Krakowa! I co dziwne, opuszczając Kraków to już inni ludzie.

  • sselrats

    Oceniono 3 razy 3

    Policja znowu szuka lapowek.

  • fackir

    Oceniono 3 razy 3

    które to przepisy zachęcają czy obligują do jazdy na suwak??? często kończy się to tak , że stoi z 10 samochodów na "właściwym" pasie i ze 2 - 3 na tym drugim. ruszają jak ten z tego "niewłaściwego" jest szybki to pojedzie pierwszy wciskając się - następni najczęściej stoją może któregoś wpuści bezsensownie ostatni z "właściwego". inna sprawa jak wpuszczasz to zaraz myślą, że złapali frajera i zamiast jednego usiłuje się wcisnąć kliku.

  • misiaszm

    Oceniono 29 razy 3

    Tu jest świetny www.youtube.com/watch?v=ZcPby71TNC0 co to jazda na suwak, znak "zmień pas tu" znajduje się kilkadziesiąt metrów przed zwężeniem, kilkanaście metrów przed jest już tylko jedna jadąca kolumna a nie jak chcą osły na tym forum dojechać do samego końca pasa, zatrzymać się i wp...ilć zatrzymując kolumnę kilkuset aut.

  • Gość: Niedzielny kierowca

    Oceniono 4 razy 2

    A ilu w Polsce potrafi jechać na "suwak" 5 % kierowców ?
    Jak sie wbija na lewy pas to wjezdża ich 20 - 30 szt - i to jest blokowanie , - nie dziwię się ,że wielu zawodowców próbuje to hamować .

  • Gość: ramol

    Oceniono 8 razy 2

    jazda na suwak jest możliwa pod warunkiem, że oba pasy jadą z tą samą prędkością i pomiędzy samochodami na każdym pasie jest wystarczający odstęp na samochód (popatrzcie na filmiki "zip merge" na youtube, które ktoś polecał i popatrzcie na prędkości samochodów na obu pasach!!!). A w polskiej praktyce kierowcy zjeżdżają na jeden (wolny) pas i godząc się na dużo wolniejszą jazdę chcą spokojnie przejechać zwężenie, a tymczasem ci na remontowanym pasie zapierniczają 5-10x szybciej do końca pasa, gdzie zaczynają się wciskać w kolejkę. Cóż - nie dziwię się, że wtedy ci, którzy w kolejce jadą już którąś minutę zaczynają się wściekać i nie wpuszczają "cwaniaków". Nie dziwię się też "szeryfom". Co więcej - popieram te ich akcje, bo wystarczająco się nastałem w kolejkach do przewężeń.
    Mało tego - nie rozumiem policji, za co chce "szeryfów" karać??? Przecież "szeryfem" zostaje ten, który właśnie jako pierwszy zaczyna jazdę na suwak: porusza się pasem, który będzie się kończył z prędkością, która panuje na pasie przejezdnym - czyli wszystko dokładnie tak, jak specjaliści tłumaczą na filmikach instruktażowych. A że nie podoba się to tym, którzy chcą wyprzedzić wszystkich jadąc 10x szybciej niż kolejka i chcą się na końcu remontowanego pasa wcisnąć... (tu powinna paść jakaś parafraza wypowiedzi Bieńkowskiej: "Sorry, taki/-e mamy...")
    Się zastanowić i opowiedzieć trzeba: czy zachęcamy (nakazujemy) jazdę na suwak i przestrzegamy założeń takiej jazdy, czy karzemy tych, którzy chcą to robić?

  • tkol

    Oceniono 2 razy 2

    Dlaczego w Polsce dotychczas nie ma znaku drogowego dotyczącego jazdy "na suwak". Inne państwa wprowadziły i są one w większości stosowane. Nasz znak A-33 "zator drogowy" nie ma takiego znaczenia. Odpowiedzialni za przepisy dotyczące ruchu drogowego boją się zdefiniować sposób postępowanie przy jeździe "na suwak" a policja stosuje swoją interpretację przepisów. Jazda "na suwak" nie polega na jedź do końca ślepego pasa i wbijaj się z prędkości zero a na stopniowym włączaniu się na odcinku oznakowanym aby przed zwężeniu płynnie wjechać w tą strefę.

  • adrianfr

    Oceniono 12 razy 2

    Typowo polska mentalność : boję się że tamci z prawego pasa to ciule i mnie nie wpuszcza więc ustawie się za nimi. A że ten z lewego pasa się nie boi to ja go zablokuje żeby nie był przede mną dzięki swojej wierze w ludzi...

  • nino.rota

    Oceniono 10 razy 2

    suwak koniecznie, trzeba tylko znać zasady płynnego włączania się aut jadących z tą samą prędkością, by nie hamować.
    Jest jeszcze kwestia dojeżdżania lewym pasem do SAMEGO KOŃCA, tak tu chodzi o włączanie się płynne 2-3 metry przed zwężeniem, bo jak dojedziesz do SAMEGO KOńca, to będziesz musiał się czasem nawet zwolnić do zera, a to utrudnia płynność.
    Oczywiście chamstwem jest blokowanie lewego przez szeryfów kilkadziesiąt, kilkaset metrów a nawet parę km przed zwężką. I robią to nie tylko tirowcy ale też samozwańczy szeryfowie z osobówek, ktorzy mylą cwaniactwo z zamkiem.
    Do celów edukacyjnych najlepiej służą filmiki na youtube z zipper merge np. w Niemczech

  • Gość: netwww

    Oceniono 1 raz 1

    Szeryf drogowy cwaniak dostał mandat polityk PO, Andrzej Biernat.

  • Gość: #polskawruinie

    Oceniono 1 raz 1

    To jeden aspekt, drugi to blokowanie lewego lub środkowego pasa i uporczywe jechanie nie przy prawej krawędzi drogi. Jak się takiego obtrąbi to zdziwiony i nie wie o co chodzi. Jak zapłaci mandat 250 PLN (na Słowacji 50 Euro za jazdę ponad 500m przy wolnym prawym pasie) to się nauczy jeden z drugim, że tu nie UK i obowiązauje ruch prawostronny,

  • marcinp404

    Oceniono 1 raz 1

    Na początek zobaczcie jak wygląda suwak, to "jeden na jeden" i tak też należy to robić czyli jechać do samego końca i wjeżdżać jeden na jeden, ale u nas "każdym sobie rzepkę skrobie" i korzystając z powolnego ruszania przez auta ciężarowe wskakuje często na siłę przed nie co powoduje niebezpieczne sytuacje i tym samym zachęca zawodowych kierowców do "szeryfowania" na drodze, ale i tak dzięki temu przynajmniej wszyscy jadą równym (choć wolnym) tempem, a Policja zamiast karać niech pilnuje i egzekwuje zasady "suwaka" od wszystkich!!!

  • Nadia Guzik

    Oceniono 1 raz 1

    Przecież ważniejsze jest parkowanie niż umiejętność jazdy na autostradzie. Tam tylko giną ludzie a na kopercie nie.

  • Gość: szmaciarz52

    Oceniono 1 raz 1

    Debile z TIR-ów robią co chcą.

  • piastvictory

    Oceniono 1 raz 1

    Nareszcie, tylko dlaczego z taką zwłoką?

  • cezaris

    Oceniono 1 raz 1

    Na Zachodzie wszyscy jeżdżą na suwak, a w Polsce większość ustawia się w kolejce na jednym pasie. Jak wytłumaczyć dziwne zachowanie Polaków?

  • ttako

    Oceniono 1 raz 1

    Jako samozwańczy szeryf polszczyzny informuję początkującego 'redaktora", że nie "rusza na walkę", ale "rusza DO walki". Rusza za to NA wojnę. Polska języka trudna języka.

  • Gość: Gtx

    Oceniono 3 razy 1

    @myslacyszaryczlowiek1
    zawodowi kierowcy to przygłupy z ciężarówek przez których ginie największa ilość ludzi na drodze.

  • templogin

    Oceniono 3 razy 1

    Karanie szeryfów to jedno, ale policja powinna edukować wszystkich! Co z tego, że jeden szeryf zostanie ukarany, jak stu kierowców będzie dalej bluzgało pod nosem na cwaniaka i będą potencjalnymi szeryfami w przyszłości?

    Tak ciężko wysłać funkcjonariusza i idąc od czoła korka co drugi samochód kierować na sąsiedni pas, żeby natężenie się rozłożyło równomiernie? Ach no tak, to już by była praca, coś dla policji egzotycznego.

    A może przemyśleć oznakowanie? Jeżeli zwężamy drogę krajową, to na kilka kilometrów pociągnijmy żółtą linię (z lewej ciągła, z prawej przerywana) między pasami, żeby samochody z lewego pasa musiały do końca pociągnąć lewym, a nie wciskać się na prawy nie przed zwężeniem, tylko kilometr wcześniej.

  • kaczynski7

    Oceniono 5 razy 1

    Jakimś dziwnym zbiegiem okolicznosci wszyscy moi znajomi, ktorzy tak jeżdzą (niestety znajomych nie zmienie ...) to ci popierajacy jedna opcje polityczna. Czyzby w torunskim radiu takie instrukcje dawali?

  • Gość: tomek

    Oceniono 3 razy 1

    Całkowicie popieram akcję. Szeryfowie tworzą korki. Karać karać

  • Gość: olawlo

    Oceniono 1 raz 1

    To nie jest problem tkwiący w ich kulturze, poziomie agresji, czy w tym, że są wyżej lub niżej postawieni. Problem w tym, że nikt tego ludzi nie uczy. Niektórzy wyobrażą sobie ruch na suwak i ruch jednym pasem i porównają ich efektywnosć, a innych trzeba tego nauczyć na pamięć. Tak jak ktoś już wspomniał - to zjawisko powinno być przedstawiane już kandydatom na kierowców. Myślę, że ludzie nie wpuszczają "cwaniaków" z niewiedzy i to przede wszystkim z tym trzeba zawalczyć

  • Gość: WeR

    Oceniono 5 razy 1

    Brawo policja! Prawo jazdy zabierać debilnym szeryfom!

  • Gość: MarekW

    Oceniono 1 raz 1

    Policja powinna pouczać/drobno karać za brak umiejętnościjazdy na "Suwak". Ważniejsze jest to, żeby instruktorzy kursów na prawo jazdu uczyli takiej praktyk [nie tylko tej]i. Obecnie ważniejszy jest rozmiar tablicy rejestracyjnej lub długość drążka do zmiany biegów. Na tym się zarabia pieniądze. Co na to n.p.: KRBRD [Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego]? Urzędasy i teoretycy wielcy. Kiedy warunki zdania egzminu na prawo jazdy będą podsumowaniem umiejętności praktycznych? A nie nabijaniem kabzy instruktorom?

  • kukunapniu

    Oceniono 1 raz 1

    znaczy co im to daje ... jak stoją i blokują to znaczy sami nie jadą i powodują to że pas zaczyna się zwężać już od miejsca gdzie sami stoją ... debilizm jakiś.

  • Gość: osama2015

    Oceniono 5 razy 1

    I to najczęściej blokady robiąkierowcy TIRów, którzy jeżdżąc po EU powinni mieć swiadomość jak się najszybciej rozładowują zatory na zwężeniach. Ile trzeba mieć w sobie złości i nienawiści do innych użytkowników drogi, żeby tak blokować ruch. Przykład z dnia 18 czerwca po południu na A4 w kierunku od Wrocławia do Katowic na odcinku ok 6 km blokował jazdę na lewym pasie TIR firmy RABEN nr rej.PSZ45 580. Inne znaki na naczepie i ciągniku:R 3987 www.raben-group.com / UZ 9624 PS SCHMITZ. Pozdrawiam cię buraku!

  • Gość: nad_oceanem

    Oceniono 3 razy 1

    W Kanadzie spotykam sie z takim blokowaniem za kazdym razem gdy sa jakies roboty na drodze i szosa zweza sie do jednego pasa. Wiec darujcie sobie to "a u nas w Polsce".

  • jacutin

    0

    A może by tak dzielni mili-policjanci wzięli się za ciężarówki pomykające środkowym pasem na trzypasmowych odcinkach autostrad, kiedy mają wolny prawy pas? I przydałoby sie tez nauczyć włączać do ruchu na autostradach, oraz nauczyć wpuszczania tyhc włączających się. Narazie panuje w tej kwestii kompletna dzicz i nie widać wielu, którzy potrafią te manewry świadomie wykonywać.

  • Gość: Adam

    0

    Wprowadzić nakaz jazdy na suwak zamiast delikatnej sugestii i po problemie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX