Ford Figo Aspire | Przepis na sukces?

Figo Aspire ma wreszcie uczynić z Forda liczącego się producenta w Indiach. Biorąc pod uwagę potencjał tego olbrzymiego ludnościowo kraju, ewentualny sukces może przełożyć się na finanse całej marki. Na razie to tylko egzotyczna ciekawostka
Agata i Ford Fiesta Black Edition Dziewczyna i samochód | Agata i Ford Fiesta Black Edition

Indie to olbrzymi, dynamicznie rozwijający się i wciąż nienasycony samochodami kraj. Według wielu szacunków to już 5 największy rynek w branży, a drzemie w nim przecież potencjał na znacznie więcej. Dotychczas Ford nie potrafił się przebić do ścisłej czołówki. Szansą na rzucenie wyzwania indyjskiemu gigantowi Maruti Suzuki ma być nowy model, Ford Figo Aspire.

Mały sedan mierzy poniżej 4 metrów, co widać zwłaszcza po drastycznie i nagle ściętym tyle. Ze względu na dopłaty i ulgi podatkowe w Indiach królują właśnie samochody, których długość nie przekracza 4 metrów.

Bazowy silnik to benzyniak 1.2 Ti-VCT, generujący 88 KM mocy i 112 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dużą popularnością wśród klientów może się także cieszyć Diesel TDCi o pojemności 1,5 litra i mocy 100 KM. Standardowa skrzynia to pięciobiegowy manual. Rolę topowej jednostki pełni benzynowy silnik 1.5 Ti-VCT o mocy 112 KM, który może współpracować z dwusprzegłowym, siedmiobiegowym automatem PowerShift.

Ford Figo Aspirefot. Ford India

Trzeba pamiętać, że Indie to bardzo biedny kraj. Atutem nowego Forda musi być więc niska cena. Bazowa wersja Figo Aspire kosztuje 489 000 rupii, co w przeliczeniu na złotówki daje mniej niż 29 000. Z kolei najlepiej wyposażony Figo Aspire to wydatek rzędu 48 000 złotych (824 000 w indyjskie walucie).

Jak prezentuje się nowy Ford możemy także zobaczyć na oficjalnym filmie Ford India. Niestety dla amerykańskiego koncernu oglądający nie są do końca zachwyceni nowym modelem. Ponad połowa kciuków to te złe w dół...

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Mustang | Znamy osiągi i techniczne detale

2015 Ford Mustang GT

Więcej o: