Jaguar Land Rover | Fabryka jednak na Słowacji

Jaguar Land Rover ogłosił swoje plany ekspansji. Niestety, wbrew wcześniejszym informacjom, nowa fabryka koncernu nie powstanie w Polsce. Ostatecznie lepszą ofertę zaproponowała Słowacja
Volkswagen CrafterVolkswagen rozpoczyna budowę nowej fabryki w Polsce

Jaguar Land Rover zawarł z rządem Republiki Słowacji list intencyjny w sprawie budowy zakładu. Obiekt ma powstać w zachodniej części kraju, w mieście Nitra, niecałe 100 km na wschód od Bratysławy. Zdolności produkcyjne fabryki mają wynosić docelowo do 300 tys. egzemplarzy rocznie. Pierwsze samochody zjadą z taśm montażowych w 2018 roku.

To kolejny krok w strategii rozwoju brytyjskiego producenta, należącego do indyjskiego koncernu TATA. Wielka Brytania pozostanie najważniejszym ośrodkiem działalności (w macierzyste obiekty również czynione są inwestycje), ale żeby Jaguar Land Rover stał się bardziej konkurencyjny na rynku globalnym potrzebne jest rozszerzenie sieci produkcyjnej o nowe lokalizacje. Na miejsce pierwszej fabryki w Europie poza Wielką Brytanią wybrano właśnie Słowację.

Słowacja stanowi dla nas atrakcyjne miejsce do potencjalnego rozwoju. Nowa fabryka będzie uzupełnieniem naszych istniejących obiektów w Wielkiej Brytanii, Chinach, Indiach i Brazylii, który jest już w budowie - powiedział dr Ralf Speth, dyrektor generalny Jaguar Land Rover.
Premier Słowacji, Robert Fico, dodał, że to zaszczyt dla rządu Słowacji, że Jaguar Land Rover wybrał nasz kraj jako preferowaną lokalizację. Jesteśmy zaangażowani w rozwój słowackiego przemysłu motoryzacyjnego, a ta inwestycja będzie stanowić znaczący krok naprzód w realizacji tego celu. (...) Czekamy na dalszy postęp w negocjacjach z Jaguarem Land Roverem.

ZOBACZ TAKŻE:

Jaguar XE | Pierwsza jazda | Sedan ostatniej szansy

2015 Jaguar XE - Pierwsza jazda Moto.pl

Więcej o:
Komentarze (8)
Jaguar Land Rover | Fabryka jednak na Słowacji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosc334

    Oceniono 7 razy -3

    zwracam uwagę, że na Słowacji jest euro, w takich przypadkach to jest jeden z atutów, którego my nie mieliśmy.

  • Gość: 777

    Oceniono 6 razy -2

    Nikt nie bedzie plakal za jagusraremobrareeee ... drogie to i nie elita ... nie premium ... toz to nie ma co sie rownac z BMW, AUDI, MERCEDESEM, PORSCHE, TESLA, KIA, HYUNDAI !

    Wszystko jest lepsze niz jaaaguusmuraaal !!!

    Nigdy nie kupie tego !!!

    Lepiej nie miec niz dokladac im ! Chytry dwa razy traci ! Nie ma za czym plakac tatasrata !

  • maserakk

    Oceniono 4 razy 0

    Ogłaszam wszem i wobec, że "chinami europy" nie jest jednak Polska! Ulga! Po dzisiejszym info, że Tata dla Słowata uspokoiłem się. Nie zżółkniejemy do końca, chociaż wczorajsze zdjęcia GPS pokazywały głównie żółty...

  • Gość: Yanek-WszystkoLepszeNizTATAAAA

    Oceniono 5 razy 1

    i dobrze sie stalo !!! BRAWO !!! yaguary niech wypadaja !!!

    za darmo dawno umarlo !!! POLSKA powinna sie cenic ! bo nikt nigdy nie bedzie jej traktowal powaznie !!!

    dumpingowe oferty powinni sprawdzic w UE komisji ! po co mamy UE ?

    zajerzec w oferty i sprawdzic co sie stalo, ze byla Polska a tu nagle tataduppa?

  • Gość: gosc

    Oceniono 5 razy 1

    czyli - jak zwykle ----flinston może się oblizac ---jeszcze dwa miesiące i na pole koles.

  • Gość: Rychu

    Oceniono 3 razy 3

    ludzie cencie sie bo za niedlugo i kilka zlotych nie dostaniecie ... polska tania sila robocza ...

  • Gość: ASD

    Oceniono 7 razy 3

    - James, to ile będziemy płacić Kowalskiemu za składanie naszych aut?
    - 3 tys zł szefie
    - Pasuje. A ile z tego dostanie na rękę?
    - Niecałe 2 tys.
    - Co? To gdzie to wszystko idzie?
    - Podatki i tajemnicza organizacja zwana ZUS
    - Jeremy, spier*lamy!

  • 4slash

    Oceniono 9 razy 5

    Polska zaoferowała 350 mln zł pomocy publicznej co w przeliczeniu ja jednego pracownika ( 6 000 osób) wychodzi po 60 000 zł na łeb. Może to dobrze, że Hindusi nas nie wybrali i nie musimy dokładać do aut dla bogaczy. Pracownicy zarabiający 2000 zł i składający cacka też by byli średnio zadowoleni. Jestem z Dolnego Śląska i pamiętam jak LG po otrzymaniu pomocy publicznej, kosztownej infrastruktury (drogi, linia wysokiego napięcia itp.) oraz zwolnień podatkowych zatrudniała na czarno Indonezyjczyków "w ramach szkolenia" co wyszło na jaw.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX