Renault | Dział R.S. coraz mocniej interesuje się hybrydami

Napęd hybrydowy, napęd elektryczny, napęd hybrydowy, napęd elektryczny, downsizing... Życie miłośnika klasycznych spalinowych silników staje się ostatnimi czasy coraz trudniejsze. Teraz dział sportowy Renault wyraża swoje zainteresowanie hybrydami

Renault Megane R.S . 275 Trophy-R | 7:54.36 | Dopięli swego

Renault dołącza właśnie do grona producentów samochodów, którzy zaczynają odważnie stawiać na napędy hybrydowe. Również w modelach stricte sportowych.

Jeden z dyrektorów RenaultSport, Patrice Ratti, zapytany o przyszłość Renault R.S. w kontekście napędów elektrycznych i hybrydowych, w najbliższej przyszłości wykluczył takie auto, ale przyznał, że jego ambicją jest stworzenie takiego projektu. Zaawansowane prace podobno już trwają. Ratti wytknął elektrycznym autom, że przy dzisiejszej technologii do zapewnienia rozsądnego zasięgu potrzebują wielu ciężkich baterii, a ociężałe Clio czy Megane kłóci się z filozofią Renault Sport. Elektryczne Renault R.S. to pieśń przyszłości.

Znacznie cieplej szef RenaulSport wypowiada się o napędach hybrydowych. I to właśnie hybrydowej "Renówki" R.S. możemy spodziewać się jako pierwszej. Chwali je za dbałość o środowisko, niską emisję CO2 i "kopa", jakiego silnik elektryczny może dać klasycznej spalinowej jednostce. Zaznacza jednak, że jego dział ograniczają koszty. Atutem sportowych modeli Renault zawsze była cena, a napęd hybrydowy nie może jej wyśrubować na irracjonalnie wysoki poziom.

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy | Ceny w Polsce | Limitowana seria

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.