Hybryda od AMG? | Możliwe, że już w 2020 roku

Zielone technologie już na stałe zagościły w motoryzacji, nawet w supersamochodach. Na samym szczycie walczą ze sobą trzy superhybrydy, Ferrari stawia na silniki turbo, a do prawie każdego sportowego auta zakradł się downsizing. Czy doczekamy się hybrydy ze stajni AMG?
Salon Genewa 2015 | Mercedes-AMG GT3 | Następca wyścigowego SLS-aMercedes-AMG GT3 | Następca wyścigowego SLS-a

Niewykluczone. Jedna z ważniejszych osób w niemieckim koncernie, Thomas Weber, wyjaśnił ostatnio dlaczego na razie w ofercie AMG nie ma podobnego samochodu. Powód jest prosty - "żaden klient AMG nie kupiłby hybrydy". Jednak świat motoryzacji zmienia się na naszych oczach, a hybrydy przestają się już kojarzyć z powolnym i rodzinnym Priusem. Szlak dla sportowych i "zielonych" aut przecierają takie spektakularne projekty jak McLaren P1 czy Porsche 918. Nastawienie kierowców zaczyna się zmieniać.

W kontekście ewentualnej hybrydy od AMG najczęściej wymienia się okolice roku 2020. Dlaczego? Właśnie wtedy w Europie wejdą w życie nowe, jeszcze bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące dbania o środowisko i emisję CO2. Mercedes może być zmuszony do wprowadzenia hybrydy, żeby zredukować tzw. średnie spalanie flotowe.

Na razie AMG oficjalnie skupia się na testach technologii E-boost. Silnik elektryczny służy w niej głównie do podnoszenia mocy i zapewniania znacznie lepszych osiągów. Czy rzeczywiście w 2020 roku doczekamy się hybrydowego AMG? W naszych czasach, kiedy nawet Porsche pracuje nad w pełni elektrycznym autem (pogłoski o Pajunie...), to bardzo prawdopodobne.

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS | Porównanie

Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTS | Konfrontacja | Derby Stuttgartu

Więcej o: