Nissan Leaf | 500 km elektrycznego zasięgu

Nissan obiecuje w swoim elektrycznym modelu Leaf o wiele większy zasięg niż do tej pory. Po modernizacji, która może mieć miejsce jeszcze w tym roku być może będzie mógł pokonać dystans ponad 500 km na jednym ładowaniu
2015 Nissan X-TrailNissan X-Trail | Ceny w Polsce | Nie tylko Diesel

Leaf to najlepiej sprzedawany samochód elektryczny na świecie. Do tej pory wyprodukowano 180 tysięcy Nissanów zasilanych wyłącznie prądem. Jednak aktualna sprzedaż pozostawia sporo do życzenia. Tylko w USA przez ostatnie pięć miesięcy rozeszło się o 25% mniej aut niż rok wcześniej. Japończycy chcą podkręcić sprzedaż przez wydłużenie zasięgu. Ma to nie tylko pomóc w poprawieniu wyników, ale i uodpornić model Leaf na działania konkurencji, w szczególności Tesli.

Używany Nissan GT-R - sprawdź ceny

Głównym punktem programu ma być nowa generacja baterii litowo-jonowych, której start przewidziany jest na wrzesień 2015. Póki co Nissan nie potwierdza tych informacji i określa je jako spekulacje. Jednak coś jest na rzeczy. Szef koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn na zebraniu inwestorów, które miało miejsce w czerwcu 2015 w Yokohamie zapowiedział, że dzięki nowym materiałom i chemicznym rozwiązaniom Nissan zbuduje mniejsze, bardziej wydaje i tańsze baterie do aut elektrycznych. To ma zdjąć klientom strach przed małym zasięgiem.

Następna generacja Leafa może tym samym posiadać zasięg ponad 500 km (310 mil). Nissan zaprezentował nawet film, na którym widać elektrycznego Nissana, który przejeżdża na jednym ładowaniu dystans 544 km. Pozostaje tylko pytanie: jak długo trzeba takie baterie ładować?

Na polskim rynku Nissan Leaf kosztuje 126 080 złotych. Dla porównania elektryczne za BMW i3 zapłacić trzeba co najmniej 153 700 złotych.

ZOBACZ TAKŻE:

Wideo | Nissan Leaf | Świecący w ciemności

Świecący lakier Nissana Leaf


Więcej o:
Komentarze (7)
Nissan Leaf | 500 km elektrycznego zasięgu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Robert Abramczyk

    Oceniono 2 razy 2

    Użytkujemy 3 Nissany Leaf w firmie od ponad roku . Zapraszam na stronę gdzie dzielimy się informacjami na temat naszych doświadczeń www.nissanleaf.com.pl

  • Gość: nissanleaf

    Oceniono 2 razy 2

    ja mam leafa jezdze codziennie sporo kasy mi zostaje w kieszeni policzcie sobie ile wydajecje na benzyne olej serwisy waszych przestarzałych technologicznie samochodów spalinowych, elektryki to rewolucja , niech ktos pojezdzi takim i potem sie wypowiada, ja jestem miło zaskoczony tym autem a bardzo sie obawiałem , tam nie ma co serwisować , zonie tez kupie, mnie kosztował 40tysi rozbity po niemcu, po przejechaniu 200 tysi zwróci sie zakup, polecam takie auto,

  • Gość: Ruwen

    0

    Nissan powinien zrobić program wymiany 24kWh baterii na 30kWh w jakiejś ludzkiej cenie. Zoe ma już 41 kWh, Bolt 60 a Nissan stoi w miejscu. Nawet jak się założy LeafBox (wydłużacz zasięgu) to ma się ekwiwalent 27kWh, raptem 10-15% więcej ze 140 km, a Bolt przejeżdża 600...

  • dawn-to-dusk

    Oceniono 13 razy -5

    "Pozostaje tylko pytanie: jak długo trzeba takie baterie ładować?"
    Obstawiam 3 dni z gniazdka lub 4h z szybkoładowarki, ale z pewnością
    obmyślą jakąś zaletę, np.
    "już po 46min przy napięciu miliarda voltów przelecisz kolejna stówę".
    przelecisz, bo elektrowozy uskrzydlają :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX