Pajero to model, którego legenda zbudowana została w rajdzie Paryż-Dakar, gdy jeszcze nie został on zdominowany przez koncerny pompujące niewyobrażalne fundusze w rozwój swoich rajdówek. Na niej ma się opierać także wiara, że Pajero Sport to model nie mniej wytrzymały.
Mitsubishi Pajero - Ogłoszenia
Dziś Pajero Sport ma już własny wizerunek i grono miłośników na całym świecie. Jego solidna konstrukcja jest zawsze pokrewna z pickupem L200 i tak też jest tym razem. Różnice widać głównie w nadwoziu. Pod nim kryje się solidna rama drabinkowa ceniona przez miłośników off-roadu.
Wygląd samochodu jest, delikatnie mówiąc, oryginalny. Uwagę zwraca zwłaszcza jego tylna część z wielkimi pionowymi lampami. Przyzwyczajenia nie wymaga uporządkowane wnętrze, w którym wszystko jest na swoim miejscu. W dodatku jest ono bardzo przestronne - do dyspozycji możemy mieć ogromną przestrzeń bagażową lub trzy rzędy siedzeń.
Od strony technicznej Pajero Sport i L200 są identyczne. Pod maską będzie pracować nowa jednostka wysokoprężna MIVEC o pojemności 2,4 litra, dostępna w dwóch wariantach mocy: 154 KM i 181 KM. W Pajero Sport po raz pierwszy będzie on sprzężona z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Napęd przenoszony będzie na tylne lub cztery koła poprzez zmodernizowany system Super-Select 4WD-II.
Czy nowy model trafi do Polski, tego jeszcze nie wiadomo. Mitsubishi sprowadziło dwie transze dotychczasowej generacji, jest więc szansa, że i nowe Pajero Sport dotrze nad Wisłę. Wiemy, że model ten będzie od jesieni na stałe sprzedawany w Tajlandii, a następnie w Australii, państwach ASEAN, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Ameryce Łacińskiej i Rosji.
ZOBACZ TAKŻE:
Mitsubishi Pajero Sport - test | Egzotyczny gatunek
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty