BMW serii 7 | Ceny w Polsce | Drożej od konkurencji

Nowe BMW serii 7 zostanie oficjalnie zaprezentowane na salonie samochodowym we Frankfurcie. Już teraz znamy jego ceny
Mercedes-Benz W116Mercedes klasy S | Historia najlepszego auta na świecie

Bawarczycy dużo sobie obiecują po swojej nowej, flagowej limuzynie. Chcą zdominować konkurencję i odzyskać miejsce na podium w klasie luksusowych limuzyn. Nowa „siódemka" ma kusić dynamiką jazdy, komfortem i zmyślnymi asystentami podróży. Nowe BMW będzie dostępne z normalnym i przedłużonym rozstawem osi. Jedną z nowości jest użycie laminatu z włókna węglowego przy elementach konstrukcji przedziału pasażerskiego. Dzięki temu nowy model jest o 130 kg lżejszy od poprzednika. Odpowiedni komfort jazdy zapewni powietrzne zawieszenie z poziomem regulacji i adaptacyjnymi amortyzatorami, które mają rozpoznawać nierówności zanim w nie wjedziemy. Dla lubiących zakręty przygotowano elektromechaniczne stabilizatory, które redukują pochylanie karoserii w łukach.

Na pokładzie pojawi się wiele nowoczesnych systemów. Seria 7 potrafi rozpoznać odpowiednio wcześnie najechanie na tył pojazdu i automatycznie dociska pasy, dohamowuje po kolizji i włącza światła awaryjne. Poza tym ostrzega przed zmianą pasa bez użycia kierunkowskazu, utrzymuje samochód na swoim pasie ruchu z aktywną ochroną przed zderzeniem bocznym. Oprócz tego kto chce może po naciśnięciu przycisku zaparkować swoje BMW automatycznie, bez udziału kierowcy. Stereotypy o tym, że kobiety nie potrafią parkować można sobie schować między książki.

Pod maską pozostaną silniki 6 i 8 cylindrowe. Ile trzeba zapłacić za nową „siódemkę”?  Najmniej kosztuje 3 litrowy diesel o mocy 265 KM. Za model 730d zapłacić trzeba 408 132 zł. Kto chce najmniejszego diesla z napędem na cztery koła xDrive musi dopłacić 15 900 zł (424 032 zł).

Najtańsza wersja benzynowa to 740i (3 litry, 6 cylindrów, turbodoładowanie, 326 KM), która kosztuje 435 832 zł. Za topowy model 750i xDrive (8 cylindrów, biturbo, 4,4 litra, 450 KM) zapłacić trzeba minimum 516 232 zł.

Wszystkie wersje silnikowe można kombinować z długim rozstawem osi. Niezależnie od tego czy wybierzemy napęd na koła tylne czy xDrive w dieslu za dłuższy rozstaw dopłacić trzeba 27 800 zl (435 732 zł, 451 832 zł). W wersji z silnikiem benzynowym 740Li dodatkowa przestrzeń kosztuje dodatkowe 26 900 zł (462 732 zł), a w topowym modelu 750Li cena za długi rozstaw zmniejsza się do 26 000 zł.

Różnego rodzaju dodatków jest dużo więcej np. pakiet sportowy M to dopłata 26 167 zł (model 750i 21 858 zł). Szklany, elektryczny dach kosztuje 7557 zł, system domykanie drzwi (szkoda, że w tej klasie nie jest to standard) 3447 zł, podsufitka z alkantary 7101 zł, reflektory diodowe 8874 zł, BMW Night Vision 11 157 zł, aktywny tempomat 9632 zł, a światła laserowe 14 960 zł.

Jak prezentują się ceny nowej 'siódemki” na tle konkurencji? Bazowa wersja Audi A8 z silnikiem diesla i seryjnym napędem quattro (3.0, 262 KM) jest o wiele tańsza. Kosztuje 367 740 zł czyli o 56 292 zł mniej. Nawet w luksusowej klasie aut to sporo. Tak samo sytuacja wygląda przy jednostkach benzynowych. Audi A8 jest zawsze tańsze. Trzy litrowa benzyna kosztuje 396 940 zł (BMW 435 832) przy czym w A8 i tu seryjnie mamy napęd na cztery koła.

Inny niemiecki rywal Mercedes klasy S również jest tańszy. 258 konny diesel to wydatek 371 500 zł (4Matic 387 000zł). Model S 500 (4,7 l, 456 KM) wyceniony jest na 482 000 zł. BMW 750 na 516 232 zł.

Tanio nie jest. BMW wyceniło swoją limuzynę drożej od większości konkurentów. Trzeba poczekać do pierwszych jazd żeby się przekonać czy warto zapłacić więcej.

Ceny BMW serii 7

BMW 730d                408 132 zł
BMW 730d xDrive     424 032 zł
BMW 730Ld              435 932 zł
BMW 730Ld xDrive   451 832 zł

BMW 740i                 435 832 zł
BMW 740Li               462 732 zł

BMW 750i xDrive      516 232 zł
BMW 750Li xDrive    542 232 zł

Ceny wybranej konkurencji

Audi A8 quattro 3.0 TDI              367 740 zł
Audi A8 quattro 3.0 TDI Long     390 840 zł
Audi A8 quattro 3.0 TFSI            396 940 zł
Audi A8 quattro 4.0 TFSI            457 040 zł
Audi A8 quattro 4.0 TFSI Long   480 140 zł

Mercedes 350d BlueTEC              371 500 zł
Mercedes 350d BlueTEC 4Matic   387 000 zł
Mercedes 400 4Matic                   407 500 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Audi A8

Audi A8fot. Audi


Więcej o:
Komentarze (18)
BMW serii 7 | Ceny w Polsce | Drożej od konkurencji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • s0nar

    Oceniono 82 razy -10

    Bo BMW to BMW, a nie jakieś Ałdi dla wiejskich parobków. BMW może konkurować z Mercedesem, ale stawianie go w jednym szyku z tylko nieco lepszą Skodą czy VW (Ałdi) to lekkie nieporozumienie.

  • Gość: wrona

    Oceniono 25 razy -3

    BMW,Mercedes i pozostale samochody niemieckie bbb. drogie i sie psuja juz po 3 latach,a nawet wczesniej,duzo podzespolow jest robionych Chiny i inne kraje azjatyckie.Lexus to najbardziej niezawodny samochod swiata

  • Gość: zxcv

    Oceniono 2 razy 0

    "odzyskać miejsce na podium w klasie luksusowych limuzyn" - kiedy taka sytucja miała miejsce?

  • globalneocipienie

    Oceniono 1 raz 1

    Przecież system automatycznego parkowania tylko potwierdza ze kierowca nie potrafi parkować albo że ten system ma go tego oduczyć, wiec co za bzdury szanowny dziennikarz wpisuje na temat nagle oswieconych babach za kierownicą?

  • Gość: tom

    Oceniono 3 razy 1

    W żadnym wypadku takie auto nie jest warte takich pieniędzy. To auto dla ludzi, którzy zarabiają wielokrotnie więcej, niż kosztuje, lub dorobkiewiczów, którzy wydadzą nawet większość oszczędności, żeby się popisać.

  • kocurxtr

    Oceniono 3 razy 1

    szajba
    i tyle

  • Gość: cezar85

    Oceniono 28 razy 28

    już się nie mogę doczekać

    roku pańskiego 2035

  • lukasz2010

    Oceniono 45 razy 41

    "Wszystkie wersje silnikowe można kombinować z długim rozstawem osi." Polska język trudna język.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX