Nowy Fiat 500 | Z dużej chmury mały deszcz

Fiat zapowiadał huczną premierę zupełnie nowej "pięćsetki". W rezultacie, jak można było przypuszczać, okazało się, że to wersja po kolejnym liftingu. Sprawdźmy czym się wyróżnia na tle dotychczasowej

Fiat 500 Vintage '57 | Polska premiera

Obecna generacja Fiata 500 zadebiutowała w 2007 roku, dokładnie 50 lat po premierze swojego protoplasty. Mimo już ośmioletniej obecności na rynku nadal sprzedaje się bardzo dobrze, więc Fiat nie dokonuje rewolucji. W przeciwieństwie do Mini, które wygląda inaczej i znacznie urosło, "pięćsetka" ma zachować swój lubiany charakter.

Wygląd zmienił się zatem nieznacznie (m.in. nowe listwy ozdobne z przodu, LED-owe światła do jazdy dziennej i przestylizowane tylne lampy). Postawiono na nowe technologie (w "pięćsetce" debiutuje system multimedialny Uconnect z ekranem dotykowym) i świeże pomysły na indywidualizację stylowego modelu miejskiego, odwołującego się do sławnego poprzednika z 1957 roku (nowe lakiery, wzory felg i tapicerek). Od ubiegłego roku w opcji dostępny jest cyfrowy zestaw wskaźników, wyświetlający wskazania prędkościomierza, obrotomierza, komputera pokładowego, a także informacje z systemu nawigacji.

Jednostki napędowe pozostaną bez zmian - 1.2/69 KM, 1.4/100 KM, 0.9 TwinAir/85-105 KM i wysokoprężny 1.3 Multijet/95 KM. Wszystkie zostały naturalnie zmodernizowane w celu spełnienia normy emisji spalin Euro 6.

Odświeżony Fiat 500 trafi do polskich salonów włoskiej marki jesienią tego roku. Auto jest produkowane w fabryce w Tychach.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat Aegea | Powrót do klasy kompakt

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Agora SA