Lancia Delta Integrale | Jest szansa na powrót?

Lancia Delta Integrale - to samochód, który wywołuje dreszcz emocji w niejednym miłośniku motoryzacji. Piękne włoskie auto zasłynęło głównie ze świetnych występów na rajdowych odcinkach specjalnych. Czy powrót legendarnej Delty Integrale mógłby uratować podupadającą markę?
Drugie życie Lancii Stratos | GaleriaDrugie życie Lancii Stratos | Galeria

Lancia to marka o dwóch twarzach. Włosi w swojej historii mają kilka znakomitych i niepowtarzalnych samochodów. Niektórzy słysząc tę nazwę od razu mają przed oczami takie modele, jak słynne Lancia Stratos i Lancia Delta Integrale. Auta Lancii zapisały się złotymi zgłoskami w historii motorsportu, a ich duch wciąż unosi się nad rajdowymi odcinkami specjalnymi.

Jednak od dłuższego czasu Lancia zmaga się z naprawdę poważnymi problemami. Najnowsze modele (Delta, Flavia, Thema czy Ypsilon) nie dość, że zatraciły gdzieś duszę legendarnych przodków, to jeszcze nie mogą znaleźć dla siebie miejsca w nowej rzeczywistości. Wyniki sprzedaży włoskiej marki są zadowalające jedynie w ojczyźnie, na pozostałych rynkach samochody Lancii bardzo często trafiają do zestawień najsłabiej sprzedających się aut w swoich segmentach. Coraz częściej słyszymy o planach likwidacji marki... Czy wskrzeszenie kultowej Lancii Delty Integrale mogłoby postawić Lancię na nogi?

Lancia Delta - najlepsze oferty na rynku wtórnym

Coraz więcej osób w samym sercu Fiat Chrysler Automobiles zaczyna sugerować taki ruch. Wielu zwraca uwagę, że w przypadku zawieszenia działalności Lancii, koncern straciłby samochód o wielkim potencjale. Sentyment do Delty Integrale wciąż jest bardzo silny i na nowo zaprojektowana, prawdziwa Delta mogłaby zdobyć serca wielu kierowców. Szkoda byłoby rezygnować z auta, które swego czasu zdominowało rajdy (49 zwycięstw w rajdach i mistrzostwo świata w kategorii producentów sześć lat z rzędu).

Czerwone światło dla ewentualnego projektu może zapalić szef FCA Sergio Marchionne. Nie jest tajemnicą, że szef wszystkich szefów skupia się przede wszystkim na Alfie Romeo, a sportowa Lancia Delta mogłaby wywołać tylko niepotrzebne zamieszanie i odciągnąć klientów od nowych modeli Alfy. Jaka będzie przyszłość Lancii zobaczymy w ciągu najbliższych lat.

ZOBACZ TAKŻE:

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

Alfa Romeo Giulietta | Prezentacja modelu

Zdjęcie Continental ContiCrossContact LX 2 255/65/R17 110T Zdjęcie Pirelli P Zero Nero GT 235/40/R18 95Y Zdjęcie Pirelli Scorpion Verde 235/55/R19 101W
Continental ContiCrossConta... Pirelli P Zero Nero GT 235/... Pirelli Scorpion Verde 235/...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (13)
Lancia Delta Integrale | Jest szansa na powrót?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pamiętam

    Oceniono 20 razy 18

    Sukcesy rajdowe Lancii Delty Integrale spowodowały, ze firma zrezygnowała z kolejnych startów, po prostu samochód nie miał konkurencji. Jak widać, rezygnacja doprowadziła do upadku marki, a szkoda. Żaden Subaru czy citroen nie powtórzył wyczynu Delty (7 tytułów mistrzowskich w ciągu 8 lat, w tym 6 pod rząd)

  • Gość: pasuje

    Oceniono 9 razy 9

    Alfa na gładki tor, Lancia na szutry. (Dokładniej dla klienta, który ogląda to). Dwie grupy docelowe.

  • hiszpan25

    Oceniono 8 razy 4

    troszke dziwna polityka... Alfa Romeo jest czescia FCA (Fiat Chrysler Automobiles) , Lancia jest czescia FCA wiec co stoi na przeszkodzie by obie firmy robily auta sportowe. Cos jak w VAG (Skoda, Audi, VW, Seat robia podobne auta, Audi i Lamborghini robia auta z tego samego segmentu (Gallardo/R8/Huracan). W koncu kasa i tak trafia do jednego portfela..

  • si.vis.pacem.para.bellum

    Oceniono 3 razy 3

    Jak znam życie, to zamiast rasowego samochodu sportowego (2 litry, 200-300 KM, stały napęd na 4 koła) powstanie pierdzidełko 1,4 l z podwójnym turbo, dołączanym elektronicznie napędem AWD i tak przeładowane elektroniką, że kierowca będzie się czuł jakby sterował xbox-em a nie stalową maszyną. Co do formy to przewiduję, że bliżej mu będzie do gejowskiego fiata 500 niż do starej delty (nie mam nic przeciwko gejom, żeby było jasne).

  • Gość: Benio

    Oceniono 4 razy -4

    Poczekajcie ... według nieoficjalnych informacji ma to być nie kompakt, ale coś wielkości Grande Punto, ale z większymi silnikami. Nowe Mito ma mieć 3 drzwi a Delta 5. Pod spodem podobno ma być płyta z "500X".

  • olsztyniak79

    Oceniono 19 razy -5

    To powinno być auto w stylu Golfa R, czyli 4 cylindry, 300-400 KM i absolutnie koniecznie napęd na 4 koła.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX