Skoda Octavia RS trzeciej generacji pojawiła się na rynku dwa lata temu. Teraz postanowiono poszerzyć ofertę o mocniejszy model. Pod maskę powędrował mocniejszy o 10 KM (230 KM) silnik znany z Golfa GTI Performance, co nieznacznie poprawiło osiągi. Osiągnięcie pierwszej setki w przypadku wersji liftback zajmuje zaledwie 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Do wyboru jest skrzynia ręczna i dwusprzęgłowa DSG, obydwie szesciobiegowe. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano blokadę mechanizmu różnicowego sterowaną elektronicznie.
Do standardowej stylistyki RS dołożono pakiet Black, w skład którego wchodzą: czarne listwy wokół okien, polakierowana na czarno ramka grilla, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi czarne relingi dachowe.
Octavia RS 230 seryjnie wyposażona jest w system wyboru profilu jazdy, Performance Mode Selection. Do wyboru są cztery tryby: normalny, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. Mają one wpływ na układ sterowania pracą silnika, skrzyni biegów DSG, wspomagania kierownicy, aktywny tempomat, czy klimatyzację.
Ceny zaczynają się od 119 750 zł za liftbacka ze skrzynią ręczną. Dopłata do DSG wynosi 8 000 zł, zaś nadwozie kombi jest droższe o 5 200 zł. To spora różnica, Octavia RS (220 KM) wyceniona jest na 107 950 zł. To oznacza, że RS 230 jest droższy aż o 12 200 zł. W przypadku Golfa, różnica pomiędzy GTI i GTI Performance to 4 200 zł.
Ceny wybranych modeli konkurencji:
Ford Focus ST 5d (250 KM) - od 116 000 zł Ford Focus ST2 5d (250 KM) - od 125 100 zł Seat Leon Cupra 5d (265 KM) - od 111 700 zł Seat Leon Cupra 280 5d (280 KM) - od 117 000 zł Volkswagen Golf GTI 5d (220 KM) - od 113 220 zł Volkswagen Golf GTI Performance 5d (230 KM) - od 117 420 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowa Skoda Superb Combi | Galeria zdjęć
Partner - materiał
zobacz wybrane produkty