Hyundai Tucson | Pierwsza jazda | Nowe otwarcie

Hyundai Tucson - z tym samochodem koreański koncern wiąże duże nadzieje. Nowa odsłona kompaktowego SUV-a ma być wizytówką marki w Europie
Hyundai ix35 2.0 CRDi A/T Premium Hyundai ix35 | Test | Niekoniecznie z...

SUV-y wciąż biją rekordy popularności, więc producenci nieustannie starają się przypodobać nowym klientom. W 2014 roku Hyundai ix35 był drugim, zaraz za i30, najlepiej sprzedającym się modelem marki na polskim rynku. W tym roku jest już na pierwszym miejscu na firmowej liście, ale lata lecą i na tle licznych propozycji silnej konkurencji samochód nie wypada już tak dobrze. Tworząc nową generację Hyundai zamierza umocnić pozycję swojego SUV-a.

Hyundai ix35 - ogłoszenia aut używanych

Nowy rozdział postanowiono zaakcentować nową-starą nazwą Tucson (tak ten model nazywa się m.in. w USA, wcześniej w Europie), na dobre rezygnując z oznaczenia ix35. Samochód, tak jak poprzednika, zaprojektowano po europejsku, w czym swój duży udział ma niemiecki oddział koncernu (produkcja nadal odbywać się będzie w czeskich Nosovicach). Na przykładzie nowego Tucsona widać jednak, że Hyundai nie stoi w miejscu.

Samochód prezentuje się atrakcyjnie i świeżo, wygląda zupełnie inaczej niż ix35. Przód jest masywny z charakterystyczną sześciokątną atrapą chłodnicy. Z tyłu zauważymy lampy, przypominające te z modelu i20. Nadwozie ma wyważone proporcje, jest nieco dłuższe od poprzednika i ma większy rozstaw osi (pozostałe wymiary są zbliżone). Zupełnie nowa jest płyta podłogowa. To sprawiło, że Tucson jest przestronny w środku. Pasażerowie mają więcej miejsca niż w ix35, ale, zmalał nieco bagażnik. Standardowo z zestawem naprawczym ma 513 litrów, ale z kołem zapasowym już tylko 488. Dla większości klientów to jednak wartość w zupełności wystarczająca.

Samochód zaprojektowano po europejsku, w czym swój duży udział ma niemiecki oddział koncernu. Produkcja odbywać się będzie w czeskich Nosovicach

Dobra wiadomość dla osób, które zawsze mają przy sobie dużo drobiazgów i w niektórych samochodach nie wiedzą co z nimi zrobić. W Hyundaiu o tym pomyślano, na tunelu środkowym wygospodarowano wiele przegródek na drobiazgi, więc wygodnie i stabilnie umieścimy np. telefon komórkowy, klucze, monety i dwa napoje. Skoro jesteśmy przy kokpicie, to warto nadmienić, że jest on czytelny i uporządkowany. Mimo wielu przycisków obsługa poszczególnych funkcji nie sprawia problemów. Jakość materiałów wykończeniowych jest dobra. W niższych partiach kokpitu znajdziemy twardy plastik, ale przecież nie jest to klasa premium.

Hyundai Tucson

Do pierwszej jazdy przypadł mi egzemplarz z najmocniejszym silnikiem benzynowym. Ma zaledwie 1,6 litra pojemności, ale dzięki turbodoładowaniu generuje 177 KM i 265 Nm. Co ważne maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest w szerokim zakresie obrotów 1500-4500 obr./min., zwiększając elastyczność. Nowy silnik zapewnia bardzo dobre osiągi. Tucson, mimo sporej masy (bogato wyposażona wersja 1.6 T-GDI DCT 4x4 przekracza 1,6 tony), potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,1 sekundy. To też zasługa opcjonalnej dwusprzęgłowej skrzyni biegów DCT, szybko zmieniającej przełożenia i nie zwiększającej spalania, jak miało to miejsce w przypadku klasycznego automatu w ix35. Zużycie paliwa i tak nie jest niskie z tym silnikiem. Producent podaje, ze w trybie mieszanym na przejechanie 100 km wystarczy ok. 7,5 l benzyny, ale masa i turbo robią swoje. W rezultacie komputer pokładowy wskazywał 10 l/100 km.

Dla oszczędnych przygotowano dwulitrowy silnik Diesla. W topowej wersji generuje 185 KM mocy i równe 400 Nm momentu. Dostępny jest tylko z napędem 4x4 (w 1.6 T-GDI jest wybór). Z napędem na przednie lub wszystkie koła dostępny jest słabszy turbodiesel 2.0 o mocy 136 KM. Reszta wariantów silnikowych (1.6 GDI/132 KM, 1.7 CRDi/115 KM) będzie oferowana tylko z napędem na przód, trzeba też przygotować się na gorsze osiągi.

Hyundai Tucson

Pod europejskiego klienta zestrojono również zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu wielowahacz), co oznacza, że Tucson nie przechyla się zbytnio w zakrętach. Można nim bez przerażenia pojechać trochę szybciej niż pozwalają przepisy, ponieważ auto zachowuje się stabilnie. Niestety na nierównej nawierzchni cierpi na tym komfort jazdy, ale nawet w Polsce mamy już coraz więcej dobrej jakości dróg. W poprzedniku narzekałem na mało bezpośredni, trochę sztuczny układ kierowniczy, tutaj też mnie on do końca nie satysfakcjonuje, nawet w trybie Sport, ale w przypadku rodzinnego SUV-a nie ma to aż takiego znaczenia.

Hyundai Tucson jest niemal pod każdym względem lepszy od ix35. Niestety trzeba będzie za niego więcej zapłacić. Polskich cen jeszcze nie ogłoszono, ale przedstawiciele Hyundaia mówią, że nowy Tucson w zależności od wersji będzie do 10 proc. droższy od swojego poprzednika. Za wyższą jakość trzeba płacić, poza tym swoje kosztują nowe systemy bezpieczeństwa, a wyposażenie standardowe ma być bogate. Auto trafi do salonów na przełomie sierpnia i września. W przyszłym roku możemy spodziewać się bliźniaczej Kii Sportage, zakamuflowane egzemplarze jeżdżą już w okolicach centrum technicznego w Russelsheim.

Summa summarum

Hyundai Tucson to poprawne auto, które niczym nie szokuje, ale też do którego nie można się przyczepić. Ładnie wygląda, jest całkiem pojemny, oferuje również mocniejsze silniki i jest dobrze wyposażony, więc ma duże szanse wprowadzić spore zamieszanie do klasy kompaktowych SUV-ów. Czekamy na polski cennik.

Gaz

Ładna sylwetka, bogata oferta silnikowa, szybka skrzynia DCT (tylko 1.6 T-GDI), wysoka stabilność (twarde zawieszenie), przestronne wnętrze

Hamulec

Mało precyzyjny układ kierowniczy, wysokie zużycie paliwa (1.6 T-GDI)

 

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI DCT 4WD | Kompendium

Nadwozie SUV, 5d, 5-os.
Silnik
R4, benzynowy turbo, 1591 ccm 
Moc 177 KM przy 5500 obr./min.
Moment obr. 265 Nm przy 1500-4500 obr./min.
Skrzynia biegów 7-dwusprzęgłowa
Napęd na cztery koła
Wymiary 4475 x 1850 x 1645 cm
Rozstaw osi 2670 mm
Poj. bagażnika 513 / 1503 l
Śr. zużycie paliwa* 10 l/100 km
0-100 km/h
9,1 s
Prędkość maks. 201 km/h
Cena b.d.

*testowe

ZOBACZ TAKŻE:

Renault Kadjar | Bliźniak Qashqaia

Renault Kadjar

Więcej o:
Komentarze (40)
Hyundai Tucson | Pierwsza jazda | Nowe otwarcie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosc

    Oceniono 37 razy 29

    Z wyglądu świetny.

  • maserakk

    Oceniono 32 razy 28

    Bardzo ładne auto :)

  • Gość: daro

    Oceniono 18 razy 16

    Ciekawe jak będzie się spisywał ze słabszą benzyna,w ix35 był ospaly,ale może do miasta wystarczy..

  • Gość: olo

    Oceniono 16 razy 12

    w Niemczech Hyundai wymiatal cena konkurencje ...za niecale 16k ojro nie mozna miec nic innego w tej kategorii, i nawet jak podskoczy o 10% to napsuje krwi niemieckim producentom

  • sonix24

    Oceniono 11 razy 11

    Ładny z zewnątrz. A jak by ktoś chciał poprawnie wymówić nazwę tego modelu, to wymawia się
    "tusan" :-)

  • Gość: MarcoPoloj

    Oceniono 7 razy 5

    Od dobrych 3 lat Hyundai stał się konkurencją dla VieśWagenów i Paseratti w TDI

  • skreem

    Oceniono 7 razy 3

    Z wyglądu ładny ale ciekawe jak z jakością wykonania. Niby Hyundaje miały być takie super i nieodbiegające standardem od europejskich marek ale i30CW żony z 2010 roku zdążył zaliczyć już kilka nielicujących do tego miana usterek (awaria klamki drzwi od strony kierowcy - przetarta linka czy coś, awaria klapki wlewu benzyny - jakaś pęknięta sprężynka, akumulator rozładowujący się do zera po dwóch tygodniach postoju (latem!) na parkingu, teraz wypadająca sama z siebie rączka klapy bagażnika (ta od wewnątrz, do zamykania klapy) itd.)...
    Trochę za dużo tego jak na prawie nowe auto, które nie przejechało nawet 100000.

    ix35 mi się podoba, ten nowy Tucson też, ale po doświadczeniach z takimi pierdołami w nowym i30 zastanawiam się czy ponownie warto wybrać tę markę... Mam też Forda z tego samego rocznika (C-Max) i tam nie dzieje się dosłownie nic. Leję ropę i jeżdżę, i to dużo więcej niż Hyundajem. Tego samego oczekiwałbym od koreańczyków, nic więcej.

  • Gość: Kropek

    0

    Ja jestem bardzo ciekawy jak Tucson sprawdzi się na trasie. Jutro w Pol Motorsie premiera więc na pewno się wybiorę, bo szukam auta z podobnej półki.

  • Gość: Zyga

    Oceniono 6 razy 0

    Proszę Państwa, użytkuję Tucsona od 6 lat kupionego w salonie. Bardzo poprawne auto. Kolega użytkuje IX35 też salonowy od lat 5 - jest przepaść we wnętrzu i na zewnątrz. Silniki tylko lekko zmodyfikowane.
    Ale proszę popatrzeć na nowego Tucsona i IX35 - polecam dane techniczne silników, to tylko LIFTING. Tak samo z wnętrzem auta. WIĘKSZY LIFTING=WYŻSZA CENA. O to tylko chodzi.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX